Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.356
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Spissoy
    Gratulerer med flott anlegg, vet at Arild på Hifiguiden har flere Krell pre er inne nå
    Ta en telefon til han og hør hva han har inne.
    Jeg har en Stereoknight som jeg kan ta med opp så du får hørt krellen din, denne bruker jeg sammen med Mark Levinson no 33
    Mvh
    Svein (Haugesund)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hei Spissoy
    Gratulerer med flott anlegg, vet at Arild på Hifiguiden har flere Krell pre er inne nå
    Ta en telefon til han og hør hva han har inne.
    Jeg har en Stereoknight som jeg kan ta med opp så du får hørt krellen din, denne bruker jeg sammen med Mark Levinson no 33
    Mvh
    Svein (Haugesund)
    Heisann,

    Takker for det, og for tips! Skal ringe han på mandag!
    Stereoknight? Det hørtes svært intresangt ut! Er såklart åpen for det! :) Eneste jeg skulle likt å vite 100% at Krell'en funker så du ikke kommer hit for ingenting :eek:

    Tar kontakt på pm.

    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.676
    Antall liker
    2.873
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kan sikkert dra med meg min pre også, balansert som den er. Om ikke annet, har du muligheten til å få et kjapt inntrykk av Krellkvalitetene...
    Er jo ikke så langt å kjøre, trur eg. Det er vel bare over brue, og så et stykke mot England....

    mvh
    Proffen
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kan sikkert dra med meg min pre også, balansert som den er. Om ikke annet, har du muligheten til å få et kjapt inntrykk av Krellkvalitetene...
    Er jo ikke så langt å kjøre, trur eg. Det er vel bare over brue, og så et stykke mot England....

    mvh
    Proffen
    Pass Labs X2 ? :) Alt er velkommen hit for test! Fra Bergen, er det vel ca. 1,5 time, Halhjem-Sandvikvåg - (40 minutter med Ferge) (Bor på Fitjar)

    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.676
    Antall liker
    2.873
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kan sikkert dra med meg min pre også, balansert som den er. Om ikke annet, har du muligheten til å få et kjapt inntrykk av Krellkvalitetene...
    Er jo ikke så langt å kjøre, trur eg. Det er vel bare over brue, og så et stykke mot England....

    mvh
    Proffen
    Pass Labs X2 ? :) Alt er velkommen hit for test! Fra Bergen, er det vel ca. 1,5 time, Halhjem-Sandvikvåg - (40 minutter med Ferge) (Bor på Fitjar)

    Mvh
    Vi får se hva man kan få til.
    Trodde du holdt til enda nærmere, på Sotra....

    mvh
    Proffen
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kan sikkert dra med meg min pre også, balansert som den er. Om ikke annet, har du muligheten til å få et kjapt inntrykk av Krellkvalitetene...
    Er jo ikke så langt å kjøre, trur eg. Det er vel bare over brue, og så et stykke mot England....

    mvh
    Proffen
    Pass Labs X2 ? :) Alt er velkommen hit for test! Fra Bergen, er det vel ca. 1,5 time, Halhjem-Sandvikvåg - (40 minutter med Ferge) (Bor på Fitjar)

    Mvh

    Vi får se hva man kan få til.
    Trodde du holdt til enda nærmere, på Sotra....

    mvh
    Proffen
    Haha, ja jeg skjønner! Er nok ikke Bergenser ;) Så du trenger ikke stresse!

    Vurderte lenge Pass Labs XP10, men har lagt det ifra meg grunnet utseende (fargen) :rolleyes:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.676
    Antall liker
    2.873
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Bare å sende den til Leikis, så får du en svart tilbake....:rolleyes::cool:
    Spøk til side; litt samsvar i finish er jo greit, det.

    mvh
    Proffen
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Tok noen bilder igår med hybrid kamera, litt bedre en HTC One sitt.!

    Her ser dere da også sitte gruppen, her er det gjort litt tiltak, mangler forsatt Gibson Custom shop Les Paul custom gitaren min, da den enda ikke er kommet! :)

    stueakustikk.jpg


    Nytt oversiktsbilde, her ser dere litt mer hvor mye større BE-10 er en Mini Dancer 2.
    P1010660.jpg

    TV'en er forsatt 70" :)
    P1010672.jpg
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Må bare si tusen takk til duc999 for å komme med en svært vakker Pre-amp til test! Stereoknight var absolutt en potent sak!

    Det som er synd var at vi ikke fikk hørt på den, da det brummet i høyttalerne.! :( Det rare er at det var nett samme lyd når vi koblet om Ayon som effekt, og Stereoknight som PRE.

    Men så koblet vi Ayon som PRE med RCA-XLR kabler til Krell.. Og da funket det, men jeg må ha nesten fullt volum på Ayon for at det skal være litt høy lyd. :confused:
    Litt brum i høytalerne når jeg har øret inntil, helt tyst med kun Ayon koblet til som intr.forsterker.

    Tror nok det blir til at jeg finner noen som kan se på Krell'en :confused:

    Mvh
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har også brum i min Adyton Cordis 1.8, og dette er ikke uvanlig for kraftige effekttrinn. Så spørs det også hvor høyt det er. Hos meg kan man såvidt høre brummingen fra sweetspot når det er helt stille.

    Mathias
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.486
    Antall liker
    11.438
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har hørt mange store kraftige effekttrinn uten brum. For meg høres det ut som en litt dårlig konstruksjon. Hører du brum fra trinnet fra sweetspot ville jeg sjekket med leverandør av produktet.

    Men gain mismatch, impedansemismatch etc. kan lett ha negative effekter i diverse oppsett.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har ingen brum eller noe susing med Ayon Triton III.. Men med Ayon som PRE, og Krell effekt, måtte jeg ha øret inntil for å høre en svak brum.

    Tror ikke effekten er helt i lodd, så skal ringe litt rundt imorgen og høre om noen kan sjekke den for meg, og eventuelt fikse det som må fikses. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.486
    Antall liker
    11.438
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det kan godt være litt impedanse tilpasnings problemer med Ayon som pre. Jeg kjenner ikke til data på de produktene.

    Refererte egentlig til hifi-mathias. Når man handler produkter til 100k kroner og opplever brum så ville ihvertfall jeg gått tilbake til leverandør.
    Og er dere sikre på at det er brum (50hz) ? Er forsterkerene ellers stille i seg selv når de står på?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hmm.. Krell'en lager ikke en lyd (trafostøy) når den er alene slått på uten noe mer. Men når den får signal, så kommer støyen i høyttalerne. (tilkoblet PRE)

    Testet nå isted, og da kom brummen + svaaaak musikk ut, selv om PRE sto med volumet av.. øøøh.. :confused: Slitsomt!!

    Så nå står Ayon og spiller alene :)

    Håper å bli litt klokere imorgen!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.486
    Antall liker
    11.438
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Egenstøy i trinnet kan du finne ved å kortslutte inngangene.
    Det kan være "ground loop" du har. Noe dritt det der :)
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det kan godt være litt impedanse tilpasnings problemer med Ayon som pre. Jeg kjenner ikke til data på de produktene.

    Refererte egentlig til hifi-mathias. Når man handler produkter til 100k kroner og opplever brum så ville ihvertfall jeg gått tilbake til leverandør.
    Og er dere sikre på at det er brum (50hz) ? Er forsterkerene ellers stille i seg selv når de står på?
    Det er kun brum i fronthøyttalerne/sub, ikke i selve forsterkeren. Det er brum i sub, samt summing/brum i mellomtone og diskant. Dette gjør meg ingen ting, og har derfor ikke giddet å gjøre noe med problemet.

    Mathias
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.356
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Må bare si tusen takk til duc999 for å komme med en svært vakker Pre-amp til test! Stereoknight var absolutt en potent sak!

    Det som er synd var at vi ikke fikk hørt på den, da det brummet i høyttalerne.! :( Det rare er at det var nett samme lyd når vi koblet om Ayon som effekt, og Stereoknight som PRE.

    Men så koblet vi Ayon som PRE med RCA-XLR kabler til Krell.. Og da funket det, men jeg må ha nesten fullt volum på Ayon for at det skal være litt høy lyd. :confused:
    Litt brum i høytalerne når jeg har øret inntil, helt tyst med kun Ayon koblet til som intr.forsterker.

    Tror nok det blir til at jeg finner noen som kan se på Krell'en :confused:

    Mvh
    Hei
    Bare kjekt å prøve å hjelpe til, pre fungerer fint her hjemme. Satser på du finner ut noe i morgen.
    Hvet det er noen flinke elektro folk på Stord som bygger Audio Note sett Du får prøve å komme i kontakt med disse, å se om de kan hjelpe deg litt på veg. :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Skal ringe rundt i Bergen idag og høre om noen vil ta i Krell'en min :rolleyes: Sjekke tilstanden på den! Sendt mail til selger om han er kjent med om den har vært på service iløpet av sine år.

    Har faktisk fått en PM om en Krell KRC-HR i Oslo..! Så vis alt går etter planen, blir den nok min når jeg reiser til Oslo i midten av Februar, men selger ville tenke seg litt mer om. Denne har dog ikke RIIA, men det gjør meg lite.
    Har også kommet over en i Tyskland..!

    Har også kommet over en Krell Reference 64 Dac i Sverige!! Men om denne er verdt prisen mot dagens DAC'er er jeg meget skeptisk til, selv om den kostet 14'000.- Dollar! Og er 2 delt DAC/PSU. Hadde vært tøft å hatt.:cool:

    Blitt litt bitt av 90 talls Krell basillen! ;)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    889
    Hadde det vært en idé å sende forsterkeren til Creato Audio i Nederland for en overhaling og eventuelt innsetting av bedre komponenter i signalveien. Blant annet Knut Vadseth gjorde jo det med sin Krell CD spiller med godt resultat.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hadde det vært en idé å sende forsterkeren til Creato Audio i Nederland for en overhaling og eventuelt innsetting av bedre komponenter i signalveien. Blant annet Knut Vadseth gjorde jo det med sin Krell CD spiller med godt resultat.
    Det kan være aktuelt, men skal først kjøpe en Krell Preamp, og teste litt mer selv, ellers vil jeg jo helst at arbeidet skal skje i Norge, da den veier 85 kg..

    Skal kontakte noen i Bergen, og høre om de er villige til å oppgradere/fikse OM den ikke funker med en Krell Preamp :)
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Aucoustic tuning er vel de eneste som server krell i norge tror jeg.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Aucoustic tuning er vel de eneste som server krell i norge tror jeg.


    Skal ta en telefon til de også, ringte Roald og han tipset om 2 stk i Bergen jeg kunne prøve.

    Kps 25 sc.. Skaff deg en slik :)
    Har sett på en slik, men den koster vel mye nå. :( Har saumfart nettet etter Krell fra 90 tallet idag, og det er ikke mye å finne :) Reference 64 DAC'en ser dritt fet ut, men den er jo 20 år gammel ,så hvor god er den kontra en til 15'000.- idag ?

    REF 64 DAC.jpg


    Leste også at noen sier KRC-HR og KPS-25sc lyder ganske likt, noen foretrakk også KRC-HR. :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har endelig klart å slå meg til ro med å spille på Ayon, og bare nyte musikken i vente på at jeg skal til Oslo i midten av februar, og da forhåpentligvis få med en Krell KRC-HR hjem :)

    Smilet kommer frem vær gang jeg kommer inn i stua og ser BE-10'ene stå der, en stor drøm er blitt realisert! ;)


    Idag kommer også en LM Audio 502CA DAC til test, ifra Mala audio! Gleder meg til å prøve denne, rørbasert! Har kun Arcam irDAC å prøve den mot, men er spent på hva denne kan gjøre med lyden :)

    Ellers har jeg fått oppgitt pris på ca 15'000.- NOK for Krell Reference 64 DAC'en.. nyoverhalt fra Krell USA. Burde jeg slå til? 14000.- USD i sin tid.. Burde gi de fleste CD-Spillere ett løft/PS3/Boxeebox osv.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ble kontaktet av en på mail, som fremsto som seriøs helt til han skulle betale for høyttalerne med Paypal.. da var det åpenbart skam.. at noen faktisk kan gå på noe slikt er utrolig! ;) :confused: (Ville kjøpe Mini Dancer'ne)

    Har nå lyttet en del på LM Audio 502CA DAC. Den gjør virkelig en god jobb! ;)

    OBS: Krell'en står ikke på! Er kun Ayon som er på og i bruk! :rolleyes:

    LMDAC2.jpg

    LMdac.jpg

    LMDACusb.jpg


    Den er sinnsykt flott i denne finishen! :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    DAC er helt klart noe som er verdt å legge noen kroner i..! Prøvd litt frem å tilbake med Arcam irDAC og LM Audio 502CA, og det er en ny verden med 502CA'en tilkoblet!

    Bruker rør-utgangene på DACen, og sammen med Ayon spiller det fantastisk fint, selv med en gammel og billig CD-spiller som Sony NS999ES. (Coax ut)

    Akkurat nå idag er det denne som spilles..!
    Roger Waters - In the Flesh - Live.

    roger_waters_-_in_the_flesh_-_live.jpg


    Mange god låter på denne platen! Spesielt soloene på de aller fleste sangene! :cool:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ Ja absolutt min NR.1 :)

    Kjørt dama på jobb, og da kan man spille så høyt man vill ;) Koser meg med det som er en ekstremt bra konsert, men også en vanvittig bra innspilling!
    Sto på coveret "extreme sound quality" osv osv.. ! Og det høres både på CD'en og DVD'en som fulgte med. (konserten)

    Neil Young - Live at Massey Hall 1971! Her spilles vel Old Man for første gang, høres slik ut vertfall når han snakker før sangen.

    546405.jpg


    Denne anbefales på det sterkeste om du liker Neil Young! Alene på scenen med akustisk gitar, munnspill og Piano.. Bedre gjøres det ikke solo!
    Og med en fantastisk lydkvalitet!

    Har også jobbet litt med plassering av høyttalerne, og lydbildet sitter mye bedre nå! ;) Er virkelig fornøyd!
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ Hallo hallo, takker for link, ser han har noen flotte produkter for salg! :)

    Blir nok en stund til oppgradering her i gården nå! Usher BE-10 DMD har vært drømme høyttaler for meg vis man ser bort ifra Magico S5, som koster alt for mye.!

    Hadde tenkt når jeg kjøpte Krell ampen å selge Ayon.. Men det spiller så bra at jeg er veldig skeptisk.. Har nå noen valg å gjøre angående Pre-amp til Krell'en..

    KRC-HR blir for dyr nå, og etter å ha lest en del, ser jeg at Audio-gd Master 1 faktisk lyder bedre sammen med Krell, (ifølge folk.. ) . Master 1 fåes også med CAST. og koster mye mindre..!

    Har også kjøpt LM Audio 502CA DAC'en.. :rolleyes:;) Så nå har jeg 2 DAC'er..
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mulig jeg misforsto noe, men er det en svindel fordi kjøperen ville betale med Paypal? Hvis det er en norsk kjøper, er det jo litt rart, men...
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Mulig jeg misforsto noe, men er det en svindel fordi kjøperen ville betale med Paypal? Hvis det er en norsk kjøper, er det jo litt rart, men...
    Hehe, nei.. var kanskje litt dårlig formulert, det sto at det var fra "paypal" men såg på mail adressen at det var noe rart.. + han ville jeg skulle sende 2000.- nok til en tyrker i tyrkia via best western union elns.. for at ett flyttebyrå skulle komme å hente de.. :rolleyes: Så sendte sånn skam sak til paypal og fikk bekreftet fra de at det var forsøk på svindel :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.269
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ah. DET er noe annet. ;)

    Western Union er forresten en yndet betalingsform blant svindlere, svjv.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Valgte igår endelig en forforsterker, kjøpte nytt etter å ha lest litt om produktet, og flere som skryter av matchen med Krell..! Den kan også bestilles med CAST utganger, men jeg valgte ikke med det da min Krell ikke har CAST..! :)

    Den er Dual-mono, ser virkelig solid ut, og til prisen må den jo prøves ut! Gøy å prøve merker som ikke er så kjente, og som har en importør/status i markedet som øker prisene noe voldsomt! :rolleyes:

    Er snakk om Audio-gd Master 1 pre-amp!

    Master-1.JPG

    Master52.JPG

    Master-15.JPG


    Blir spennende! ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ser solid ut den der, men jeg får ikke det siste innmat bildet til å stemme med eksteriøret på de to andre bildene? Er den dyr?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.166
    Antall liker
    4.802
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ser solid ut den der, men jeg får ikke det siste innmat bildet til å stemme med eksteriøret på de to andre bildene? Er den dyr?
    Hmmm det har du helt rett i! Tok bildene fra hjemmesiden til Audio-gd :rolleyes: holdt på å skrive lol... !

    Nei den koster 12499.- splitter ny fra Malaaudio.no :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ser ut som det er mye for pengene iallfall, hvis det er omtrent sånn den ser ut inni. Blir spennende å lese hvordan den matcher med Krell, og hvordan den låter generellt. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn