Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke høyttalere skal du ha nå som Avantgarde ble borte? Gratulerer med flott spiller. Ikke mye som kan måle seg med den der.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hvilke høyttalere skal du ha nå som Avantgarde ble borte? Gratulerer med flott spiller. Ikke mye som kan måle seg med den der.
    Det er nok Infinity Kappa 9 som skal bli brukt. Men akkurat nå er det Klipsch KSP-400 som står å spiller i påvente av at jeg får fikset ene mellomtonen til Kappa 9.

    Har ikke planlagt nye høyttalere enda, er mange jeg ønsker å prøve, så får se hva som skjer :)
    Første inntrykkene av Kappa 9 er vertfall veldig gode! Så tror jeg skal klare å leve med de en stund :cool:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.292
    Antall liker
    6.635
    Du var jo inne på custom-bassløsning tidligere i tråden...hvorfor ikke gå all inn med custom-bygg hele veien, gjerne med horn siden du hadde sansen for AG? :)
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Se her ja, detta var gromme saker :cool: Stisykling blir som en lek med en så grom GT sykkel :)
    Grom, ja, men jeg tror ikke stisykling blir så lekent med den. ;) Nerroversykling, derimot! ;)
    Hehe, nei denne er nok ikke laget for sti og bortover sykling der en må trø litt selv! ;)

    Har en GT Sanction 1.0, 2012 mod til slikt, visstnok den eneste som ble tatt inn av Norsk importør! Er en veldig grov MTB/Sti sykkel.


    • Fox 36 160mm frontgaffel
    • Fox Float bakdemper
    • Rockshox Reverb heve/senke setepinne! (veldig kjekt å ha!)
    • Maxxis Minion DH 2.5" Dekk bak, Maxxis Ardent 2.4" i front
    • Shimano XTR gir, noe er XT.
    • Formula The One bremser. 180mm.
    • Sram X9 Crank m/ Atomlab Pimplite WRX pedaler.

    Det første bildet er tatt av meg og min sykkel når den var helt original.
    Vis vedlegget 335542

    Vis vedlegget 335543

    Er veldig fornøyd med denne, den er grov nok til å takle de fleste nedover bakker og hinder. ;)
    Men også veldig lett å sykle med bortover og oppover med.
    Se her ja Nok en GT sykkel :) Dem lager fine sykler ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Du var jo inne på custom-bassløsning tidligere i tråden...hvorfor ikke gå all inn med custom-bygg hele veien, gjerne med horn siden du hadde sansen for AG? :)
    Er vell egentlig det jeg ønsker! :) Men igjen, må høre og se noen løsninger før noe konkret kan skje + må vite den faktisk prisen på ferdig produkt.
    Kan ikke bygge/planlegge slikt selv så noen må gjøre det mot betaling så klart:)
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    ^takk for det! :) LM blokkene er nok på "kommer aldri til å selge" lista! :cool:

    Koser meg med musikk om dagene, og har absolutt fått interessen for LP!

    Hører nå på Bob Dylan - Highway 61 Revisited!
    Om noen har denne plata original eller en eldre ikke remastered utgave og har lyst å selge gi gjerne en lyd ;)

    Vis vedlegget 335514

    "It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train To Cry" :cool:
    Hehe de står på "kommer aldri til å selge" lista ja ;) Kan tenke meg at du koser deg med Lm blokkene og resten av det flotte anlegget du har :) Du har mye fint.
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Vinyl er jo også utrolig gøy :) Savner å kunne sette på en Lp innimellom. Må nok skaffe meg en vinyl rigg når lommeboka tillater det igjen :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^takk for det! :) LM blokkene er nok på "kommer aldri til å selge" lista! :cool:

    Koser meg med musikk om dagene, og har absolutt fått interessen for LP!

    Hører nå på Bob Dylan - Highway 61 Revisited!
    Om noen har denne plata original eller en eldre ikke remastered utgave og har lyst å selge gi gjerne en lyd ;)



    "It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train To Cry" :cool:
    Hehe de står på "kommer aldri til å selge" lista ja ;) Kan tenke meg at du koser deg med Lm blokkene og resten av det flotte anlegget du har :) Du har mye fint.
    Vet ikke hvor mange par som er rundt om, men er nok ikke mange! :) Har riktignok ikke høyttalere til å bruke de på lengre, skal teste de på Klipsch'ene.
    De står nok mest til pynt for øyeblikket, litt pga driftskostnadene er store, da 212 røret er svindyrt.:)

    Vinyl er jo også utrolig gøy :) Savner å kunne sette på en Lp innimellom. Må nok skaffe meg en vinyl rigg når lommeboka tillater det igjen :)
    Vinyl trenger jo ikke være så voldsomt dyrt. Men det koster nok litt å komme opp på CD-spiller/God DAC-PC nivå :confused:
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    ^takk for det! :) LM blokkene er nok på "kommer aldri til å selge" lista! :cool:

    Koser meg med musikk om dagene, og har absolutt fått interessen for LP!

    Hører nå på Bob Dylan - Highway 61 Revisited!
    Om noen har denne plata original eller en eldre ikke remastered utgave og har lyst å selge gi gjerne en lyd ;)



    "It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train To Cry" :cool:
    Hehe de står på "kommer aldri til å selge" lista ja ;) Kan tenke meg at du koser deg med Lm blokkene og resten av det flotte anlegget du har :) Du har mye fint.
    Vet ikke hvor mange par som er rundt om, men er nok ikke mange! :) Har riktignok ikke høyttalere til å bruke de på lengre, skal teste de på Klipsch'ene.
    De står nok mest til pynt for øyeblikket, litt pga driftskostnadene er store, da 212 røret er svindyrt.:)

    Vinyl er jo også utrolig gøy :) Savner å kunne sette på en Lp innimellom. Må nok skaffe meg en vinyl rigg når lommeboka tillater det igjen :)
    Vinyl trenger jo ikke være så voldsomt dyrt. Men det koster nok litt å komme opp på CD-spiller/God DAC-PC nivå :confused:
    Hehe fine som pynt og :) Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått testet dem på klipsch'a :) De 212 røra er nokså dyre ja :/
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Trenger ikke være så dyrt nei sant det, men skal jeg først ha vinyl igjen så vil ha en rigg jeg kan leve med i mange år fremover :) Vil ha en god spiller og et godt Riaa trinn som matcher spillern fint.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har vært i Bergen noen dager hos en god kamerat! Og må takke Musikk Magazinet i Bergen for strålende service!

    Martin som han heter, kom nemlig opp med Piega Coax 90.2 for sammenligning med Vienna Acoustic The Music som min kamerat har.

    Han bruker Devialet 200 på dem.
    Noen bilder:

    P1011059.jpg


    P1011067.jpg

    P1011083.jpg

    P1011090.jpg

    P1011057.jpg

    P1011060.jpg


    Litt størrelses forskjell på dem! Men de låter begge virkelig bra! ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Om noen her skulle vurdere å kjøpe nye Samsung S6 Edge Pluss (+) så kan den trygt anbefales! forhåndsbestilte min og fikk den igår. Den er griselekker!

    galaxy_s6_edge_top_gold_01.jpg
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Vienna'ene så ganske flotte ut,, kan tenke meg de låter pent med matchende elektronikk :) Flotte de Piega høyttalerne også. :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Mangler du Polydome eller har det ordnet seg ?
    Har ikke fått tak i original. Men en i USA som reconer Polydome K, hadde noen ferdig reconet på lager. Så har bestilt en av han! :)

    Om du tilfeldig har en original så bare send pm :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Mye gromt utstyr her, men det som gleda meg mest var å se at det er flere som ikke kler på seg tights og drar ut og plager vettet av biltrafikken når de skal sykle :)
    DHen så grom ut.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Mye gromt utstyr her, men det som gleda meg mest var å se at det er flere som ikke kler på seg tights og drar ut og plager vettet av biltrafikken når de skal sykle :)
    DHen så grom ut.
    E d tights'en som plager deg :) :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvilke høyttalere skal du ha nå som Avantgarde ble borte? Gratulerer med flott spiller. Ikke mye som kan måle seg med den der.
    Det er nok Infinity Kappa 9 som skal bli brukt. Men akkurat nå er det Klipsch KSP-400 som står å spiller i påvente av at jeg får fikset ene mellomtonen til Kappa 9.

    Har ikke planlagt nye høyttalere enda, er mange jeg ønsker å prøve, så får se hva som skjer :)
    Første inntrykkene av Kappa 9 er vertfall veldig gode! Så tror jeg skal klare å leve med de en stund :cool:
    Siklet på dine Avantgarde. Vurderte å sende et forslag om bytte, men regnet med at du var mest interessert i salg. Er Kappa 9 så gode altså? RSIIB som jeg hadde virket å være en bra høyttaler selv om jeg ikke fikk den helt til i rommet mitt. Synes likevel det manglet en del på oppløsning i mellomregister og opp. Låt liksom litt grovkornet.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hvilke høyttalere skal du ha nå som Avantgarde ble borte? Gratulerer med flott spiller. Ikke mye som kan måle seg med den der.
    Det er nok Infinity Kappa 9 som skal bli brukt. Men akkurat nå er det Klipsch KSP-400 som står å spiller i påvente av at jeg får fikset ene mellomtonen til Kappa 9.

    Har ikke planlagt nye høyttalere enda, er mange jeg ønsker å prøve, så får se hva som skjer :)
    Første inntrykkene av Kappa 9 er vertfall veldig gode! Så tror jeg skal klare å leve med de en stund :cool:
    Siklet på dine Avantgarde. Vurderte å sende et forslag om bytte, men regnet med at du var mest interessert i salg. Er Kappa 9 så gode altså? RSIIB som jeg hadde virket å være en bra høyttaler selv om jeg ikke fikk den helt til i rommet mitt. Synes likevel det manglet en del på oppløsning i mellomregister og opp. Låt liksom litt grovkornet.

    RS2B grovkornet ? Må ha vært noe feil med dem. De spillte sabla bra her ivertfall :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Neida, de var i absolutt mint condition. Det at de ikke helt overbeviste har mer med kombinasjonen rom og høyttaler å gjøre, i hvert fall i bassen. At de ellers er litt grovkornet er bare slik emim er.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er egentlig litt overrasket over at ikke disse står i stua di enda:)
    Hvis de er i god stand er dette par fantastiske klassiske Infinity til finfin pris.
    FINN.no - Mulighetenes marked

    Vel, nå kom du før meg. Hadde selv tenkt å spørre om disse etter hvert. Er ikke så kjent med Infinity, og jeg lurer på hvor bra disse egentlig er. De begynner jo å dra på åra, og jeg er litt skeptisk i så måte. :)
     

    DoB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    172
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kjenner ikke Sigma veldig godt, har bare hørt de så vidt en gang, men har Epsilon selv som jo er storebroren.
    De er jeg veldig fornøyd med og de holder absolutt følge med dagens high-end høyttalere. Har vært gjennom en lang rekke av de før jeg nå har landet på Epsilon.
    Blir nok byttet ut en gang disse også, men de kombinerer hifi-kvaliteter, spilleglede og live-lyd på en måte som gjør at de nok blir stående her en god stund.

    Sigma gir vel mye av det samme etter det jeg har hørt. Fysisk sett er de ganske like, dvs store, men bestykningsmessig er det noen forskjeller.
    Epsilon har det store L-Emin elementet, mens Sigma har en mere konvensjonell bestykning i mellomtonen.
    Sigma har ikke servokorreksjon slik Epsilon har, men det gjør jo at man ikke trenger to effektforsterkere.
    Til prisen er de et kjempekjøp synes jeg så sant elementene er i god stand. Det er et must da å skaffe byttelementer til disse høyttalerene krever både leting og tålmodighet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser at disse har emim. Er det samme type emim som i de eldre høyttalerne fra Infinity?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hvilke høyttalere skal du ha nå som Avantgarde ble borte? Gratulerer med flott spiller. Ikke mye som kan måle seg med den der.
    Det er nok Infinity Kappa 9 som skal bli brukt. Men akkurat nå er det Klipsch KSP-400 som står å spiller i påvente av at jeg får fikset ene mellomtonen til Kappa 9.

    Har ikke planlagt nye høyttalere enda, er mange jeg ønsker å prøve, så får se hva som skjer :)
    Første inntrykkene av Kappa 9 er vertfall veldig gode! Så tror jeg skal klare å leve med de en stund :cool:
    Siklet på dine Avantgarde. Vurderte å sende et forslag om bytte, men regnet med at du var mest interessert i salg. Er Kappa 9 så gode altså? RSIIB som jeg hadde virket å være en bra høyttaler selv om jeg ikke fikk den helt til i rommet mitt. Synes likevel det manglet en del på oppløsning i mellomregister og opp. Låt liksom litt grovkornet.
    Var nok ute etter rent salg ja :) Måtte selge for å få kapital til noe annet jeg sikler på :rolleyes: Men gjenstår enda en del.

    Jeg synes Kappa 9 og Krell gir noe jeg liker, de har en veldig stram bass, og toppen er veldig oppløst! Må riktignok jobbe litt med dem, både på plassering og med justeringer på delefilteret.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Vært på handletur i Bergen idag..!
    Bestilte Primare R32 RIAA hjå Soundgarden før jeg gikk opp til Renaissance Audio og tok med meg en Ortofon Quintet Black MC Pickup :)

    Lest noen tester av R32 og det virker ok! Og den matcher DACen :rolleyes:
    Kunne være opptil 4 ukers leveringstid men..!
    100811022636-889-614.jpg

    Primare_R32_Anpassung.jpg


    ortofon_quintet_black_mc_cartridge.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    får du hørt noe på rw?
    Har kun fått prøvd ut CD! Har satt inn Infinity og Krell nå så har ikke RIAA dessverre! :( Gleder meg til nytt RIAA trinn og få prøvd ut ny pickup!
    Ortofon Quintet Black bør være en oppgradering fra Rega Carbon til 499.- :cool:

    Edit: skal sies at RW ikke er det det går mest av her i gården! Liker bedre live verisjonene som er på In The Flesh live for eks :) Men er stor fan.. så er obligatorisk å ha platene i fler verisjoner! ;)
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Den store rydde og støvtørke dagen! :eek: Måten anlegget har stått på gjør at det egentlig ikke er mulig å komme til enkelte plasser bak der.. Så nå er det en ommøblering på gang! Rørblokkene er tatt vekk, da de tar enormt med plass..! Er litt usikker på hvordan jeg skal stille alt opp.. Har litt plass problemer.. :cool:

    Noen bilder underveis! En vanvittig flott sensommer dag!

    Først utkast.. Er ikke helt fornøyd! Tenkte ha platespilleren på racket..
    20150909_133338.jpg


    20150908_155119.jpg


    20150908_155100.jpg


    Litt utstyr til overs....
    20150908_155107.jpg
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.369
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Godt å se at en ikke er alene med plassproblemer
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.820
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hehe! Er nok det ja :cool: Men bruker å ha det ganske så ryddig/strøkent. Dette er "under arbeid" bilder :)

    Helt konge og se en som ikke gir seg før han har prøvd alt ;)

    Stå på !!!!

    /JR
    Takk for det! ;)

    Er mye som må prøves enda! Også morro å prøve ting som var drømmen for mange på 90 tallet.
    Hvor mye har egentlig HiFi forandret seg på 20-30 år?:confused: Ting er vertfall blitt mindre, det er helt sikkert.. Er ikke mange høyttalere i normal prisklasse som er så store som Kappa 9. Nå var vell kanskje Kappa 9 ganske dyre i 87-89.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn