Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hører du noen forskjell med og uten PS audio saken?
    Har kun koblet den opp mot CD-spiller da DAC og alt annet utstyr er koblet til ett strømfilter (Oehlbach), og stikket er bak alt utstyret, så jeg orker ikke flytte for å koble til, siden det må selges for å finansiere andre prosjekter :) (Forsterkere er koblet direkte i vegg)

Ser forøvrig at jeg har en spenning mellom 225-230v, og 1,2%THD.. Med PS Audio PPP er det stabilt på 230-231 og 0,2-0,3 %THD.

Vil tro PS Audio PPP vil være veldig bra der strømmen er verre en hos meg, for eks. der man deler kurs med andre ting (dimmere, lys osv) eller folk (leiligheter,blokk) eller bare har mye støy på nettet.

Jeg har egen 16A kurs til anlegget, overspenningsvern i huset og litt sånne ting :)

Skulle gjerne beholdt det selv om økonomien tillot det nå.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Tenker på å bytte ut mine akustikk plater som er bak sofa /lytteposisjon, og synes Vicoustic Multifuser Dc2 ser tøft ut, men lurer på hvordan det vil påvirke rommet, da dette er Diffusjon, eller lurer jeg på Vicoustic Wavewood, som er absorpsjon.. Er det noen måte å gjøre dette i blinde på? eller MÅ man ha målinger for å komme noen veg med slikt?

Link til Multifuser DC2.
    http://www.prolyd.no/Avdelinger/Hi-...r-à-60x60cm--dekker-2-16m2-B00004-p0000010932
    Link til Wavewood.
    http://www.prolyd.no/Avdelinger/Hi-...-à-60x60x5-8cm--dekk-3-6m2-B00110-p0000011262

Synes Multifuser DC2 ser veldig kult ut, samtidig som det er litt design i det ;) Får ny stoffsofa denne uken eller neste også :rolleyes:

dc2_3.jpg

Lånt bilde fra google.

Bakhodet mitt blir ca 40cm fra bakvegg vis det er til hjelp.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har lagt Ayon Triton III ut for salg, men Audio-gd Master 1 Pre-ampen er på veg i posten nå, så blir spennende!

Har altså ikke testet hva som er best enda,
    Viss den ikke blir solgt lett, så får jeg jo testet og evaluert :)

Er litt skeptisk til salg :rolleyes: da det spiller så vakkert, og er ett smykke i stuen, min samboer synes også den er fin, og har lært seg å bruke anlegget, så det er jo kos å kunne forsette som jeg vil selv med det motsatte kjønn tilstede! ;)

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Tenker på å bytte ut mine akustikk plater som er bak sofa /lytteposisjon, og synes Vicoustic Multifuser Dc2 ser tøft ut, men lurer på hvordan det vil påvirke rommet, da dette er Diffusjon, eller lurer jeg på Vicoustic Wavewood, som er absorpsjon.. Er det noen måte å gjøre dette i blinde på? eller MÅ man ha målinger for å komme noen veg med slikt?

Link til Multifuser DC2.
    Vicoustic Multifuser DC2 White 6 plater à 60x60cm, dekker 2,16m2 - Prolyd
    Link til Wavewood.
    Vicoustic Wavewood White 10 stk plater à 60x60x5,8cm, dekk. 3,6m2 - Prolyd

Synes Multifuser DC2 ser veldig kult ut, samtidig som det er litt design i det ;) Får ny stoffsofa denne uken eller neste også :rolleyes:

Vis vedlegget 246927
    Lånt bilde fra google.

mars mobil bilder 136.jpg

Det fungerer meget bra hos meg iallefall. jeg har i tilegg lektet ut bak diffusorene og lagt til lys for at det skulle bli litt trivligere, samt at det er forskjellig dybde på diffusorene. det vises ikke på bilde, men de midterste platene er 10 cm grunnere enn resten rundt. så da går dybden på disse ifra 5-25cm dybde. nå har jeg jo en ca 3 meters avstand til bakvegg, og det fungerer bra. jeg aner ikke hvordan det vil bli med 40 cm

mvh

helge

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15

Link til Multifuser DC2.
    Vicoustic Multifuser DC2 White 6 plater à 60x60cm, dekker 2,16m2 - Prolyd
    Link til Wavewood.
    Vicoustic Wavewood White 10 stk plater à 60x60x5,8cm, dekk. 3,6m2 - Prolyd

Lånt bilde fra google.

Vis vedlegget 247117

Det fungerer meget bra hos meg iallefall. jeg har i tilegg lektet ut bak diffusorene og lagt til lys for at det skulle bli litt trivligere, samt at det er forskjellig dybde på diffusorene. det vises ikke på bilde, men de midterste platene er 10 cm grunnere enn resten rundt. så da går dybden på disse ifra 5-25cm dybde. nå har jeg jo en ca 3 meters avstand til bakvegg, og det fungerer bra. jeg aner ikke hvordan det vil bli med 40 cm

mvh

helge
    Det er bra! Har mer eller mindre bestemt meg for å prøve ;) Valget ender på hvite diffusorer, da veggen er lys grå, og lister/tak er hvitt! :)

Rommet ditt er veldig stilig mega1 !

mega1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Takker!
    Det er noen seriøse oppgraderinger du og har fått deg i det siste. Det er en spennende tråd og følge dette!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Nå er Audio-gd Master 1 koblet opp med Krell KSA-300s! Første inntrykket er veldig bra!

Har også fått ny sofa her, og nye akustikk tiltak skal på plass ettervert! ;) Platene jeg har på veggen på bildene er tatt ned for øyeblikket!

IMAG1369.jpg

IMAG1397.jpg

IMAG1387.jpg

Her er tatt litt fra opp pakking og prøving samt flytting på utstyr :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Etter litt oppstartproblemer er endelig Krell'en friskmeldt! , Med Audio-gd Master 1 er det HELT tyst. ;)
    Nå må jeg bare finne en måte å få det til å se fint ut fremme i "racket"

Noen kose bilder :rolleyes:

IMAG1357.jpg

IMAG1362.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Idag har det vært den store rydde dagen her, med omrokkering på anlegget, for å få det litt ryddigere, og min forsåvidt ferske kjæreste synes Ayon og Audio Magic racket er penere enn Krell'en ;) Dog er jo helt enig.

Fikk også litt mer avstand mellom høyttalerne, positivt synes jeg!

Vicoustic diffusorer er bestilt inn også.

Bilder er kjekkere en ord!

P1010801.jpg

P1010792.jpg

P1010798.jpg

P1010806.jpg

IMAG1444.jpg

IMAG1445.jpg

Ayon fikk også tilbake racket sitt, den passer klart best inn der kontra vanlig forsterker!
    IMAG1430.jpg

Den hvite platen fremfor PRE og DAC skal ikke være der.. :rolleyes:

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Ser svært bra ut..igjen:) Utrolig fet farge på LM DACèn og gjør seg så absolutt i en stue!

Hvis du har de konene under føttene pga ekstra lufting ser jeg hensikten men tror de gjør seg mer rett pekende rett opp i chassiet. Mulig jeg tar feil:)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Ser svært bra ut..igjen:) Utrolig fet farge på LM DACèn og gjør seg så absolutt i en stue!

Hvis du har de konene under føttene pga ekstra lufting ser jeg hensikten men tror de gjør seg mer rett pekende rett opp i chassiet. Mulig jeg tar feil:)
    Takk for det! :) Har litt plass problemer her, så noen alternative løsninger blir det! Er enig at den fargen er rå, bryter litt med det andre ;)

Angående konene (ViaBlue QTC) Så er det kun for lufting :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    en eske med Vicoustic Multifuser DC2 i white er kommet ! ;)

Spennende å se hvordan det blir seende ut!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Satt de bare opp for test bak sofaen nå, tror det blir bra ;)

IMAG1471.jpg

IMAG1472.jpg

Første inntrykk er at lyden ble mye klarere, men får lytte litt mer, og se om det ikke bare er placebo :rolleyes:

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Imorgen får jeg nye XLR kabler, bestilte nye da mine Black Magic er litt for korte.

Endte med Lsound sitt merke "Link" Balancedlink Two!
    Har fra før strømkabelen Powerlink Three så forsetter med dette merket til alt av signalkabler er i samme merke. :) (kun for nerva og en dose eierglede, ser jo meget pene ut, og med solide kontakter! )

_mg_3369.jpg

_mg_3371.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har hatt Vicoustic Multifuser DC2 på bakveggen noen dager nå, prøvd med og uten, og det er utentvil de beste lappene jeg har brukt med tanke på lyd forberedelser ;)
    Mangler noen tiltak til, men må ta litt å litt :) Tenker da bassfeller i hjørner, og noen plater på den lille sideveggen på min venstre side.. Men lyden ble mye klarere, dynamikk og bredden på lydbildet! Vet jo at TV'en på 70" mellom høyttalerne ikke er helt etter boka :rolleyes: men det er tross alt en stue..!

Krell KSA-300s blir fryktelig varm.. Stereophile målte den til å bli 80 grader. Og det stemmer nok, kan ikke legge hånda på forsterkeren ;) Klasse A er gøy!
    Den har forøvrig stålkontroll på høyttalerne!

Høyttalerne er flyttet litt lengre ut, og med større mellomrom.
    ​Mål:
    • 124cm bakvegg-frontbaffel
    • 205cm mellom høyttalerne, hjørne-hjørne.
    • Ca 280cm fra høyttaler til lytteposisjon

TV'en og TV-benken med komponenter er forøvrig bak hele høyttalerne. Så det er ingenting mellom annet en litt av Krell'en pga den er så dyp.

Rabler litt ned her for å huske, og ha til senere tid ;)
    Er veldig fornøyd med lyden nå..! Men er forsatt nysgjerrig på nytt forsterkeri, lyst å prøve mer.. :rolleyes:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Bilder er alltid kjekkere en tørrprat ;)

Fin morgen på terrassen her kl: 07:00!
    IMAG1481.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har kjøpt meg ett trè ;) Meget fornøgd :rolleyes:
    P1010849.jpg

Koser meg med å lytte til nye artister (For meg) i morgen timene blant annet: Jamie Cullum, Silje Nergaard, Rebekka Bakken o.l. Mye spennende musikk!

Men må fyre opp litt Tool innimellom også :cool:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Imorgen får jeg ny cd-spiller! Det har stått på planen leeeeenge å bytte ut DVD-spilleren (Sony NS999ES) jeg har brukt til nå.
    Ble en Sony XA-333ES kjøpt her på Torget! ;) Samme farge som den jeg har, men håper det blir ett lite løft, vil bli brukt som Transport med LM Audio DAC'en.

58363_big.jpg

Sist redigert:

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Satt opp den "nye" CD-spilleren nå, og er meget imponert! For en feeling når drivverket går inn og ut, helt stille, rolig og mekanisk perfekt utført :rolleyes:;)

Skal samle på XA/ES spillere fra Sony :cool:

IMAG1507.jpg

IMAG1513.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har lagt ut følgende for salg:
    • Krell KSA-300s
    • Audio-gd Master 1
    • Aesthetix Calypso

Grunnen for salg er at jeg har fått ett tilbud jeg ikke kan si nei til, og ønsker å prøve! :rolleyes:
    Selv om jeg absolutt ikke har lyst å selge Krell'en.. Men har ingen annen mulighet dessverre.

Dette er en oppgradering som vil svi i sparegrisen lenge, men ser på de som en mulighet av de sjeldne! :cool:

2x30w.. Rør.. Monoblokker..Ekstern PSU..vekt pr par: 104 kg...pluss tilhørende pre-amp...!

Kommer bilder snart.. kribler i magen av å tenke på dette! :rolleyes:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    9
    • Krell KSA-300s
    • Audio-gd Master 1
    • Aesthetix Calypso

Grunnen for salg er at jeg har fått ett tilbud jeg ikke kan si nei til, og ønsker å prøve! :rolleyes:
    Selv om jeg absolutt ikke har lyst å selge Krell'en.. Men har ingen annen mulighet dessverre.

Dette er en oppgradering som vil svi i sparegrisen lenge, men ser på de som en mulighet av de sjeldne! :cool:

2x30w.. Rør.. Monoblokker..Ekstern PSU..vekt pr par: 104 kg...pluss tilhørende pre-amp...!

Skal du prøve å drive Usherene med 30W??? Dei er jo noe tungdrevet med 89dB så det er vel å be om trøbbel?
    Mine Meadowlark er på 92dB og jeg har 210 rørwatt, og det trengs!
    Er redd høyttalerene blir neste ut døra?

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    • Krell KSA-300s
    • Audio-gd Master 1
    • Aesthetix Calypso

Skal du prøve å drive Usherene med 30W??? Dei er jo noe tungdrevet med 89dB så det er vel å be om trøbbel?
    Mine Meadowlark er på 92dB og jeg har 210 rørwatt, og det trengs!
    Er redd høyttalerene blir neste ut døra?
    Hehe, tenkte å prøve det ja, de er 90db/8ohm. Ayon Triton III på 60w Triode var meget potent på Usher'ne.
    Krell har så klart en annen kontroll på bassen! Men føler jeg må prøve, er ganske ekstreme de 30 watt'erne jeg tenker på.

Høyttalerne skal jeg "aldri" selge, som jeg har sagt om så mangt ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.682
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har snart høyere omløpshastighet på hifi, enn jeg antar du har på sokker :D Spent på fortsettelsen!

Sist redigert:

dmhagen

Medlem
    Ble medlem
    03.03.2011
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    3
    Går nok ikkje med sokker vil eg tro.Det blir for varmt!;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Tøft Spissoy!

Jeg har prøvd LM 218IA på 22w på Harbeth Shl5 med en følsomhet på 85-86 db. Funket som fjell det!

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    hehe, har byttet litt vel fort i det siste..Men dette er jo en litt spesiell anledning, blir det første settet i Skandinavia, om ikke Europa. De er jo enda ikke levert til kunder, så er en råkjangs om at de låter bra! Basert på hva de mindre forsterkerne til LM Audio yter føler jeg meg trygg!

Sokkene blir byttet vær dag, så er ikke SÅ gale ;)

MEN, mye må selges før bestillingen er i boks!

Her er forøvrig forforsterkeren jeg får med blokkene!

140120085221.jpg

140120085249.jpg

"Special designed power transformer with WE core"
    Rørbestykning: 6SL7*2, 6SN7*2, 5U4*1, 6AC7*3.

Har også fjernkontroll, heldigvis!

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva koster disse? Vakre er de, men er og spent på om 2x30 watt holder.. Lykke til

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Hva koster disse? Vakre er de, men er og spent på om 2x30 watt holder.. Lykke til
    Ja er jo også spent på hvordan det lyder og lydtrykk.. Jeg spiller ikke ofte veldig høyt, og setter mer pris på en nydelig fremføring ved normalt lyttevolum, enn å spille veldig høgt. De har en enorm strømforsyning og 212 røret er jo saftige saker. Men jeg føler bare jeg må prøve dette! :)

Veil priser:

G-212 Monoblokker : 149'990.-
    G-2 Forforsterker : 32990.-

Men siden jeg er første mann og mest sannsynlig eneste, pluss en slags referanse så er det litt rabatt ute å går :)

Spørsmål: Høyttalerne har Bi-Wire..Kan jeg da bruke rør på toppen (High) og Transistor på bassen? (Low) VISS det skulle vise seg å ikke ha nok krefter?

Mvh

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Har desverre aldri hørt noe fra denne produsenten, men synes det de lager er ultratøft. Spesielt de største fra classic serien. Det settet du tenker på tror jeg blir helt rått. Håper det går bra med bruktsalget, så du får gjennomført anskaffelsen. Lykke til!

Legger ved et bilde av LM-1 212 mono amp:cool:

Vedlegg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.180
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Flott tråd med mye bra utstyr, nice!

OU812

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Salget virker faktisk å gå overraskende bra..!

Krell er allerede avtalt solgt duc999.. Og den måtte dessverre gå for å kunne gjennomføre handelen her..! :(
    Telefonen fra Hamar er ikke kommet enda så da må man selge noe for å kjøpe noe nytt dessverre.....

Men man må ta noen "sprø" avgjørelser i HiFi livet og dette graver dypt.. Men jeg kjenner en enorm glede ved dette her..! ;) Kribler i magen..

Takker OU812! :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har desverre aldri hørt noe fra denne produsenten, men synes det de lager er ultratøft. Spesielt de største fra classic serien. Det settet du tenker på tror jeg blir helt rått. Håper det går bra med bruktsalget, så du får gjennomført anskaffelsen. Lykke til!

Legger ved et bilde av LM-1 212 mono amp:cool:
    Takk for det!
    Er en relativt ny produsent for meg også, kjøpte DACen deres her for en stund siden og er meget fornøgd med den! :)
    Håper og krysser fingrene for det.. Omtalene jeg har lest om konstruksjoner med 212 røret er at det er veldig veldig bra..!

LM-1 212 bruker også 212 røret, men disse er enorme og koster vel over en million eller noe slikt... ser hvor små 300b og 845 rørene blir iforhold..! :eek:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.845
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tenkte som duc, beholde Krell i bunn - men det toget er gått, og som du skriver
    må vi som oftest ofre noe for å få noe.

Uansett; spennende - og ikke minst småsexy - saker du har på gang!

ShineySmileysTongue.jpg

/ Morten

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Jeg tenkte som duc, beholde Krell i bunn - men det toget er gått, og som du skriver
    må vi som oftest ofre noe for å få noe.

Uansett; spennende - og ikke minst småsexy - saker du har på gang!

Vis vedlegget 250671

/ Morten
    Ja man må dessverre ofte ofre noe, dette er jo egentlig utenfor min prisklasse.. Men prioriterer så går det nok greit! :)

Takk for det, er enig at det ser meget delikat ut!

Krell'en gikk på noen timer, Aesthetix Calypso gikk på 1 døgn ca.. overraskende men gledelig!

Fikk mail igår at det er 2 måneders leveringstid. Så da er det bare til å glede seg til Mai måned! ;)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.162
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Her er noen bilder fra LM Audio sin stand på en messe, med G-212 blokkene, her ser man også de eksterne strømforsyningen under blokkene.
    Lyser godt opp 212 røret!! :cool:

LM Audio har jo også høyttalere, som dere ser ikke noe småtteri!

LM097_zps83c324b4.jpg

DSC03503ss.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn