Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Audiobyte Hydra Z USB-Konverteren er allerede lagt ut på Torget.
    Men tenker på å selge ut noe av utstyret som står til overs, det som står i fare for å bli solgt er ikke helt avgjort, men foreløpig:

    - Trafomatic Reference One m/oppgradert PSU (forforsterker)
    - LM Audio G-2 (forforsterker)
    - Sony SCD-777ES
    - Dillenhöfer strømpadde (5 uttak)
    - Furutech Evolution II Spdif kabel.
    - Klipsch RF-63

    Ayon Skylla er jeg foreløpig svært usikker på da jeg trenger en forforsterker til Krell KSA og Infinity anlegget.:confused:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har tenkt mye over hva jeg skal gjøre videre med stereo'en, etter å ha levd med Norma IPA-70 integrert over 1 halvt år nå er det ganske deilig med lettvintheten, kan stå på hele døgnet. er 100% tyst.. osv at jeg ikke savner rør utstyret. Hjelper også med beslutningen at anlegget må bli mer familie vennlig:rolleyes::eek:

    Dette har medført at jeg nå tenker å selge LM Audio G-212 monoblokkene og G-2 forforsterkeren, for å prøve ut Accuphase, da helst Accuphase E-650!

    Vet den er klasse A og kan således ikke stå på døgnet rundt som en A/B.
    Skal dog prøve ut Accuphase E-370 først for test mot Norma IPA-70! :)

    E-650 er så lekker!

    05.jpg


    06.jpg


    08.jpg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som har erfaring med å sende HiFi til Sveits? :confused:
    Har noe utstyr på Audiomarkt nå og en som lurte på frakt til Sveits.
    Prøvd å google men finner lite som hjelper.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.091
    Antall liker
    1.069
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny E-370. Tror det er stor sjanse for at du blir å beholde den.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Har du hørt IPA-70 storebror IPA-140 ?
    Har læst at den er i en helt anden klasse, en stor opgradering fra IPA-70!
    Blir interesant at høre din mening om E-370.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med Accuphase :) Hvordan vil du beskrive lyden? Fornøyd?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.879
    Antall liker
    10.711
    Torget vurderinger
    10
    Nydelig forsterker. 2x100 w er ikke overkill. Selv om du har lettdrevne høyttalere så trenger de kraftreserver til trommer, bass osv som smekker til i korte øyeblikk. Lettdrevne pappelementer fra og med 8 tommer fortjener 20 kg A eller AB alternativt rundt 200 watt ncore eller tilsvarende. Det har med kontroll og hurtighet å gjøre.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.144
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer. Har god erfaring med E-370 selv og ser frem til din vurdering:rolleyes:
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Final - hvordan lyder Accuphase E-370 på lavt lyd nivå ? Må den skrues op for at få den at lyde sitt beste ? Og hvordan er hovetelefon udgangen ?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Liten og veldig sen oppdatering her nå, travelt om dagene! :)

    Accuphase ble levert tilbake, ikke pga jeg ikke var fornøyd, men sliter med komplekset "Det finnen en større utgave" (E-650/470) :rolleyes:
    Synes det er vanskelig å beskrive lyd, ettersom på tiden man bruker på å bytte forsterker er nok til at man fort antar at det er endringer.
    Eneste jeg virkelig la merke til er at bassen kanskje ble litt tyngre, og mellomtone/diskant ble en anelse mer organisk om jeg kan si det slik.

    Norma IPA-70 er litt "raskere" dynamisk, om en kan si det slik, og lyder gjerne litt klarere/lysere, uten at det skriker riktignok! :)

    Har du hørt IPA-70 storebror IPA-140 ?
    Har læst at den er i en helt anden klasse, en stor opgradering fra IPA-70!
    Blir interesant at høre din mening om E-370.
    Hei, har hørt IPA-140 ja, en av grunnene til at jeg gikk for IPA-70, selv om det var i en butikk demo med andre høyttalere! :)
    Skulle dog gjerne ha testet ut IPA-140, men er ikke mange av de i landet! :confused:



    Nydelig forsterker. 2x100 w er ikke overkill. Selv om du har lettdrevne høyttalere så trenger de kraftreserver til trommer, bass osv som smekker til i korte øyeblikk. Lettdrevne pappelementer fra og med 8 tommer fortjener 20 kg A eller AB alternativt rundt 200 watt ncore eller tilsvarende. Det har med kontroll og hurtighet å gjøre.
    Joda jeg ser den, brukte lenge Krell KSA-250 som er 2x250w med 4500va trafo, funket gull, men føler ikke jeg har mistet noe med å gå ned på krefter:confused: nå er kanskje Krell ett ekstremt tilfelle!

    IPA-70 dobler fra 70w (8ohm) til 140w (4ohm) på papiret så helt bak mål er den vel ikke ;)

    Skulle dog gjerne hatt råd til Accuphase A-250 blokkene, eller en A-70 :rolleyes:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Så dagens oppsett ser da slik ut, Norma IPA-70, Chord 2Qute DAC og Samsung 82" har matchende sølvfarge :cool:
    Mangler noe i høyre del av tv benken.......

    ad2a1120-953e-466e-a992-1dcd8e469d4d.jpg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.144
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Final - hvordan lyder Accuphase E-370 på lavt lyd nivå ? Må den skrues op for at få den at lyde sitt beste ? Og hvordan er hovetelefon udgangen ?
    Synes E-370 låter like bra på lavt som høyt nivå. Samme innsyn og klarhet. Tror volumkontrollen skal ha æren for dette.
    Får bare ønske Spissoy lykke til på Accuphase stigen.:rolleyes:
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.144
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder hodetelefonutgangen så har jeg ikke prøvd den:rolleyes:.
     

    eirike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    95
    Antall liker
    80
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk størrelsesforhold, forsterker/høyttalere:D Kanskje spesielt for oss som har fulgt din ferd(fra sidelinjen), og dermed har sett det som tidligere har stått mellom høyttalerne. Håper Accuphase-drømmen lar seg realisere!
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Final - hvordan lyder Accuphase E-370 på lavt lyd nivå ? Må den skrues op for at få den at lyde sitt beste ? Og hvordan er hovetelefon udgangen ?
    Synes E-370 låter like bra på lavt som høyt nivå. Samme innsyn og klarhet. Tror volumkontrollen skal ha æren for dette.
    Får bare ønske Spissoy lykke til på Accuphase stigen.:rolleyes:
    E-370 er en fantastisk forsterker, kunne levd fint med den! :)
    Noe klatring på Accuphase stigen blir ikke med det første dessverre! :( (med mindre Norsk Tipping ringer:rolleyes: )

    Fantastisk størrelsesforhold, forsterker/høyttalere:D Kanskje spesielt for oss som har fulgt din ferd(fra sidelinjen), og dermed har sett det som tidligere har stått mellom høyttalerne. Håper Accuphase-drømmen lar seg realisere!
    Jo, det meste blir egentlig smått iforhold til høyttalerne, ser bedre ut med store forsterkere imellom, men så var det brukervennlighet til andre i husstanden, har mindre tid til å lytte selv også det blir ikke prioritert på samme måte. Lyden er jeg faktisk veldig fornøyd med nå, selv om det frister å prøve ut aktiv deling osv osv osv..

    Høyttalerne er i alle utrolig barske, ferdig snakka! :p
    :cool:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Må bare legge inn noen ferske bilder også, ser fryktelig trist ut på det forrige bildet, ser noe bedre ut i real life, og andre vinkler ;)

    Føler bildene blir fryktelig kornete... (iPhone X) :confused:

    IMG_0352.jpg


    IMG_0358.jpg
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    18
    Det er lett å like høyttalerne og:)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var en tur/retur til Kongsberg igår og hentet både LM audio G-212, Trafomatic Reference One og Ayon Skylla fra service igår, må si det var noen grader varmere på andre siden av fjellet :rolleyes:

    Uansett, ble byttet 2 stk kondensatorer i G-212 blokkene, og synes det er litt kult at LM Audio faktisk bruker Western Electric deler (deler som WE selv brukte) i forsterkerne! :)

    sangamo.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kommet hjem fra Oslo etter mitt livs konsert med Roger Waters! :cool:
    Var absolutt ingenting å klage på fra Rad 3 ;)

    Også gøy å stikke innom Stereofil og OHC, ble ingen lytting denne gangen men morosamt å se utvalget i storbyen og slå av en prat!:)

    roger.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Sjelden oppdatering!

    Fått litt utstyr til test av da jeg er nysgjerrig på 300b forsterkere blant annet :confused:
    Også gøy når man da får tilbud om å teste en forsterker jeg har vært nysgjerrig på før!

    2 nye merker i heimen som jeg aldri har lånt ørene til! :cool:

    Audio Note Meishu i en trimmet variant og en stk Pass Labs XA30.5.


    Pass'en skal matches med en trimmet Trafomatic Reference One som pre.

    DAC blir som vanlig Chord 2Qute.

    sentralen.jpg


    sentralen2.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer. Kikket litt på Meishu selv, men tok til vettet :)
    Må få presisere at Meishu er på test (med hensikt til kjøp) sammen med Pass'en! :)
    Aldri hørt Audio Note før så gleder meg til å komme hjem fra jobb! :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin sak uansett. Får håpe den passer ellers kan du avhende den til meg for en billig penge :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kommet hjem fra Oslo etter mitt livs konsert med Roger Waters! :cool:
    Var absolutt ingenting å klage på fra Rad 3 ;)

    Også gøy å stikke innom Stereofil og OHC, ble ingen lytting denne gangen men morosamt å se utvalget i storbyen og slå av en prat!:)

    Vis vedlegget 505032
    Var du på The Wall konsert?

    Sjelden oppdatering!

    Fått litt utstyr til test av da jeg er nysgjerrig på 300b forsterkere blant annet :confused:
    Også gøy når man da får tilbud om å teste en forsterker jeg har vært nysgjerrig på før!

    2 nye merker i heimen som jeg aldri har lånt ørene til! :cool:

    Audio Note Meishu i en trimmet variant og en stk Pass Labs XA30.5.


    Pass'en skal matches med en trimmet Trafomatic Reference One som pre.

    DAC blir som vanlig Chord 2Qute.

    Vis vedlegget 512822

    Vis vedlegget 512823
    Spent på hva du synes om Pass.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Kommet hjem fra Oslo etter mitt livs konsert med Roger Waters! :cool:
    Var absolutt ingenting å klage på fra Rad 3 ;)

    Også gøy å stikke innom Stereofil og OHC, ble ingen lytting denne gangen men morosamt å se utvalget i storbyen og slå av en prat!:)
    Var du på The Wall konsert?

    Sjelden oppdatering!

    Fått litt utstyr til test av da jeg er nysgjerrig på 300b forsterkere blant annet :confused:
    Også gøy når man da får tilbud om å teste en forsterker jeg har vært nysgjerrig på før!

    2 nye merker i heimen som jeg aldri har lånt ørene til! :cool:

    Audio Note Meishu i en trimmet variant og en stk Pass Labs XA30.5.


    Pass'en skal matches med en trimmet Trafomatic Reference One som pre.

    DAC blir som vanlig Chord 2Qute.
    Spent på hva du synes om Pass.
    Konserten het "Us + Them tour" virkelig en opplevelse! :)

    Har koblet den opp og spiller as we speak, det er virkelig forskjell på dem! Må teste med LM Audio G-2 forforsterker også ettervert! :)

    Fin sak uansett. Får håpe den passer ellers kan du avhende den til meg for en billig penge :)
    Hehe, ja den er nydelig! :D

    Vært en tur i Haugesund hos Thor Inge :)
    Ja ble en snar visit der! :D Skulle ha svinget innom deg også, snakket om det i noen år nå :confused::eek:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Konserten het "Us + Them tour" virkelig en opplevelse! :)

    Har koblet den opp og spiller as we speak, det er virkelig forskjell på dem! Må teste med LM Audio G-2 forforsterker også ettervert! :)
    Klar over det. Var der selv. :) Bare lurte på om du også har vært på en av The Wall Tour konsertene hans?

    Har ikke hørt XA30, men hørt et par andre fra Pass som var en ganske positiv opplevelse. Hadde en X250 for en del år siden også som jeg bare har gode ord om.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Travle dager, men her kommer noen ord om forsterkerne som var på test!

    Audio Note Meishu, hadde en lyd som var virkelig fantastisk, ekte/levende i mangel på bedre ord. Den var helt støyfri (106db) og ett utseende som falt 100% i smak! Passe stor og kunne fint hatt den i stuen, minus, og det er dessverre stort for meg er ingen fjernkontroll.. ! Har allerede en god forforsterker uten så jeg vet av erfaring at det er for upraktisk i daglig bruk for min del! :)

    Den startet dog min nysgjerrighet for Audio Note/300b!

    Pass Lab XA30.5 er en råflott effektforsterker, designet har ett uungåelig særpreg! Testet den kun med Trafomatic Audio Reference One forforsterker, noe kraftigere/fastere bass (skulle vel bare mangle med 30w vs 8-9w)
    Låter mer nøytralt i øvre toner, men forsatt fullt ut til å leve med, men ble for likt mine nåværende forsterkere (Norma IPA og Krell KSA)
    Denne også støyfri.

    Må bare takke for lånet! Fantastisk kjekt å få prøve ut ting før en eventuelt kjøper! ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Konserten het "Us + Them tour" virkelig en opplevelse! :)

    Har koblet den opp og spiller as we speak, det er virkelig forskjell på dem! Må teste med LM Audio G-2 forforsterker også ettervert! :)
    Klar over det. Var der selv. :) Bare lurte på om du også har vært på en av The Wall Tour konsertene hans?

    Har ikke hørt XA30, men hørt et par andre fra Pass som var en ganske positiv opplevelse. Hadde en X250 for en del år siden også som jeg bare har gode ord om.
    Aha! Missforstod, skulle på The Wall sist han var i Oslo, men måtte da (selvfølgelig) offshore... :(
    De større Pass'ene er pene saker! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Var en tur forrige helg i Bergen, måtte ta en tur innom Duet og lytte til de nye Piega MLS3 og det større MLS systemet!
    Har alltid elsket lyden av Piega, og det skuffet ikke denne gangen heller, MLS kunne jeg fint levd med i stua! :cool:

    Alltid gøy å være på besøk her, og interiøret/designet på det nye lytterommet falt virkelig i smak! :)


    semtf.jpg


    kjbkj.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Fikk handlet meg billetter til Bob Dylan som skal spille på Koengen i Bergen neste år! ;)

    Litt spent og nysgjerrig på hvordan en slik konsert kommer til å bli, uansett en opplevelse å få sett han live før han legger inn årene:)
    Ser for meg en mer intim konsert med sitteplasser ville gjort opplevelsen bedre:confused:
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Konserten het "Us + Them tour" virkelig en opplevelse! :)

    Har koblet den opp og spiller as we speak, det er virkelig forskjell på dem! Må teste med LM Audio G-2 forforsterker også ettervert! :)
    Klar over det. Var der selv. :) Bare lurte på om du også har vært på en av The Wall Tour konsertene hans?

    Har ikke hørt XA30, men hørt et par andre fra Pass som var en ganske positiv opplevelse. Hadde en X250 for en del år siden også som jeg bare har gode ord om.
    Aha! Missforstod, skulle på The Wall sist han var i Oslo, men måtte da (selvfølgelig) offshore... :(
    De større Pass'ene er pene saker! :)
    Skjønner. Selv ble jeg ganske skuffet over Us+Them, men det er nok fordi The Wall Tour var så vanvittig bra! Veldig synd du gikk glipp av det!

    Hva tenker du fremover om eget oppsett? Ser jo at du downsizer, bokstavelig talt. Så langt er det vel ikke nødvendigvis slik at det låter dårligere?
    Kommer høyttalerne til å følge med videre?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Konserten het "Us + Them tour" virkelig en opplevelse! :)

    Har koblet den opp og spiller as we speak, det er virkelig forskjell på dem! Må teste med LM Audio G-2 forforsterker også ettervert! :)
    Klar over det. Var der selv. :) Bare lurte på om du også har vært på en av The Wall Tour konsertene hans?

    Har ikke hørt XA30, men hørt et par andre fra Pass som var en ganske positiv opplevelse. Hadde en X250 for en del år siden også som jeg bare har gode ord om.
    Aha! Missforstod, skulle på The Wall sist han var i Oslo, men måtte da (selvfølgelig) offshore... :(
    De større Pass'ene er pene saker! :)
    Skjønner. Selv ble jeg ganske skuffet over Us+Them, men det er nok fordi The Wall Tour var så vanvittig bra! Veldig synd du gikk glipp av det!

    Hva tenker du fremover om eget oppsett? Ser jo at du downsizer, bokstavelig talt. Så langt er det vel ikke nødvendigvis slik at det låter dårligere?
    Kommer høyttalerne til å følge med videre?
    Var selv veldig fornøyd med Us+Them, har kanskje noe med at min favoritt live konsert er "In The Flesh" som er en rolig konsert av Waters :)
    Men selvsagt kjedelig å miste en slik konsert, måtte kjøpe The Wall på blu-ray og den var uten tvil mer fartsfylt en Us+Them/In The Flesh.


    Angående oppsettet står det litt på stedet hvil, mange forsterkere/løsninger jeg vil prøve ut, men tid + økonomi holder det tilbake :(
    Har veldig sansen for Norma, frister å klatre på rangstigen der! :rolleyes:

    I og med at det står i en stue, og jeg ser mye serie/film må det være noe som kan stå på hele døgnet, og har fjernkontroll :)
    Høyttalerne blir, selv om de er enorme funker de bedre enn andre høyttalere som har vært innom! :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn