Spille av Flac på itunes.

O

Oblivion

Gjest
digiman skrev:
johnnygrandis skrev:
Vil det være noen fordeler å spille musikken fra ett SD kort fremfor å avspille de ifra Ram brikkene ?
Hvis du tror Jesus vil gjennopstå i 2010, så ja ;D
Normalt liten eller kanskje ingen forskjell - det er den dedikerte og optimerte avspilleren som utgjør forskjellene.
Blant annet med korrekt LSB ekstending og optimert klokking og kraftig redusert støy og jitter sammenlignet med standard avspillere / avspiller metoder.
 
O

Oblivion

Gjest
Man skrev:
iTunes har aldri støttet FLAC

Tar alt ifra noen timer til en dag å konvertere et stort bibliotek fra Flac til Alac, og man sparer seg for senere jævelskap som garantert oppstår når man skal tvinge iTunes til å jobbe med Flac. Sånn sett er det ikke noe å diskutere IMHO.
Hvis du leter slik jeg gjorde vil du også finne ut at iTunes faktisk støttet FLAC i noen tidligere versjoner,
men dette var nok ikke annonsert og ble fjernet igjen.
Informasjon om dette finnes på Mac support forumene.

Så langt har jeg konvertert 22000 melodier / tracks fra FLAC til Apple lossless,
men har stoppet fordi jeg har nærmere 100000 melodier / tracks igjen å konvertere og det vil ta meg nesten 14 dager - hvis PM i neste versjon støtter FLAC blir det FLAC - ellers må jeg "bite i det sure eplet" og konvertere resten...

Konverteringen tar mye tid og det er også en stor jobb å sjekke / få med albumbilder.
Det går for tregt og er for mye arbeid å fixe i iTunes og dette må gjøres i konverterings programmvaren.
Hadde iTunes kunne hentet albumbildene automatisk hadde det vært enkelt, men jeg har dessverre alt for mange CD album iTunes ikke takler....
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.711
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Hvis du bruker XLD, så kan den automatisk embedde cover.jpg folder.jpg eller annet som du har spesifisert ved konvertering.
La forresten til litt tilleggsinfo i forrige innlegg.
 
O

Oblivion

Gjest
Man skrev:
Fint program, skjønner at det er et betaprogram ja.. men jeg tror nok programmet forventer at sangene i iTunes biblioteket uansett er i ALAC eller AIFF/Wav, ikke at det spiler noen rolle iogmed Flac blir bomskudd å bruke med iTunes. Dessuten støtter det kun 16/44. Siden SD-spilleren de selger på den siden der støtter kun 16/44, så må man sikkert kode selv når det gjelder støtte for hi-rez. Men det er vel å forlange litt mye Jeg blir dessverre litt kritisk når et så enkelt program tar 50MB på harddisken :D
Hadde du prøvd så hadde du funnet ut at det støtter hi-rez ;D
Også DXD 352.8k/24bit...

Man skrev:
Vil du absolutt bruke Flac, så vil jeg anbefale Songbird. Der finnes det et plugin som heter Foldersync som gjør akkurat det du er på jakt etter. Problemet er at det ikke støtter on-the-fly transcode. Men pluginen er i stadig utvikling, så det skulle ikke forundre meg om dette blir implementert senere. Den standard MSC-pluginen (Mass storage et eller annet) til Songbird støtter transkoding, men jeg tror den kopierer katalogstrukturen som ligger på PC'en din, men kanskje det går an å bruke dette også. Mine erfaringer med Songbird er ganske begrenset, men jeg forstår det slik at en ny versjon er rett rundt hjørnet som skal være mye mye raskere. (Dagens "stable" er svært unstable for å si det sånn)
;D ;D

Songbird har jeg dessverre prøvd...
Lydmessig bedre enn iTunes og mye annet, men full av "buggs"...
Et par av disse bug ødela hele iTunes biblioteket mitt og da var det nok.
En bug var at Songbird lagde mange "duplikater" som var "ghosts".
Bug nummer to var at en kunne kjøre en rutine for å fjerne disse duplikatene - problemet var bare det at det fjernet orginalene også :eek:
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.817
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Oi hjelp her var det mye å holde styr på og velge i.

Jeg bruker i tunes til det aller meste, men det må da bli en mac versjon av foobar. Ayre wave ser også ut som en alternativ spiller. Har lastet ned VLC som er et super kjipt program, men det spiller flac. Mulig jeg dropper det programmet og satser på Ayre wave for HD lyd.

Jeg har OS snow Lepard som er en del mer kompatibelt en tidligere OS.X. Men ikke mer windows vs. apple maskiner please!
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.485
Torget vurderinger
13
VLC fungerer dårlig hos meg, i tillegg er program utvikleren sluttet å støtte videre oppgraderinger for Mac OS mener jeg å huske å ha lest.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Tidliger utgaver av songbird var ustabile, nå i versjon 1.8 er det meste rettet opp. Den skal også støtte automatisk sample rate skifte.
Ellers så kan du jo prøve Plex mediacenter.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.711
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Oblivion skrev:
Man skrev:
Fint program, skjønner at det er et betaprogram ja.. men jeg tror nok programmet forventer at sangene i iTunes biblioteket uansett er i ALAC eller AIFF/Wav, ikke at det spiler noen rolle iogmed Flac blir bomskudd å bruke med iTunes. Dessuten støtter det kun 16/44. Siden SD-spilleren de selger på den siden der støtter kun 16/44, så må man sikkert kode selv når det gjelder støtte for hi-rez. Men det er vel å forlange litt mye Jeg blir dessverre litt kritisk når et så enkelt program tar 50MB på harddisken :D
Hadde du prøvd så hadde du funnet ut at det støtter hi-rez ;D
Også DXD 352.8k/24bit...

Man skrev:
Vil du absolutt bruke Flac, så vil jeg anbefale Songbird. Der finnes det et plugin som heter Foldersync som gjør akkurat det du er på jakt etter. Problemet er at det ikke støtter on-the-fly transcode. Men pluginen er i stadig utvikling, så det skulle ikke forundre meg om dette blir implementert senere. Den standard MSC-pluginen (Mass storage et eller annet) til Songbird støtter transkoding, men jeg tror den kopierer katalogstrukturen som ligger på PC'en din, men kanskje det går an å bruke dette også. Mine erfaringer med Songbird er ganske begrenset, men jeg forstår det slik at en ny versjon er rett rundt hjørnet som skal være mye mye raskere. (Dagens "stable" er svært unstable for å si det sånn)
;D ;D

Songbird har jeg dessverre prøvd...
Lydmessig bedre enn iTunes og mye annet, men full av "buggs"...
Et par av disse bug ødela hele iTunes biblioteket mitt og da var det nok.
En bug var at Songbird lagde mange "duplikater" som var "ghosts".
Bug nummer to var at en kunne kjøre en rutine for å fjerne disse duplikatene - problemet var bare det at det fjernet orginalene også :eek:
Er bugs i itunes også. En venn av meg ble sittende med 3 kopier av hver sang som ble kopiert. (Dette var dog med copy to itunes folder-funksjonen aktivert).

Og Drar man enkeltkataloger fra Finder over i Tunes for å lage en playliste, og de eksakte sangene finnes fra før, så blir de ikke duplisert. Men drar man en stor katalog over, med underkataloger, så kan iTunes finne på å legge til de samme sangene enda en gang.
Og når man tagger hele album og forandrer på artist eller album eller hva det nå var, så kan det hende at noen av sangene blir unknown artist/album, også må man jukke det hele til ved å tagge enda 2 ganger før det blir riktig. (1 gang for skifte album/artistnavn, f.eks legge til "2" på slutten, som gjør at unknown artist-låten plutselig gjennfinner metadataene sine, og enda en gang når man fjerner 2 tallet.. f.eks fra Bon Jovi2, hvis dette var forståelig da)

etc...
Noen av bugsa kommer ved større oppdateringer, andre har alltid vært der.

Men støtter det SD-programmet hi-rez og oppfyller dine andre krav, så tror jeg du vil være best tjent med konvertere hele sulamitten til Alac og bruke iTunes. Det er rått hvordan iTunes håndterer stoore bibliotek med letthet.

Det er Songbird 1.8 som er helt forferdelig. Selv om den er bedre enn tidligere versjoner, er den fortsatt treg som juling.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.485
Torget vurderinger
13
Var innom Sonbird for noen måneder siden,- valgte å slette hele programmet da det var uendelig tregt og buggete.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.817
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Da sitter jeg å hører på Alanis morisett på apple lossless 16 bit fra cd via Ayre wave og dette beviser at itunes IKKE er et audiofilt program. Pure music eller hva det nå heter kan da bli aktuelt senere, men jeg syns Ayre wave låt veldig bra. Flac filer i høyoppløst format blir da spilt via denne spilleren foreløpig. Med denne spilleren fikk jeg hørt Hegel HD2 på sitt beste til nå.
Takk for hjelpen folkæns! ;D
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
iTunes spiller bit-perfect. Er ikke det audiofilt nok?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
nei no way.
må vel du og skjønne –det skal være bedre enn perfekt.



???
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
nei, men har sett ein youtube-demo.
ser bra ut!
skal prøves.
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
Nyheter fra Channel D (Pure Music)

Some new features coming soon (Q4 2010) (FREE update) include:
Built-in multi-band parametric EQ
Native FLAC support
Native device integer support
Internet Radio (iTunes streams)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.485
Torget vurderinger
13
Leikis. skrev:
Upnp serveren som deler filene på min ReadyNas støtter ikke Aiff filer så disse vil ikke streames til min Iphone igjennom Tagnplay appen. Blir nok dessto bedre når PS Audio slipper sin egen komponerte Server i slutten av Desember: Perfect Wave Dac i kombinasjon med en Mac Mini/Iphone TagnPlay er jo sikkert ikke værst det heller ;D
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Format-støtte og evt. mangel på dette er vel fra QT etter det jeg husker og ikke iTunes.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
ayaboh skrev:
Nyheter fra Channel D (Pure Music)

Some new features coming soon (Q4 2010) (FREE update) include:
Built-in multi-band parametric EQ
Native FLAC support
Native device integer support
Internet Radio (iTunes streams)
Da er versjon 1.7.1 kommet og den støtter avspilling av FLAC. :)
 
Topp Bunn