J
jukes
Gjest
![](http://www.mamut.net/sperrling/img_0067.jpg)
Noen som har hørt denne? 12 lapper med 12tommers arm og nåler. Veier 60 kg og tallerken 11kg.
Mvh Roar
Her er en mulig hensikt med den...novgarod skrev:Så ut som vellaget DIY synes jeg...
Hva er hensikten med den glassplata som står over spilleren???
Virker ikke særlig gjennomtenkt med vibrerende elektronikk (trafoer) på en plattform som er festet på søyler som igjen er festet i plintet IMO....Thumper skrev:Her er en mulig hensikt med den...novgarod skrev:Så ut som vellaget DIY synes jeg...
Bildet er hentet på Sperrlings hjemmeside...
FZ skrev:Virker ikke særlig gjennomtenkt med vibrerende elektronikk (trafoer) på en plattform som er festet på søyler som igjen er festet i plintet IMO....Thumper skrev:Her er en mulig hensikt med den...novgarod skrev:Så ut som vellaget DIY synes jeg...
Hva er da den delen som motoren står i laget av?? Kvikksølv fyllt rosalitt??jukes skrev:FZ skrev:Virker ikke særlig gjennomtenkt med vibrerende elektronikk (trafoer) på en plattform som er festet på søyler som igjen er festet i plintet IMO....Thumper skrev:Her er en mulig hensikt med den...novgarod skrev:Så ut som vellaget DIY synes jeg...
Trur ikke det er det som er hensikten med denne glassplata på toppen.kansje den er for at en kan legge coveret der.
Men denne spilleren virker inntresann.Bare delen der hvor motor er veier 20kg. Blir jo nærmere 90kg denne spilleren fra Sperrling.
Mvh Roar
novgarod skrev:Hva er da den delen som motoren står i laget av?? Kvikksølv fyllt rosalitt??jukes skrev:FZ skrev:Virker ikke særlig gjennomtenkt med vibrerende elektronikk (trafoer) på en plattform som er festet på søyler som igjen er festet i plintet IMO....Thumper skrev:Her er en mulig hensikt med den...novgarod skrev:Så ut som vellaget DIY synes jeg...
Trur ikke det er det som er hensikten med denne glassplata på toppen.kansje den er for at en kan legge coveret der.
Men denne spilleren virker inntresann.Bare delen der hvor motor er veier 20kg. Blir jo nærmere 90kg denne spilleren fra Sperrling.
Mvh Roar
Bingo ;D Det tok jaggu sin tidFosse skrev:Vekttillegg i form av en tynn glassplate festet til lange stag? I tilfelle er relativt inneffektiv måte å gjøre det på. Den vil gjøre mer skade enn nytte lydmessig. Kan det være så enkelt som at det er tenkt å være støvdeksel?
Rune.U skrev:Ikke godt å vite noe med Sperrling,han gjør nesten alt anderledes enn alle andre,men det funker som bare det.
Mvh Rune
Trond Kjetil skrev:Bingo ;D Det tok jaggu sin tidFosse skrev:Vekttillegg i form av en tynn glassplate festet til lange stag? I tilfelle er relativt inneffektiv måte å gjøre det på. Den vil gjøre mer skade enn nytte lydmessig. Kan det være så enkelt som at det er tenkt å være støvdeksel?
Men den gode Sperrling har jo selv lagt ut bilder med diverse stablet på glassplata. Spørs om 60 kg granitt tar opp i seg så særlig mye vibrasjoner
Skulle vært artig å lånt øre til denne.
For meg så virker det ut som denne er i direkte kontakt med føttene. Og få denne ganniten til og vibrere trur jeg det skal litt til.
Mvh Roar
I tilfelle må det være et av de mest ineffektive støvdeksler verden har sett til nåFosse skrev:Kan det være så enkelt som at det er tenkt å være støvdeksel?
Inntrykk???Jaerbu skrev:Jeg kommer dit rett fra jobb, så kamera er det dårlig med desverre.
Men kan komme med noen inntrykk etter endt sessjon.
Jan_I skrev:Inntrykk???Jaerbu skrev:Jeg kommer dit rett fra jobb, så kamera er det dårlig med desverre.
Men kan komme med noen inntrykk etter endt sessjon.
Mvh
Inntrykket var såpass bra att jeg har bestillt ett eks! 8).Jan_I skrev:Hvordan var inntrykket av platespilleren?
Mvh Jan I
Jan, kan du si noe om prisen på armen? lager han den selv også?Jan_I skrev:Hei Soedal
Har vært i kontakt med sperrling og det er utrolig mye info å få derfra.
Tror også du kan få spilleren uten lokket.
Har faktisk bestilt en slik arm, men viste ikke at han lagde pickupene selv.
HMM... tror nesten jeg må bestille pickup og riia også.
Spiller i svart granitt har sikkert vært stilig. Må gå i tenkeboxen om ei ny vegghylle da som tåler over 60kg
Mvh Jan I
Anlegget besto av dvd spiller (500 kroners greie). En sony sacd spiller. En Nad 5 kanals effekt til "bakhøytalere". Og en Rotel souround reciver. Høytalerne var en slags hybrid horn/dipol mellomtone+diskant+superdiskant. Samt to 13" hornbassere. "bakhøytalerne" var noen halvleder greier jeg ikke var i nærheten av å forstå meg noe på. Men spillte gjore de.SOEDAL skrev:Fortell mer om anlegget hans da!
Kan platespilleren leveres uten "lokket"?
Hei6bm8 skrev:Jan, kan du si noe om prisen på armen? lager han den selv også?
Jeg skulle gjerne ha sett litt flere bilder av det store høyttalersystemet hans. Litt vanskelig å få et skikkelig inntrykk av dette på nettsiden hans.Jan_I skrev:Husker faktisk at sperrling hadde en STOOR dipolhøyttaler med mange elementer en gang på 80 tallet (tror det var da)
Det hadde vært morsomt å sett noen bilder av disse
Mvh Jan I