Spennende PLATESLIPP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Porcupine Tree skal jo komme med noe i september i år. Mer vet jeg faktisk ikke...:)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Porcupine Tree plata fra i forfjor er jo strålande. Prøvde å komme i gang med resten av diskografien deira, men datt veldig fort av.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Brasse skrev:
    Porcupine Tree plata fra i forfjor er jo strålande. Prøvde å komme i gang med resten av diskografien deira, men datt veldig fort av.
    Hehe:) De har jo mye forskjellig da. Det tok en liten stund, men jeg svelger omtrent alt fra dem. Gleder meg som en unge til den nye plata, og forhåpentligvis en konsert til høsten og.

J

JPMi

Gjest
    Med Neil Young og Drive-By Truckers. Kommer like over påske.
    Inneholder blant annet Tom Waits "Get Behind The Mule" og Outcasts "Hey Ya".

Vedlegg

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Jeg vil anbefale nye platen fra The whitest Boy Alive - Rules. Dette er Erlend Øye fra Kings of Convenience. En herlig plate som vokser på deg ;)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    668
    Pete Doherty slipper soloalbum i disse dager, har lastet ned en FLAC av det og hørt på det mye de siste dagene, så nå har jeg bestilt den fra amazon.

Grace/Wastelands, som den heter, er rett og slett sensasjonelt bra. Åpningssporet er noe av det beste jeg har hørt, låta er perfekt, teksten er gnistrende og fremførelsen er intens og bejaende.

Begge Babyshambles-albumene, og spesielt Down In Albion, er imo mesterverk, men her er musikken mer nedtonet og aktustisk. Blur-gitarist Graham Coxton spiller gitar og produsent er Stephen Street (Parklife, bl.a.).

Bør absolutt sjekkes ut. Britisk presse er så tendensiøs og patetisk at mannen stort sett nevnes i forbindelse med narkotika, fengsling, fyllekjøring og Kate Moss, men musikken taler for seg selv og overskygger slikt fullstendig.

http://www.nme.com/blog/index.php?b...olo_album_track_by_track&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Vedlegg

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.497
    Sannsynligvis det vakreste som har skjedd på denne siden av oppstandelsen.

Pavement - Brighten Deluxe on vinyl, June 23
    June 8th, 2009 at 1:13 pm by Patrick

Pavement - Brighten Deluxe 4 LP vinyl

On June 23 we will finally be releasing one of the deluxe Pavement reissues on vinyl. Originally slated to come out at the same time as the double CD last fall, endless production issues held up the package.

You can preorder it HERE

The set contains 4 HQ-120 gram LPs pressed at RTI in a heavy-duty matte-stock folding cardboard gatefold set, as depicted above. It also contains a 16-page 12? by 12? full-color matte-stock booklet, plus a download card for all 48 tracks.

Note! the vinyl contains 8 tracks that would not fit on the CD version (some of which were only discovered after that set was released). They are:

* Westie Can Drum (Elastica) - previously unreleased recording
    * Stereo (Remix) - remixed by Steve Fisk for the second pressing of the promotional single for radio
    * Agony Of The Stars - unreleased song recorded for the film ‘Sweethearts’
    * Birds in the Majic Industry - B-side to “Stereo” CD single (a second, unreleased version was on the double CD of the album, and is also included here)
    * Painted Soldiers - unreleased, live from KCRW 2/25/97
    * What Goes On - a Velvet Underground cover, unreleased, live from KCRW 2/25/97
    * Kris Kraft - unreleased, live from KRW 2/25/97
    * And Then (7? version) - B-side to “Spit On A Stranger” 7?

That last track, the majestic, monumental 7? version of “And Then” (a version of the song also known as “The Hexx”) was originally intended to be the opening track of the Brighten The Corners release. The band decided to remove it entirely and relegate it to a B-side at the very last minute.

We know that this is expensive… and we know that many of you have already spent your hard-earned dollars on the double CD version. Unfortunately the economics of producing deluxe sets like this one (in either format), combined with the timing problems that bedevil this kind of release, means that we are not in a position to offer people any discount or buy-back. Sorry. If this one proves successful, then we will move forward with vinyl releases on the previous three deluxe editions.

On a lighter note, some of you may remember our “Date w/ IKEA” contest to mark the CD release, which we called Brighten Your Corners. Home furnishings-challenged fans were encouraged to submit photographs of their sad apartments. The winner, Jenny Bergen of New York, got a date with Bob Nastanovich to the IKEA in Red Hook, courtesy of the free ferry across New York Harbor in the dead of February, along with money to spend on furniture.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Endelig et nytt studioalbum av Dave Matthews Band!
    Dedikert deres avdøde saksofonist LeRoi B. Moore.

Energisk og flott, dog er jeg litt forutinntatt ettersom dette er et av mine favorittband :)

Big Whiskey and the GrooGrux King

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Da er visstnok tittelen på kommende Porcupine Tree-album klar. Den skal komme ut 21.september, som en dobbelt-CD. Plata skal hete så mye som "The Incident", der første plata inneholder tittelsporet, som er en 55 minutters sangsyklus. Plate 2 inneholder 4 låter. De skal på en ganske så stor turne til høsten, i forbindelse med plateslippet. Norge får besøk den 23.oktober.:)
    Blir meget spennende det her, vet jeg!:D

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    U

utgatt60135

Gjest
    Denne svinger det virkelig av! Flink dame denne Florence Welch... flott stemme .. flott musikk ...

Kjøpe? Njaaaaaaa ... :)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.497
    Wergeland skrev:
    Roberten skrev:
    2 dager etter nyheten om at Brighten kommer i frippel vinyl har Insound lagt ut pre order på Magnetic Fields 69 Love Songs i 6x10"
    Slippdato også her 23.6.
    Jeg har ikke ord !

http://www.insound.com/The_Magnetic_Fields_69_Love_Songs__PRE-ORDER_6x10";/productmain/p/INS57410/
    Den her fikk de ikke helt til (prøvde sikkert å putte for mye spilletid på en 10" side), så den er visstnok utsatt på ubestemt tid. Håper de dropper ideen om 10".
    Ultrabajs.

Har du en link ang dette Wergeland, har ikke klart å finne noe om dette, og den ligger fortsatt som pre order hos forskjellige sjapper.
    Men jeg har lest et intervju hvor Merrit sa at de slet med å få det til å passe inn på 6x10" og at det hadde utviklet seg til et stressmaraton.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Wergeland skrev:
    Roberten skrev:
    2 dager etter nyheten om at Brighten kommer i frippel vinyl har Insound lagt ut pre order på Magnetic Fields 69 Love Songs i 6x10"
    Slippdato også her 23.6.
    Jeg har ikke ord !

http://www.insound.com/The_Magnetic_Fields_69_Love_Songs__PRE-ORDER_6x10";/productmain/p/INS57410/
    Den her fikk de ikke helt til (prøvde sikkert å putte for mye spilletid på en 10" side), så den er visstnok utsatt på ubestemt tid. Håper de dropper ideen om 10".
    Ultrabajs.

Har du en link ang dette Wergeland, har ikke klart å finne noe om dette, og den ligger fortsatt som pre order hos forskjellige sjapper.
    Men jeg har lest et intervju hvor Merrit sa at de slet med å få det til å passe inn på 6x10" og at det hadde utviklet seg til et stressmaraton.
    Leste det på steve hoffmann-forumet. Du finner det sikkert med et søk. Det var i en tråd om magnetic fields.

Selv så har jeg ikke noe behov for denne vinyl egentlig. Har både den europeiske utgaven og den amerikanske med tykk bok, på cd.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.497
    Wergeland skrev:
    Leste det på steve hoffmann-forumet. Du finner det sikkert med et søk. Det var i en tråd om magnetic fields.
    Glimrende, takk Wergeland !
    Wergeland skrev:
    Selv så har jeg ikke noe behov for denne vinyl egentlig. Har både den europeiske utgaven og den amerikanske med tykk bok, på cd.
    Ikke behov ? Kjetter ;D

U

utgatt60135

Gjest
    Sitter å lytter på denne på Spotify og blir betatt:

Lette etter den, men ser at den blir først utgitt 18. aug. Vil ha :D.... The Antlers - Hospice. Virkelig stemningsfult.

Med forbehold siden det er første bekjentskap.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Mandag 17 aug slipper Mew sitt første album på 5 år...

Har fått den enkle tittelen "No More Stories/Are Told Today/I'm Sorry/They Washed Away/No More Stories/ The World Is Grey/ I'm Tired/Let's Wash Away"

Blir dette i nærheten av "and the glasshanded kites" er det grunn til å glede seg. Slippes også på vinyl for de som synes det er moro ;)

Vedlegg

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    En liten oppdatering på Porcupine Tree's nyeste, The Incident. Den kan nå forhåndsbestilles(har vel vært en liten stund på Platekompaniet og CDON), vanlig 2CD-versjon til pene 8.99£, og en veldig Limited Edition til 60£.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Brian Bromberg - It Is What It Is

Grammy®-nominated bassist and producer Brian Bromberg is one of the most versatile and respected players in both straight ahead and contemporary jazz. Backed by a killer horn section, Bromberg gets loose and funky throughout the 13 tracks on It Is What It is, including his unique spin on the B52's dance classic "Love Shack." Brian is joined by another A-List of musicians including: George Duke, Patrice Rushen, Jeff Lorber, Randy Brecker, Eric Marienthal, Gerald Albright, Richard Elliot, Rick Braun, Will Kennedy, Dave Weckl, Alex Acuña, Paul Jackson Jr., Dan Siegel and more!
    http://www.amazon.com/gp/product/B002F3BP7M/ref=pe_5080_12704980_snp_dp

8)

U

utgatt60135

Gjest
    Mari Boine slipper nytt album 24. Om den er i nærheten av den forrige så blir jeg veldig glad for den ble jeg veldig glad i. Flott cover.

U

utgatt60135

Gjest
    vargen skrev:
    Porcupine Tree skal jo komme med noe i september i år. Mer vet jeg faktisk ikke...:)
    Nå vet vi litt mer. Alltid spennende så se coverne for første gang :). 21/9.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Lyngen skrev:
    Mari Boine slipper nytt album 24. Om den er i nærheten av den forrige så blir jeg veldig glad for den ble jeg veldig glad i. Flott cover.

Dette var en god nyhet. En Mari Boine utgivelse er alltid spennende og man blir sjelden skuffet.

U

utgatt60135

Gjest
    Tubesnake skrev:
    4 kutt ligger tilgjengelig på http://www.myspace.com/boine
    Hmm... Den første synes jeg låt vel "lett", men de andre låtene er jo veldig, veldig vakre :D. Nydelige. Spilt inn i Sør-Afrika (samarbeid med afrikanske musikere) og i Oslo. Kjenner at jeg gleder meg til å sette den inn i Cary`n.

U

utgatt60135

Gjest
    Skjønner meg ikke helt på utgivelsen av denne veldig lovende platen fra Cymbals Eat Guitars.

Kommer ut i oktober, men på mp3 kom den ut i januar ???.

Er på Spotify. Hva synes dere?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Skjønner meg ikke helt på utgivelsen av denne veldig lovende platen fra Cymbals Eat Guitars.

Kommer ut i oktober, men på mp3 kom den ut i januar ???.

Er på Spotify. Hva synes dere?
    virker spennende etter en kort slurvelytt. Skal lytte skikkelig gjennom i løpet av en dag eller to :)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Lyngen skrev:
    vargen skrev:
    Nå vet vi litt mer. Alltid spennende så se coverne for første gang :). 21/9.

Har nok fulgt godt med på det der.:) Gleder meg vilt! Er det noen andre som skal på konserten den 23.10?

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Spennende ny skive fra Brimstone Solar Radiation Band! Har begge skivene deres fra 2004 og 2005. Dette er syrete rock med begge beina godt plantet i 70-tallet. På ingen måte revolusjonerende med andre ord, men tidvis briljant utført av en svært samspilt gjeng med strålende dyktige musikere. Gleder meg stort at oppløsningen av bandet tydeligvis bare var en lang pause...

A quick update from the Brimstone-HQ in Bergen:

The new single from The Brimstone Solar Radiation Band, "Sancimonious High" is available through iTunes, eMusic, cdon, play.com and more on the 10th of August.

The entire album is called "Smorgasbord" and it's available on the 7th of September in Norway and the 12th of October for the rest of the World.
    Her er forresten videoen til singelen "Sanctimonious High":

Forøvrig har de en dritbra sammenligning på låten "New Solution" fra debutskiva:

Sometines you remind me of my old guitar; Incomplete and out-of-tune and never likes to be played before afternoon
    Debut på Spotify: http://open.spotify.com/album/5kVHhq3LF3bfzWNbTx9oke

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn