Klasse D på sitt beste er på høyde med det beste!
Hvis der bedømmes ud fra lydkvalitet, så er det bestemt ikke en opfattelse du deler med hverken mig eller mange andre. Jeg stiller gerne op til en duel på bedste lyd, og jeg ser da frem til at stifte bekendtskab med den nye Wadia, hvis den ellers bliver taget hjem her til Danmark.
Litt uklart med "meg og mange andre".. Er dette basert på en statistikk?
(Oppfattelse er så mangt -også i tester & dueller.)
Tror ikke Wadia har tatt noen snarveier her, fordi det satset sterkt på ny kundekrets.
Her er jeg desværre heller ikke enig med dig. Det fordi, at Wadia ikke besidder know-how med at bygge forstærkere i high-end segmentet. Det vil sige næsten ingen, idet firmaet reelt kun har fremstillet den lille 151 model, hvilket er produkt henvendt til et helt andet publikum. Hermed har jeg ikke sagt det ikke kan lykkes, men der er bestemt ikke alle producenter, selv ultra high-end firmaer, det lykkes at producere en ny vellydende produkttyper. Selv har jeg erfaret, at Tidal laver yderst lækre og vellydende pre, men deres Impact effektforstærker er bestemt ikke god! Det modsatte er gældende for Boulder, hvis effektforstærkere er blandt det bedste der findes - uanset pris. Deres pre er derimod ikke nogen lydmæssig succes.
Alle audio-produsenter er ikke "født" hi-end, de kan satse på dette segmentet allikevel. Spørs på ønske, ressurser og prioritering.
Mange unge i dag har mye penger, er enormt trend fokusert. Dette produktet skriker etter oppmerksomhet og har evnen til å imponere. Trendy, minimalistisk og rå = eierglede (tror jeg da).
Her i Danmark er hi-fi desværre ikke bare i krise, men dødende. Vi har ikke længere et dansk hi-fi magasin, og MANGE butikker er lukket. Ser man hvilke kunder der er tilbage, så viser en afstemning på det største hi-fi site her i landet, at kun 6,75% af brugerne er under 25 år! Og det på et site som tilemd er kendt for sine mange unge/nybegyndere indenfor hi-fi. Er der lavet en tilsvarende afstemning her på Hifi Sentralen eller et andet norsk site?
De kontakter jeg har til branchen, melder næsten entydigt om både et nationalt og internationalt vigende salg, og næsten kun salg til gamle kunder. Så det er en udfordring for enhver producent, også Wadia, at lancere et nyt produkt henvendt til en helt ny målgruppe, og ikke mindst tiltrække helt nye kunder til denne dyre hobby.
Håper inderlig -og tror at trenden snur ellers ender det med kjip audio blandt mixmastere og støvsugere. Lite hobby igjen da, bare konsumenter..kjøp & kast