Jeg har arvet mine foreldres Spendor BC1 høyttalere fra 1972, og prøver å sette meg inn i vedlikehold av høyttalerne. I delefilteret på mine BC1 er det montert 2 stk røde ERIE A304 kondensatorer, og disse har jeg tenkt å erstatte med nye kondensatorer (har fått tips om dette på Spendor høyttaler forum). Jeg har noen spørsmål angående dette, håper noen har tid til å hjelpe meg:
1. Hvor kan jeg finne moderne erstatnings kondensatorer for mine ERIE A304 kondensatorer (og som ikke endrer lyden i BC1)?
2. Hva slags kondensatorer er montert ved siden av de røde ERIE A304 kondensatorene? Disse er flate, sølvfarget og med merking "B. I. XG", "B. I. XF" og "B. I. YA". Er disse like ustabile som de røde ERIE A304?
Takker på forhånd for all hjelp!
1. Hvor kan jeg finne moderne erstatnings kondensatorer for mine ERIE A304 kondensatorer (og som ikke endrer lyden i BC1)?
2. Hva slags kondensatorer er montert ved siden av de røde ERIE A304 kondensatorene? Disse er flate, sølvfarget og med merking "B. I. XG", "B. I. XF" og "B. I. YA". Er disse like ustabile som de røde ERIE A304?
Takker på forhånd for all hjelp!