Avspilling av bånd skal stort sett være greit uansett type, men vær obs på at det er flere avspillings-EQ i bruk.. NAB og CCIR er de mest brukte... skal selvfølgelig helst være samme type som ble brukt til opptaket.....
For opptak bør maskinen være justert til den båndtypen man skal bruke.... bias eller formagnetisering varierer mellom båndtypene..
Buy safe and efficient cleaning gear and accessories for vinyl, tapes and record players. A safe and efficient way to clean your records and record player.
finner ikke den lange kommentaren min igjen i video kommentarfeltet.
forklarte dem jeg spilte lyden i videoen inn å reverserte. sangen er Bing Cosby med Sams Song
Lydbånd er et magnetbånd som benyttes til opptak og lagring av lyd. Alt etter bruksområdet kommer lydbånd i varierende bredder og tykkelser, og spilles inn med forskjellige hastigheter og sporstandarder. Disse bygger på amerikansk kringkastingspraksis fra 1950-tallet, med en standard bredde på...
Ved tømning af en kæmpe rodebunke af gamle båndoptagere, i alt fire trailer læs, dukkede der denne skønhed op:
En af de absolut sidste MOVIC båndmaskiner til professionelt brug, særdeles velbygget. A700 serien.
Selv når man tror at man vinder, kan man godt tabe .... Der mangler to moduler, optage og gengive forstærker, til spor 2. Muligvis er den bygget som
en helspors mono, da tonehoved bestykning er halvspor stereo, kabling og stik til CH2 er ikke monteret. MOVIC byggede hovedsageligt prof.maskiner på kundens specifikationer. Denne må være fra senest 1968, hvor fabrikken blev erklæret konkurs, da Philips pludselig ville have alle deres tilgodehavender.
Her bliver et lille hyggeprojekt med at kopiere de to manglende print...
Husk at rense båndløb og tonehoveder...
Maskinen er fra 1956, og ser ikke ud til at have været serviceret siden. I den sidste del af brugs perioden må den have haft en noget ulden lyd.
HasseBasse, du får æren af at fortælle hvilken båndoptager dette er.
Hæ hæ......... De trykpuder minder mig om et eller andet, men faen om jeg kan huske hvad det er
Er s´gu blevet for lad til unødvendige hovedbrud, så kom nu bare med svaret
Hæ hæ......... De trykpuder minder mig om et eller andet, men faen om jeg kan huske hvad det er
Er s´gu blevet for lad til unødvendige hovedbrud, så kom nu bare med svaret
Nåååhhh... det var den
Blev mere bekendt med 1001 i en tidlig alder
Dengang spillede jeg selv på en Beocord Correct. Aldrig hverken før eller
siden haft en spolemaskine indenfor døren, der spolede frem og tilbage så hurtigt, som den gjorde