Betyr det at man ikke oppnår 24/192 hvis man har en USB-kabel et eller annet sted i kjeden? Jeg har en slik mellom en ekstern harddisk, hvor musikken er lagret, og pc. Derfra trådløst til SB Touch, og coax fra touch til dac'en til en Audio Aero Capitole cd-spiller.tkr skrev:Støtter usb 24/192, da? Jeg trodde grensen gikk ved 96 kHz.
mvh
Edit: Blingset litt. Ser nå at det dreier seg om 88.2 kHz. Det går på usb.
Måtte google litt. USB 2 støtter 192 kHz. Du får kikke etter hva slags usb- port du har. Hvorfor bruker du ikke en nettverkskabel?Steinar_Lund skrev:Betyr det at man ikke oppnår 24/192 hvis man har en USB-kabel et eller annet sted i kjeden? Jeg har en slik mellom en ekstern harddisk, hvor musikken er lagret, og pc. Derfra trådløst til SB Touch, og coax fra touch til dac'en til en Audio Aero Capitole cd-spiller.tkr skrev:Støtter usb 24/192, da? Jeg trodde grensen gikk ved 96 kHz.
mvh
PC og harddisk befinner seg i 1. etasje og anlegget i kjellerstuen, så en slik kabel ville bli svært lang. Så kona og jeg bestemte oss for å gå for trådløst.tkr skrev:Måtte google litt. USB 2 støtter 192 kHz. Du får kikke etter hva slags usb- port du har. Hvorfor bruker du ikke en nettverkskabel?Steinar_Lund skrev:Betyr det at man ikke oppnår 24/192 hvis man har en USB-kabel et eller annet sted i kjeden? Jeg har en slik mellom en ekstern harddisk, hvor musikken er lagret, og pc. Derfra trådløst til SB Touch, og coax fra touch til dac'en til en Audio Aero Capitole cd-spiller.tkr skrev:Støtter usb 24/192, da? Jeg trodde grensen gikk ved 96 kHz.
mvh
mvh
Gulp. Føler meg litt på bærtur her nå, og dessuten begynner dette å bli litt respektløst overfor trådstarter. Men tillat meg bare et bittelite spørsmål til: Cd-spilleren min har betegnelsen CD Player 24/192. Betyr det noe i denne sammenheng?larsg skrev:USB støtter forsåvidt datamengder som skal til , men det må sitte en reciver i dac,n som takler datamengden og de må ha laget egne drivere til pc,n . Det spiller altså ingen rolle att du har en USB kabel i kjeden fra f.eks hd til pc , imen du kan ikke overføre 192 musikk til dac med USB fra pc hvis det ikke følger med driver cd til dac,n din.er ikke mange dac,r som har det.
Synes det er helt greit jeg, trengs en sånn tråd ser jegSteinar_Lund skrev:Gulp. Føler meg litt på bærtur her nå, og dessuten begynner dette å bli litt respektløst overfor trådstarter. Men tillat meg bare et bittelite spørsmål til: Cd-spilleren min har betegnelsen CD Player 24/192. Betyr det noe i denne sammenheng?larsg skrev:USB støtter forsåvidt datamengder som skal til , men det må sitte en reciver i dac,n som takler datamengden og de må ha laget egne drivere til pc,n . Det spiller altså ingen rolle att du har en USB kabel i kjeden fra f.eks hd til pc , imen du kan ikke overføre 192 musikk til dac med USB fra pc hvis det ikke følger med driver cd til dac,n din.er ikke mange dac,r som har det.
Fint at du sier det. Det burde kanskje vært en egen tråd for dette, men fristelsen ble litt for stor da temaet først kom opp her.J T skrev:Synes det er helt greit jeg, trengs en sånn tråd ser jegSteinar_Lund skrev:Gulp. Føler meg litt på bærtur her nå, og dessuten begynner dette å bli litt respektløst overfor trådstarter. Men tillat meg bare et bittelite spørsmål til: Cd-spilleren min har betegnelsen CD Player 24/192. Betyr det noe i denne sammenheng?larsg skrev:USB støtter forsåvidt datamengder som skal til , men det må sitte en reciver i dac,n som takler datamengden og de må ha laget egne drivere til pc,n . Det spiller altså ingen rolle att du har en USB kabel i kjeden fra f.eks hd til pc , imen du kan ikke overføre 192 musikk til dac med USB fra pc hvis det ikke følger med driver cd til dac,n din.er ikke mange dac,r som har det.
JT
Hvis du må kjøpe en slik adapter, kan det like gjerne være greit å gå for en som støtter opp til 24/192.J T skrev:Takk - det var oppklarende
Da blir det å kjøpe en spdif-konverter
JT
Steinar_Lund skrev:Gulp. Føler meg litt på bærtur her nå, og dessuten begynner dette å bli litt respektløst overfor trådstarter. Men tillat meg bare et bittelite spørsmål til: Cd-spilleren min har betegnelsen CD Player 24/192. Betyr det noe i denne sammenheng?larsg skrev:USB støtter forsåvidt datamengder som skal til , men det må sitte en reciver i dac,n som takler datamengden og de må ha laget egne drivere til pc,n . Det spiller altså ingen rolle att du har en USB kabel i kjeden fra f.eks hd til pc , imen du kan ikke overføre 192 musikk til dac med USB fra pc hvis det ikke følger med driver cd til dac,n din.er ikke mange dac,r som har det.
Nei, det betyr det ikke. Det er kun usb-lydstreaming fra pc til dac med standard windowsdriver som har denne begrensningen. At filene datamaskinen din streamer til dac-en er lagret på en usb-disk betyr ingenting i sammenhengen.Steinar_Lund skrev:Betyr det at man ikke oppnår 24/192 hvis man har en USB-kabel et eller annet sted i kjeden? Jeg har en slik mellom en ekstern harddisk, hvor musikken er lagret, og pc. Derfra trådløst til SB Touch, og coax fra touch til dac'en til en Audio Aero Capitole cd-spiller.tkr skrev:Støtter usb 24/192, da? Jeg trodde grensen gikk ved 96 kHz.
mvh
Flott. Takk skal du ha!Dazed skrev:Nei, det betyr det ikke. Det er kun usb-lydstreaming fra pc til dac med standard windowsdriver som har denne begrensningen. At filene datamaskinen din streamer til dac-en er lagret på en usb-disk betyr ingenting i sammenhengen.Steinar_Lund skrev:Betyr det at man ikke oppnår 24/192 hvis man har en USB-kabel et eller annet sted i kjeden? Jeg har en slik mellom en ekstern harddisk, hvor musikken er lagret, og pc. Derfra trådløst til SB Touch, og coax fra touch til dac'en til en Audio Aero Capitole cd-spiller.tkr skrev:Støtter usb 24/192, da? Jeg trodde grensen gikk ved 96 kHz.
mvh