Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt60135

Gjest
    3. August ...

Da er det bare å glede seg ....

The Suburbs

Edit; ble ikke akkurat bergtatt av låtene The Suburbs og Month Of May. Er Arcade Fire et band som begynner helt på topp og blir et hakk mindre bra for hver plate? Hmm... :-\

http://www.myspace.com/arcadefireofficial

Men denne kan skjekkes nå:

Interessant album med mange musikkreferanser. Ikke så lett å bli klok på med en gang, så den bør få tid på seg. Uansett spennede plateslipp :).

http://open.spotify.com/album/1dO7qBlkQXYENJaHfK7h56

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    decibelius skrev:
    Kanskje den beste jeg har hørt fra disse gutta (har ikke hørt Spissrotgang). Welcome home...
    Denne kommer på vinyl også :) Det gjorde forøvrig Spissrotgang også, som det er verdt å skaffe seg om den fortsatt er å oppdrive.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    etter kanonomtale fikk jeg faktisk lyst å kjøpe den nye Hellbillies.har deres 'lakafant' fra før.har vært på konsert med de,men husker svært lite av den kvelden.

mvh. s,

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Reutgivelsen av The Cure - Disintegration på vinyl er vellykket!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    etter kanonomtale fikk jeg faktisk lyst å kjøpe den nye Hellbillies.har deres 'lakafant' fra før.har vært på konsert med de,men husker svært lite av den kvelden.

mvh. s,
    Hi hi. Ja, snittpromillen på en Hellbillies konsert er nok "en del" høyere enn eksempelvis en Susanne Sundfør konsert (i mangel av noe å bedre å komme på). Så de selv på Ricks i Bergen for en 7-8 år siden, og var vitne til den mest sinnsyke slåsskampen eg noensinne har sett. Sjølvsagt en publikummer som var litt klåfingra på dama til en annen publikummer. Helt konge!

U

utgatt60135

Gjest
    Denne virker veldig, veldig bra :D. Aldri hørt om Anaïs Mitchell fra før, men hun har her med seg bl.a. Justin Vernon (Bon Iver) og Ben Knox Miller (Low Anthem).

Veldig variert musikalsk med ulike sjangre og vokalene er virkelig motpoler, men det ser ut til å funke som bare det. Har bare hørt igjennom en gang på spotify.

Anbefaler dere å gjøre det samme og kom med kommentarer :D.

http://open.spotify.com/album/7ulqEThVnXXJKPnbMDVr8b

Fra amazon:

Based upon the ancient Greek myth of the poet Orpheus and his doomed quest to rescue his wife Eurydice from the underworld, Hadestown evokes an American depression-era past, the global financial troubles leading into 2010 (though it was written before the stock market collapse), and a post-apocalyptic future.

Anaïs, who sings the part of Eurydice, the character whose (metaphoric) death propels Orpheus into "Hadestown" is joined by a veritable Who's Who of modern indie folk and rock on the release. Justin Vernon of Bon Iver plays Orpheus; Greg Brown is Hades, Lord of the Underworld ("king of the kingdom of dirt"); Ani DiFranco plays Hades' strong-willed, subversive wife, Persephone; the Haden Triplets (Petra, Rachel, and Tanya) are the Greek chorus-like Fates and Ben Knox Miller of The Low Anthem is the messenger Hermes. Together, they create a world where people hide behind walls in a misguided attempt to preserve their "freedom" and protect their riches.

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    I dag fikk jeg tilgang til en ny artist fra Bergen, Cecilie Duus. Hun slapp sin første cd 14 juni i en alder av 48. Albummet med tittelen Honestly, utgitt på Parkgrammofon, går over ulike genre. Utgiver betegner det som et Jazz-pop/balade album. For dere som ønsker en var og fin plate for en sen nattetime er dette en liten perle.

mvh Elektron

Vedlegg

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Lyngen skrev:
    Denne virker veldig, veldig bra :D. Aldri hørt om Anaïs Mitchell fra før, men hun har her med seg bl.a. Justin Vernon (Bon Iver) og Ben Knox Miller (Low Anthem).

Veldig variert musikalsk med ulike sjangre og vokalene er virkelig motpoler, men det ser ut til å funke som bare det. Har bare hørt igjennom en gang på spotify.

Fra amazon:

Based upon the ancient Greek myth of the poet Orpheus and his doomed quest to rescue his wife Eurydice from the underworld, Hadestown evokes an American depression-era past, the global financial troubles leading into 2010 (though it was written before the stock market collapse), and a post-apocalyptic future.

Anaïs, who sings the part of Eurydice, the character whose (metaphoric) death propels Orpheus into "Hadestown" is joined by a veritable Who's Who of modern indie folk and rock on the release. Justin Vernon of Bon Iver plays Orpheus; Greg Brown is Hades, Lord of the Underworld ("king of the kingdom of dirt"); Ani DiFranco plays Hades' strong-willed, subversive wife, Persephone; the Haden Triplets (Petra, Rachel, and Tanya) are the Greek chorus-like Fates and Ben Knox Miller of The Low Anthem is the messenger Hermes. Together, they create a world where people hide behind walls in a misguided attempt to preserve their "freedom" and protect their riches.
    Det tipset snapper jeg opp. Stor fan av Bon Iver og denne plata her virker interessent. Tror jeg snurrer igang Spotify med engang :D

U

utgatt60135

Gjest
    Todd skrev:
    Det tipset snapper jeg opp. Stor fan av Bon Iver og denne plata her virker interessent. Tror jeg snurrer igang Spotify med engang :D
    Fikk du hørt på den? Hva var inntrykket?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Todd skrev:
    Lyngen skrev:

Fra amazon:

Jepps. Denne sjekket eg og ut basert på tips herfra. Virker å ha potensial dette. Skal snurres mer ila dagen. Ligger i sjekkeutified playlista på spotify.

U

utgatt60135

Gjest
    Har hørt ca 4 ganger på Hadestown nå og drister meg frempå med å si at plata er svært bra. Gleder meg til jeg får plata fysisk og kan spille den på anlegget :).

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Lyngen skrev:
    Todd skrev:
    Fikk du hørt på den? Hva var inntrykket?
    Jepp, hørte på den her om dagen. Må gi den en runde eller to til før jeg avlegger noen dom.

U

utgatt60135

Gjest
    Dungen - Skit i Allt - 17. august.

En sang å lytte på her;

Menomena - Mines kommer om noen dager. Veldig spent på den. Om noen ikke kjenner dem så lytt til I Am the Fun Blame Monster. Veldig bra plate.

Mines;

Deerhunter kommer med Halcyon Digest;

En sang tilgjengelig her; Revivial.

Todd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Antall liker
    46
    Spennende titler det der Lyngen. Ny Dungen er jo alltid stas, og den Menomena skiva har jeg også trua på. Ellers ser jeg til en viss grad også frem til siste The Coral og The Magic Numbers (slippes til uka). Det blir jo ellers høst etterhvert og da slippes det hvert år en rekke spennede saker.

flippin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    ELSKER den nye Arcade Fire platen! Anbefales!

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    813
    Tja, siden det nevnes cd-bokser i denne tråden. Skal man først ha seg litt jazz, er kanskje denne med 25 cd-er et tips. Til 449 NOK for hele boksen blir det ca. 18 NOK pr. cd.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvor da? Morsomt at jeg har tre av fire cd-er som vises på bildet, men de samme cd-ene har alle andre som frekventerer jazz-sidene på HFS. Pluss den fjerde. Men det må da være noen som jeg ikke har i den boksen.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Hvor da? Morsomt at jeg har tre av fire cd-er som vises på bildet, men de samme cd-ene har alle andre som frekventerer jazz-sidene på HFS. Pluss den fjerde. Men det må da være noen som jeg ikke har i den boksen.
    f.eks her :http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Diverse_Jazz/Jazz_-_25_Original_Albums_25CD/?id=88697720092

Inneholder følgende album:
    1. Louis Armstrong - Louis Armstrong Plays WC Handy (1954)
    2. Sarah Vaughan - Sarah Vaughan In Hi-Fi (1955)
    3. Art Blakey - The Jazz Messengers (1956)
    4. Billie Holiday - Lady In Satin (1958)
    5. Miles Davis - Kind Of Blue (1959)
    6. Dave Brubeck - Time Out! (1959)
    7. Duke Ellington & Count Basie - First Time (1961)
    8. Helen Merrill - Parole E Musica (1961)
    9. Charles Mingus - Tijuana Moods (1962)
    10. Chet Baker - Chet Is Back (1962)
    11. Thelonious Monk - Monk's Dream (1962)
    12. Sonny Rollins - Sonny Meets Hawk! (1963)
    13. Martial Solal - At Newport '63 (1963)
    14. Paul Desmond & Gerry Mulligan - Two Of A Mind (1963)
    15. Benny Goodman - Together Again (1964)
    16. George Benson - It's Uptown (1966)
    17. Nina Simone - Nina Simone Sings The Blues (1967)
    18. Art Tatum - Piano Starts Here (1968)
    19. Erroll Garner - Concert By The Sea (1969)
    20. Herbie Hancock - Head Hunters (1973)
    21. Stan Getz - The Best Of Two Worlds (1976)
    22. Jaco Pastorius - Jaco Pastorius (1976)
    23. Weather Report - Heavy Weather (1977)
    24. Wynton Marsalis - Standard Time Vol. 1 (1987)
    25. Charlie Parker - Bird (1988)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Joda, det var endel som jeg ikke har i den boksen.
    Det var ganske mye jeg ikke hadde der. Det er nå rettet opp i.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Jeg har 10 av albumene i denne boksen fra før.Det er dermed ikke noe hast med å skaffe seg denne,men desse platene som er med er nok valgt med omhu.For folk som nettopp har begynnt å snuse på jazzen's vidunderlige verden er denne boksen en fin plass å starte.Virker som den har en god bredde med hovedvekt på den klassiske og tidløse musikken.

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Jeg har 10 av albumene i denne boksen fra før.Det er dermed ikke noe hast med å skaffe seg denne,men desse platene som er med er nok valgt med omhu.For folk som nettopp har begynnt å snuse på jazzen's vidunderlige verden er denne boksen en fin plass å starte.Virker som den har en god bredde med hovedvekt på den klassiske og tidløse musikken.

mvh. s,
    Det var også min tanke også. Dette er nok en grei starter-pack, men jeg vet ikke om jeg bryr meg lenger. Ikke at jeg har så mange av dem, men det er nok noen jeg ville valgt bort på grunn av liten sannsynlighet for spilling. Da begynner prisen å nærme seg Kompaniets tilbudshyller, og disse har en tendens til å havne der til slutt. Mener å allerede ha sett flere av dem til 60 penger der.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    813
    Ja, jeg tenkte først og fremst på boksen som en fin "starter", så jeg kommer neppe til å kjøpe den. Også fordi jeg nå foretrekker jazz på vinyl.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.147
    Torget vurderinger
    4
    torem skrev:
    Tja, siden det nevnes cd-bokser i denne tråden. Skal man først ha seg litt jazz, er kanskje denne med 25 cd-er et tips. Til 449 NOK for hele boksen blir det ca. 18 NOK pr. cd.
    Den må jeg bestille, mye der som jeg ikke har.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ingen enorme forventninger,men det er hyggelig at denne gjengen kommer med nytt materiale 11/10 :

Ellers rett rundt hjørnet nytt fra norske artister som Beady Belle og Harry's Gym.Dessuten ny skive fra Interpol.

mvh. s,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn