Sparkos Labs Gemini hodetelefonforsterker

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.495
Antall liker
1.012
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Jeg tenkte vi kunne lage en tråd om denne fantastiske lille forsterkeren, synes den fortjener mer oppmerksomhet.

Sparkos Labs Gemini ble lansert i 2023 og er en hybrid-forsterker med et 6922 type rør i inngangstrinnet.

Jeg har hatt den hos meg en god stund nå og må si jeg er svært imponert. Den har massevis av kraft og spiller godt med alt, egentlig.

Med Sennheiser HD660S, HD660S2, HD600 og HD650 låter det fantastisk. Varme, dynamikk og masse detaljer. Noe av det beste jeg har hørt.

Sennheiser HD800 / HD800S drives også helt fantastisk med tilsvarende karakterer som nevnt over, og konkurrerer med vesentlig dyrere saker.

Har gått noen runder med Hifiman Sundara og HE-560. Den spiller også utmerket med Focal - har prøvd Elear/Elex, Clear MG og Utopia, alle med godt resultat.

Den er ikke støysvak nok til de IEMs jeg har prøvd, men aldri noe problem med sensitive hodetelefoner hittil.

Det beste av alt er jo formfaktoren. Det er skikkelig kompakt kraftpakke. Jeg liker godt at den har 4 pin XLR selv om den er ubalansert, det er svært praktisk. Preamp delen er også god, såvidt jeg kan bedømme hittil.

Jeg kommer til å skrive en ordentlig test av denne når jeg har fått prøvd ut alt ordentlig og systematisk.

Hvordan er det, har andre her inne er
faringer med Gemini?
 

Alfy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
180
Antall liker
124
Sted
Jevnaker
Torget vurderinger
12
En helt fantastisk liten sak som er en tweakers drøm på en svært lettfattelig og oversiktlig måte, solid bygget! Detaljert og flott lyd med gode komponenter! Låter også helt fantastisk stock uten å måtte tweake, er en genial middelvei mellom transistor og rør med utrolig mange muligheter til å få mer eller mindre rørpreg med forskjellig rør og hvor mye av røret som påvirker lyden! En pærle av en liten forsterker! Anbefales! Moiz audio som fører denne og der får man alltid top service og kjappe svar😊
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.495
Antall liker
1.012
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Sitter med HD660S nå på Gemini. Synes plutselig det er synd at Sennheiser har sluttet å lage den 🤔
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.495
Antall liker
1.012
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Da har jeg skrevet en ganske omfattende test av Sparkos Labs Gemini 😅🙃

Håper noen har glede av å lese den

 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
296
Antall liker
206
Sted
Viken
Torget vurderinger
5
Sparkos Labs Gemini sammen med HifiMan HE-500 låter fantastisk bra. Jeg er superfornøyd. Hadde egt tenkt å kjøpe meg Meze Elite, men nå er det lagt på is, for dette er så bra at jeg tviler på at det kan bli så veldig mye bedre enn dette. Nyanser bedre? Sikkert. 50K kr bedre? Nope!
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.719
Antall liker
11.202
Torget vurderinger
2
Da har jeg skrevet en ganske omfattende test av Sparkos Labs Gemini 😅🙃

Håper noen har glede av å lese den

Det var ikke småtteri, @ardilla!
Fantastisk bra jobba. Eier du forresten hele det arsenalet av hodetelefoner?
 
Topp Bunn