Takk! Jeg har sett på den for å si det sånn…! Det er en lekker pre-amp! (Og den låter jo fantastisk i ditt oppsett!)Wow, gratulerer!! Den der har jeg troen på. Synd du ikke plukket med deg ModWright pre-ampen som er til salgs når du først var på Østlandet…
Takk for det! Er mitt første møte med Gryphon utenom på messe så er spent!Gratulerer! Gryphon er alltid vært et merke jeg har likt utseende på. Har også hørt meget gode lyddemoen med Gryphon utstyr.
Har vært mange høyttalere innom stuen din og har mistet kontroll. Hva spiller sammen med de nye ampene?
Vi får håpe den jakten tar en stund, for jeg tror den koster litt mer enn knapper og glansbilder...Skrev litt om hvilken pre-amp jeg har sett meg ut, og skal «jakte» på!
Det er en Gryphon Sonata Allegro!
Ser på HiFi-Shark at det Ikke er noen til salgs pr dags dato..
Om det er det beste alternativet vet jeg jo ikke men de matcher perfekt på design, og vil uansett prøve å få tak i en
Så finnes det jo matchende CD-Spiller og RIAA også...
Tøft, og jeg ser du er fornøyd med førsteinntrykket. Spør nok om audiens neste gang jeg er over der Kan jo ikke renne ned dørene til han karmana hele tiden hellerTakk for det! Er mitt første møte med Gryphon utenom på messe så er spent!
Nå står det JBL 4365 her!
Er ikke noen avskrekkende pris på Gryphon Sonata Allegro hverken nypris eller de som har blitt solgt brukt når en holder på i denne klassen. Uten en topp pre vil du aldri høre potensialet som bor i forsterkeren du har kjøpt.Skrev litt om hvilken pre-amp jeg har sett meg ut, og skal «jakte» på!
Det er en Gryphon Sonata Allegro!
Ser på HiFi-Shark at det Ikke er noen til salgs pr dags dato..
Om det er det beste alternativet vet jeg jo ikke men de matcher perfekt på design, og vil uansett prøve å få tak i en
Så finnes det jo matchende CD-Spiller og RIAA også...
Vis vedlegget 1054372
Vis vedlegget 1054373
Vis vedlegget 1054374
Ja ser den siste som ble solgt (som jeg har sett var i 2018 for 6000.- $ USD) så rekner med at det kan bli noe kostbart.. Men får bare begynne å spare..!Se der ja. Fy flate, den ampen er et beist. Råkul!
Tipper det funker som en kule ja. Topping er nok en brukbar mellomløsning.
Takk for det! Everest har jeg ikke plass til… Var og derfor jeg solgte LM3 horna, ville ha stått nesten i hverandre her..^ Ser ut som om griffen krev lett ombygging av heile huset (i tillegg til ny hovudsikring?).
Lukke til med jakta på matchande svakstraumselektronikk - og hadde kanskje Everest vore ein betre visuell match når du først legg opp til Darth Vader-tema?
Ja første inntrykket var absolutt godt! Har vært for fint vær til å sitte inne så har ikke fått så mange timene enda!Tøft, og jeg ser du er fornøyd med førsteinntrykket. Spør nok om audiens neste gang jeg er over der Kan jo ikke renne ned dørene til han karmana hele tiden heller
Er ikke noen avskrekkende pris på Gryphon Sonata Allegro hverken nypris eller de som har blitt solgt brukt når en holder på i denne klassen. Uten en topp pre vil du aldri høre potensialet som bor i forsterkeren du har kjøpt.
Men virker å være ganske skjelden, så det kan bety mye venting før en dukker opp på markedet..
Nytt er vel ikke noe alternativ for ser prisene begynner å bli ganske ville, og 820.000.- for en Gryphon Commander er vel i høyeste laget
Først; Takk for tips om gain!Har lest litt rundt på forumer når det gjelder Gryphon vil bare tipse om at forsterkeren din har ganske høyt gain på 31 db, noe som gjør f.eks. at en vil ofte få dårlig match med rør pramper. Har gått i denne fellen selv med klasse A, og endte opp med å måtte selge forsterkeren. Ser også at det er del eiere som bruker CH Precision L1 preamp, men sjekket prisen på denne og den var heftig...
Flott pre-amp! Ville hatt den med Essence effekt i så fall, litt av poenget med Sonata Allegro pre-ampen er at det er samme serie/design som min ampHva med en slik.
Gryphon RESERVED Essence PRE AMP (209582097) | Second-hand device | Transistor-Preamp | Offer on audio-markt.de
Offered is „RESERVED Essence PRE AMP“ by Gryphon as second-hand device from the category „Transistor-Preamp“ on audio-markt.de - the online market place for high-end. The advert with the number 209582097 ends on 01.11.2024 at 06:09 o'clock.www.audio-markt.de
Følger en mine erfaringer som tilsier at pre er viktigere for lyden en enn effekten, som i ny utgave som du har koster nesten 500k, vil en pre ligge i området 1.mill... Da blir det dyrt, selv brukt....Ja ser den siste som ble solgt (som jeg har sett var i 2018 for 6000.- $ USD) så rekner med at det kan bli noe kostbart.. Men får bare begynne å spare..!
Toppingen funker den, er kun lånt så må jo ha noe eget i mellomtiden, en Modwright hadde ikke vært feil tror jeg! Den ser jo 10/10 ut og!
heiFørst; Takk for tips om gain!
Er litt dumt at en (mest sannsynelig) ikke får prøvd først.
Nei det er ikke uoppnåeligt å skaffe midler til en Sonata Allegro tror jeg, må bare finne en som vil selge sin!
Frykter mange er havnet i Østen, eller/og står i samlinger rundt om.
Får spare opp og se hva som kommer etter hvert.. Har fått litt bedre impulskontroll nå en for noen år siden..
Hehe, ja de nye modellene koster shorta og litt til!Følger en mine erfaringer som tilsier at pre er viktigere for lyden en enn effekten, som i ny utgave som du har koster nesten 500k, vil en pre ligge i området 1.mill... Da blir det dyrt, selv brukt....
Takk for det og takk for deling av erfaring!hei
Gratulerer me ny forsterker.
Gain?.. sonata allergro har 18 db gain.
Mod Wright har 12 db gain ( har samme box i sølv,min uten den externe strøm,Som eg tipper de laget for en varmere sound,min er vanvittig åpen å på så den passer supert her på Pass Lab Eff,da med RCA ikke xlr (blir for mye på CD ikke på Vinyl)du tar ned gain med RCA. Pass Lab pre amper bruker 6 db gain
Så her hos meg stemmer det med opplevd mye gain som du tar ned 6 db.
Spiller du kun Vinyl så er de ikke noe problem og eventuell streamer som du kan ta ned volt fra 2 til 1 ( noen har den muligheten)
Bruker også passiv balansert pre her(DJANGO) 6 db gain som Pass Lab super på CD. Men magien e borte me vinyl.
Har også en stor trekasse med todelt rør pre i sølv her NAT Utopia 20 db gain.
De va nå litt om opplevd gain og om litt av alt i sjå med her i bunkerse
Lav ut impedans fra pre og ca Gain som originalen er de du må se etter på Pre amper.
Hvordan er opplevd lyd i sveiseapperatet du kjøpte.
mørk eller lys ?
Hva er opplevd lyd fra den pre du ønsker
Finner du ut av det så er de enklere å velge Pre
Mvh Roy
Haha! Tro meg, dette har jeg fått med meg!Fryktelig mye ÅFF TÅPIKK i tråden her nå
Her er noe nytt som du ikke klarer og la være og ikke og ha !!
https://www.heavys.com/products/ope...tner-opeth&utm_medium=band&utm_campaign=opeth
Har du bestilt?Limited... edt.... snart så er dem tomme.. og du vet du kommer til og angre
Den der er kul, stiv pris!Kanskje jeg også skulle haft meg ett Gryphon steg til mine 4365 er dette samme mod som ditt Spissoy?
The Gryphon Antileon Mk.2 (hifitorget.se)
Det er vel få forforsterkarar som måler så bra, jaffal. Men det ser ut som han står litt tilbake for effektforsterkaren din, sånn visuelt.enkel pre-amp som Topping Pre-90
Ja den måler vel bedre enn Gryphon ampen, kanskje den lar lydsignaturen til Gryphon skinne i gjennom?Det er vel få forforsterkarar som måler så bra, jaffal. Men det ser ut som han står litt tilbake for effektforsterkaren din, sånn visuelt.