Spendor Audio System

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Har også Classic 100. Kjører biwire og forbinder to øverste terminalene med Chord Co jumpere. Byttet ut de org.stumpene med en gang så kan ikke si noe om før/etter.
    Jeg er enormt fornøyd med høytalerne, de har virkelig imponert (og overrasket) meg. Har før disse hatt Avantgarde Duo Mezzo og JBL 4365. Men jeg tror lyden jeg har i kjellerstua nå, med Classic 100 og forsterkerne i signaturen, er den mest "likandes" lyden jeg har hatt så langt.
    Det som som imponerer meg mest er det utrolige trøkket i mellombass og øvre bass som gjør at f.eks Tool aldri har vært så gøy å høre på som nå. De går overraskende dypt, mellomtonen har flott varme/glød, og diskanten er oppløst og aldri påtrengende. De spiller alle typer musikk på en måte som gjør at man vil høre mer.
    De går nok under radaren til mange som ellers ville digget lyden av disse høytalerne, rett og slett pga utseende, og også fordi utseende gjerne gir folk en (feil) ide om hvordan det låter. Det er artig hvordan man kan se på en høytaler og umiddelbart få en, ofte feilaktig, ide om hvordan den låter.
    Jeg elsker forøvrig utseendet, men kan nok være enig med at de ikke nødvendigvis passer i alle interiørstiler.

IMG_4269.jpeg

IMG_4283.jpeg

IMG_4281.jpeg

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    217
    Torget vurderinger
    1
    Fine bilder. Helt enig med deg angående lydsignaturen.

Man kan ledes til og tro at dette er ullen rumlebass-lyd. Det første som slo.meg var at lyden fløt mot meg helt uanstrengt og med voldsom dynamikk. Skikkelig gøy!

Thunderberg

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.04.2017
    Antall liker
    59
    Kaster meg på "show and tell" her.

Spendor A6r. Dette er fra tiden da jeg hadde en Lyngdorf Tdai-1120 på demo. Hadde fra før en Densen b150xs forsterker og Linn Klimax ds streamer. Endte opp med å selge de to sistnevnte og beholde Lyngdorfen. Tross mindre kraft endte jeg opp med bedre lyd gitt romkorreksjon og mulighet til å finjustere lyden.

Spendorene er det i anlegget jeg har hatt lengst og jeg har ingen planer om å kvitte meg med dem. Rommet er ikke optimalt med tanke på lyd, men man må jobbe med det man har :) Fantastisk deilig lyd jeg kan høre på i timesvis uten å bli sliten. Rett og slett en fantastiske høyttalere!
    1000001608.jpg

Sist redigert:

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.287
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Kaster meg på "show and tell" her.

Spendor A6r. Dette er fra tiden da jeg hadde en Lyngdorf Tdai-1120 på demo. Hadde fra før en Densen b150xs forsterker og Linn Klimax ds streamer. Endte opp med å selge de to sistnevnte og beholde Lyngdorfen. Tross mindre kraft endte jeg opp med bedre lyd gitt romkorreksjon og mulighet til å finjustere lyden.

Spendorene er det i anlegget jeg har hatt lengst og jeg har ingen planer om å kvitte meg med dem. Rommet er ikke optimalt med tanke på lyd, men man må jobbe med det man har :) Fantastisk deilig lyd jeg kan høre på i timesvis uten å bli sliten. Rett og slett en fantastiske høyttalere! Vis vedlegget 1064343
    Godt for øya også👌

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.273
    Torget vurderinger
    4
    Slenger meg på:

IMG_6708.jpeg

Det er noe besnærende med disse Spendorene. De sniker seg under huden på deg. I backup- hulen så har disse små Ls5/a- aktige småtassene nå stått det siste halve året. De tåler dårlig direkte sammenlikning med Dynaudio Heritage special i stuen til 7-gangen på nyprisen. Likevel koser jeg meg skikkelig her, og gjerne utover kveldene etter resten av den lille familien har kveldet.
    Det er noe med den autensiteten i lydbildet de klarer å formidle, sammen med en viss agilitet. Foten går! Hjulpet av en liten podspeakers basstation vokser lydbildets størrelse ut over de fysiske begrensninger av vegger på det 7kvm lille rommet.

IMG_6705.jpeg

Kilden er en toploader fra koreanske Stello, som i tillegg har støtte for andre digitale inputs som 🍏TV og ▶station. Forsterker er for tiden en lånt Hegel Röst fra @Holmium, da han tester min rørhybrid fra Italienske Synthesis, hentet fra Maxwells konkursbo.

IMG_6709.jpeg

Jeg lar Herb få det siste ordet mens foten min går og jeg minibanger til Judas Priest siste, Invisible Shield:

IMG_6715.jpeg

IMG_6716.jpeg

Sist redigert:

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.273
    Torget vurderinger
    4

bruce2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Antall liker
    217
    Torget vurderinger
    1
    En venn som er totalt uinteressert i hifi, satte seg ned for å høre hos meg. Etter en stund spurte jeg hva han syntes. Han sa: vanligvis hører jeg mye bass og diskant. Her hører jeg mer av det i midten.

Var ikke det en ganske god beskrivelse av Spendor?

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.878
    Torget vurderinger
    4
    Joda, men det sier kanskje aller mest om lyden som "vanlige folk" utsettes for...😋

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn