kulturgutten @kaffekjele 3. des.
– Omvendt rasisme er vel det egentlige problemet, sier en nyfødt hvit mann (0)
I en ellers "tøvete" tråd er det kanskje "feil" å påpeke språklige "kortslutninger" men jeg tar sjansen.
"Omvendt rasisme" er et tåpelig begrep! Rasisme er rasisme uansett hvilken vei den går. Det eneste man kan utlede av et slik "omvendt" begrep er at man ser på den som utøver rasismen som "mindreverdig" og derfor egentlig ute av stand til å opptre rasistisk mot et "høyerestående" individ.
"Judenschwein med svart hår og kroknese", definert som et stk. Untermench, kan ikke, i hodet på et stk "Übermench", opptre rasistisk mot en "arisk germaner med blondt hår" hvis man da ikke finner opp begrepet "omvendt rasisme".
Det ble litt vanskelig å forklare, men folket "tog vel tegninga". Og sluttsatsen er at en som benytter begrepet "omvendt rasisme" bør stille seg opp mot et speil og ta en grundig titt på egne rasistiske holdninger.
Det var dagens forsøk på voksenopplæring! For øvrig ikke adressert til Decibelius da jeg oppfatter ham dithen at han har sitert andres utgytelser på nettet. Bare et ord/begrep som gjør at jeg får vondt inni meg hver gang jeg hører det! Og nå sprakk det for meg....