Spotify og Squeezebox

Erik.M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
79
Torget vurderinger
4
Spotify og DSBridge har fungert utmerket her i flere måneder.

Nå med 7.5.1 og Touch virker ikke det lengre og jeg får feilmelding
""Det oppsto en feil under lasting av ekstern feed for : (Error on HTTP socket: Bad file descriptor)""

Jeg har ''grønn'' lampe på hurtigstart linja nederst til høyre

Noen som har forslag til løsning ?

Installere gammel versjon ?

Vedlegg

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
822
Torget vurderinger
4
Hei

Jeg ser av ikonene at du kjører SB server på samme maskin. Har du prøvd med å tune inn url til IP-adressen istedenfor å bruke "localhost" ?
Bare en tanke.

Ellers bruker jeg 7.5.0 og Touch her hos meg og det fungerer iallefall helt greit med Spotify og DS Bridge, men det var kanskje det du kjørte når det fungerte også?

Erik.M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
79
Torget vurderinger
4
Hei

takk for tips.
Har IP adresse lagt inn i url selv om det står 'local' host.
Etter å ha slettet favoritt Spotify http://xx.ip.adr.xx:8124 og lagt den inn på nytt så virker det plutselig, selv om jeg prøvde det også tidligere ?.

mvh
Erik

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.136
Torget vurderinger
1
Erik.M skrev:
Spotify og DSBridge har fungert utmerket her i flere måneder.

Nå med 7.5.1 og Touch virker ikke det lengre og jeg får feilmelding
""Det oppsto en feil under lasting av ekstern feed for : (Error on HTTP socket: Bad file descriptor)""

Jeg har ''grønn'' lampe på hurtigstart linja nederst til høyre

Noen som har forslag til løsning ?

Installere gammel versjon ?
Windows 7. Det må du få deg.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Har kanskje sagt det før, jeg bruker wave plugin`en, fungerer utmerket, men jeg skal sjekke ut den nye plugin.
Jeg bruker fortsatt SC 7.3 dog.

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Spillelistene mine er der, men er tomme. Er dette en bug, eller er det noe jeg har gjort feil?

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Aubi skrev:
Spillelistene mine er der, men er tomme. Er dette en bug, eller er det noe jeg har gjort feil?
Opplevde samme fenomen selv med siste versjon av Squeezebox server (7.5.1). Med 7.5.0 fungerer det bra.

Mvh,
Per

G

Gjestemedlem

Gjest
goxboxlive skrev:
Nå har Triode kommet med en Spotify plugin til squeezbox: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=79706

Fungerer som gull med Linux.
Bønder og banditter!

Dette funket som en kule med 7.5.1 i Windows XP også. Virkelig imponerende.

Det er rett og slett en utvidelse av musikksamlingen på SB med noen millioner plater. Funker like raskt som med lokale plater, og med cover og det hele. Kvaliteten er til å leve med også.

Yay!

;D

Takker for link!

edit: rettelse. Lydkvaliteten er ikke til å leve med dessverre. Låter pistrete og komprimert med mp3-diskant, men det er nå en grei måte å sjekke ut musikk på om en ikke kan bruke det til normal lytting. Litt nedsig dette, men det var vel ellers for godt til å være sant. :-\

G

Gjestemedlem

Gjest
kneip skrev:
Har du husket å velge høy bitrate da?
Ja, jeg har haket av for dette i Spotify, og valgt 320 i oppsettet til SB-pluggin. Jeg trodde dette skulle være tilstrekkelig til at det skulle bli bra, men når jeg sammenligner de samme platene streamet fra Spotify og fra harddisken så er det stor forskjell i lydkvalitet. Håper det er en eller annen innstilling jeg har oversett. Så langt er konklusjonen at det er helt greit til PC-bruk, men ikke godt nok for hifi i stuen, med mindre lyden blir filtrert gjennom småpludring og fatøl.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hvordan skifter man batteri i fjernkontrollen til SB BOOM??

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Aubi skrev:
OMF skrev:
Hvordan skifter man batteri i fjernkontrollen til SB BOOM??

Mvh
OMF
Bakdekselet skal nedover!
Takker!

(Føler meg ikke helt Albert Einstein nå, men det lokket satt gansker så godt...)

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
goxboxlive skrev:
Nå har Triode kommet med en Spotify plugin til squeezbox: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=79706

Fungerer som gull med Linux.
Bønder og banditter!

Dette funket som en kule med 7.5.1 i Windows XP også. Virkelig imponerende.

Det er rett og slett en utvidelse av musikksamlingen på SB med noen millioner plater. Funker like raskt som med lokale plater, og med cover og det hele. Kvaliteten er til å leve med også.

Yay!

;D

Takker for link!

edit: rettelse. Lydkvaliteten er ikke til å leve med dessverre. Låter pistrete og komprimert med mp3-diskant, men det er nå en grei måte å sjekke ut musikk på om en ikke kan bruke det til normal lytting. Litt nedsig dette, men det var vel ellers for godt til å være sant. :-\
Er det noe forskjell i forhold til dette som er linket tidligere...altså muligheten til å spille spotify fra SB...?

Mvh
OMF

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
kneip skrev:
Har du husket å velge høy bitrate da?
Ja, jeg har haket av for dette i Spotify, og valgt 320 i oppsettet til SB-pluggin. Jeg trodde dette skulle være tilstrekkelig til at det skulle bli bra, men når jeg sammenligner de samme platene streamet fra Spotify og fra harddisken så er det stor forskjell i lydkvalitet. Håper det er en eller annen innstilling jeg har oversett. Så langt er konklusjonen at det er helt greit til PC-bruk, men ikke godt nok for hifi i stuen, med mindre lyden blir filtrert gjennom småpludring og fatøl.
Om du har riktige innstillinger og er premium medlem skiller det svært lite mellom avspilling fra mine Apple Loosless filer mot Ogg Vorbis Q9 kodingen som Spotify bruker, tviler egentlig på at jeg hadde klart å skille disse i en test. Nå bruker jo jeg Mac da kanskje løsningen er å konvertere over Deph ? :-*

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:
Er det noe forskjell i forhold til dette som er linket tidligere...altså muligheten til å spille spotify fra SB...?

Mvh
OMF
Ja stor forskjell. Tidligere har man kunne streame lyden fra Sportify til SBen, men uten muligheter til å søke i og velge hvilken musikk som spilles. Så man kan f.eks. starte en spilleliste og tune inn som en radiostasjon. Men med dette nye programmet så har man full funksjonalitet slik at man kan søke i, spille, se på albumcover, spille lister og alt det andre. Dette gjør at musikksamlingen i praksis øker med alt som er tilgjengelig på Spotify. Og det er jo endel mer enn de fleste har på haddiskene sine. Det krever at man har Premium.

G

Gjestemedlem

Gjest
johnnygrandis skrev:
Om du har riktige innstillinger og er premium medlem skiller det svært lite mellom avspilling fra mine Apple Loosless filer mot Ogg Vorbis Q9 kodingen som Spotify bruker, tviler egentlig på at jeg hadde klart å skille disse i en test. Nå bruker jo jeg Mac da kanskje løsningen er å konvertere over Deph ? :-*
Selv du vil nok konkludere med at om filserveren er en Xp eller en Mac så blir ikke lyden vil SB så heise forskjellig av den grunn. Å eie en Mac er vel forøvrig omtrent like fristende som å melde seg inn i Ottar, Frp, Jehovas vitner, og Tjen folket, pådra seg diabetes 2 og begynne å spille trekkspill i et turnerende danseband. :-\

Jeg trodde også at det ikke skulle bli særlig forskjell lydmessig. Det var uventet, Men når jeg bytter frem og tilbake mellom album jeg har liggende lokalt og så streamer dem fra Sportify så er det skuffende stor forskjell. Grovt oppsummert blir lyden mer ullen og samtidig med en forvrengt og litt slitsom diskant når jeg streamer kontra lokal avspilling. Og det er ikke så mange innstillinger i hverken plugin til SB eller til den vanlige klienten på PCen at jeg skulle gå meg vill der.

En interessant innstilling i plugginen til SB er den for lokalitet. Siden man kan spesifisere den selv så lurer jeg på om denne kan endres hvis man vil høre på innhold som det er geografisk begrensning på.

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.267
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF
Ja stor forskjell. Tidligere har man kunne streame lyden fra Sportify til SBen, men uten muligheter til å søke i og velge hvilken musikk som spilles. Så man kan f.eks. starte en spilleliste og tune inn som en radiostasjon. Men med dette nye programmet så har man full funksjonalitet slik at man kan søke i, spille, se på albumcover, spille lister og alt det andre. Dette gjør at musikksamlingen i praksis øker med alt som er tilgjengelig på Spotify. Og det er jo endel mer enn de fleste har på haddiskene sine. Det krever at man har Premium.
Det høres jo bra ut...er prosjekt for ferien...

Da gjenstår jo bare problemet med at "Controller" (eller noen annen former for små enheter) er spesiellt godt egnet til å bla i menyer med tusenvis av sanger/artister/Søkeresultater....

Mvh
OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
OMF skrev:

Da gjenstår jo bare problemet med at "Controller" (eller noen annen former for små enheter) er spesiellt godt egnet til å bla i menyer med tusenvis av sanger/artister/Søkeresultater....

Mvh
OMF
Ja de er små og kontete. Et godt alternativ her er å bruke en ipad eller en annen slik passe stor tablet-pc som fjernkontroll. Da har man et ganske elegant system å navigere med som samtidig er stort nok til å ha glede av album art, tekster og slikt.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
631
Jeg har nettopp anskaffet Controller og gleder meg over forbedringen fra fjernkontrollen som fulgte med Transporter.
Nå ble jeg satt på plass, og depper litt.

Men kanskje det blir argumentet for å skaffe iPad?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
OMF skrev:
Gjestemedlem skrev:
OMF skrev:

Mvh
OMF

Mvh
OMF
Denne funksjonen er bare helt rå!

Ja, det er lite display, rullehjul etc men du verden så raskt og greit dette egentlig går! Og ikke minst, du har hørt noe på radio'n som du liker, taster det inn, finner, også klikker du på Similar artists også er du i gang med å utforske en verden av ny musikk.....

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Hmm, får ikke dette til å virke, alt er innstallert, og den kjører, får opp spillelistene mine, så jeg er logget på, men inngenting vill spille, den "spiller" 10 sek, så stopper den, dvs en kan se at den teller i 10 sek, men ingen lyd.
På innstillinger sier den not logged in to spotify ??? Hvor i h**** får den spillelistene mine fra da ???

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.704
Sted
Phobos
Hva slags OS kjører du? Om man kjører 64-bit Linux på serveren må man gjøre noen ekstra steg.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei har lagt inn spotify på squeezeserver men hvor finner jeg spotify på fjernkontrollen?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Veggen skrev:
Et annet alternativ er å bruke WaveInput plugin til squeezecenter.
Funker både på Linux og Windows, enklere å sett opp enn icecast, men man får ikke med metadata.
Hmm, jeg har flyttet, og nå får jeg ikke wavw til å virke, den siger den ikke kan spille av filen. Har gått over innstillinger, men finder ikke feilen...

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
3
Er det noen her inne som har installert Spotify/plugin for SqueezeServer på ReadyNAS Pro? (Mener å ha lest på Slimdevices forumet at det skal fungere.)
Er det "avansert" å installere, eller er det plug n' play? (Holder på med å installere SqueezeServer 7.5.1 nå).

Har til nå kjørt spotify på laptop og "lyttet" til denne via squeezeServer, men det er enklere for resten av familien å bruke spotify når den er integrert (og laptop'en er med meg på jobb..).

EDIT: Det var jo enkelt! ;D

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei har koblet opp Duet mot Spotify og får denne feil meldingen hele tiden(Connection timed out)
Har lagt inn alt på nytt og szueezeboks spiller av radio og musikk fra pc men får ikke til spotify!!!

Kan noen please hjelpe meg :'(

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei får også denne meldingen(unable to play file type)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Hvilken Spotify er det du bruker Triode eller den offisielle ?

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
14
Torget vurderinger
1
er det mnd. pris for spotify på squeezebox? eller kan man få gratisutgaven med reklamehelvete ( for dem som takler det da)

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
johnnygrandis skrev:
Hvilken Spotify er det du bruker Triode eller den offisielle ?
Hei bruker premium,spiller av radio akkurat nå men plutselig så er spiller borte fra server men står på på server hjemmesiden!!!
Kun spotify som ikke funker

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
ee skrev:
er det mnd. pris for spotify på squeezebox? eller kan man få gratisutgaven med reklamehelvete ( for dem som takler det da)
Har gratis til deg!

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
14
Torget vurderinger
1
Har gratisversjonen på pcn fra før. ellers takk ! det jeg lurer på er hvis jeg installerer spotifyen på touch vil det da bli lyd + reklame eller må jeg kjøpe mnd abb for å i det hele tatt få musikk i heimen?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.278
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Spotify på Squeezebox (eller på alt annet enn datamaskinen, egentlig) virker kun med premium.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Stemmer ikke helt.
Det er mulig å streame lyden fra spotify free til squeezebox med pluginene dsbridge eller wavin, ulempen er at man fremdeles må styre spotify fra pc'en.

Topp Bunn