Spikes til Electrocompaniet

magsl

Medlem
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
23
Antall liker
0
Hei.

Har søkt på forumet samt google men ikke funnet noen spikes som kan passe til Electrocompaniet enheter (tenker på spikes jeg kan skru fast isteden for de føttene som er der nå). Har sett på soundcare sine spikes til elektronikk, men vil helst ha noen i et litt annet design.

Noen som har noen tips til spikes som kan passe og som kan skrues fast?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Sv: Spikes til Electrocompaniet

EC brukte jo SoundCare selv i mange år. Mye av det som finnes ellers går ikke an å skru fast, dessverre.

Bruker selv SC under mine bokser i den apparat-fot utgaven de har. Kombo av skruing og dobbeltsidig tape. Har i tillegg limt på en svært myk gummipute underst mot underlaget. Blir en kombo av av- og tilkobling. Fungerer glimrende.
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Sv: Spikes til Electrocompaniet

magsl skrev:
Hei.

Har søkt på forumet samt google men ikke funnet noen spikes som kan passe til Electrocompaniet enheter (tenker på spikes jeg kan skru fast isteden for de føttene som er der nå). Har sett på soundcare sine spikes til elektronikk, men vil helst ha noen i et litt annet design.

Noen som har noen tips til spikes som kan passe og som kan skrues fast?
Hei,

Hvis dine komponenter ikke er altfor gamle så har de vel en form for soundcare allerede.
Gjengestørrelse er et problem, tror neppe disse "spesial" har gjenger større en 4mm.

For min del fra den tiden alt var EC så fikk jeg et godt resulutat med pulsarpoint i titan under cd spiller, men ikke mye forskjell under monoblokker kontra orginal soundcare
Når komponentene er tunge så er det ikke noen stor vits i å skru fast, følte vel at det var solid.
Prøvde også Black diamond racing cones under cd spiller, men foretrakk pulsar pointene.

Mvh
Geir :)
 

allegro

Medlem
Ble medlem
02.08.2006
Innlegg
15
Antall liker
0
Sv: Spikes til Electrocompaniet

hei. jeg har hatt electrocompaniets cd-spiller siden den dagen den kom på markedet . vibrapod er best, selv om disse ikke kan skrus fast.
 
B

brand-x

Gjest
Sv: Spikes til Electrocompaniet

allegro !

Den er for lite mystisk selv om den fungerer best, og for ordens skyld brukte ec den selv også på div.stands bla. i utlandet.... skulle likt å vist hvor enkelte mener profitten ligger under drivverk med ikkeabsorberende materialer...??? Uten å virke provoserende så tror jeg etter en del anbefalinger fra debatanter her på forumet att fåtallet egentlig vet hvor forbedringspotensialet i ett drivverk (cd-spiller) ligger... hva det er som kan korigeres, og ikke det typiske "strammer opp" eller bedre dynamikk utsagnet som kanskje ikke forteller noe som helst... og på dette området er det faktisk noen få og ikke veldig mange parametre vi snakker om....

mvh
;)
 
Topp Bunn