Spotify spillelister

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har en spilleliste for en som er blitt interressert i klassisk men ikke helt vet hvor man skal starte..
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    For å svare meg selv; jeg hadde i hvert fall glemt fIREHOSE, Meat Puppets, King Missile og Halo Benders. Så de er lagt til nå.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
    Helvete Roberten!

    Imponerende greier. Skal studeres i detalj i morgen.

    Ka som mangler? Si det...Avhenger vel av obskuritetsnivå. Eg kjenner jo ikkje til de riktig obskure tinga engang...

    Strapping fieldhands :p
    Sebadoh, kanskje.
    Grifters?
    Chavez?
    Thomas Jefferson slave apartments?
    Railroad jerk?
    Silkworm? Eg syns jo firewater plata er knusefin.
    Eyesinweasel? Den wrinkled thoughts plata er jo faktisk ganske så snasen
    The rural Alberta advantage?

    Eg har en herlig ep med Strapping fieldhands en eller annen plass. Den har sikkert du også. Lurer på om den kan hete in the pineys eller noe sånt.

    Glimrende tiltak Roberten!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Sebadoh, og Dinosaur Jr burde nok vært med. Men tenkte at de var for kjente. Det er grunnen til at noen Sonic Youth skiver ikke er der. Men, Pavement et al, er jo med, så jeg får slenge med noe Sebadoh og dino også.
    Og Fuck ! Hvordan i all verden kunne jeg glemme Fuck !?!

    Hø, ikke Bakesale eller Harmacy på spotify. Skammens time.

    Silkworm, steike, det var flaut å glemme Silkworm. Og Mecca Normal.

    Rural Alberta er ikke for nytt ? Neida. Vi sier at det ikke er det.

    Brian Jonestown Massacre må også med.

    Strapping Fieldhands ;D Herregud, år og dag siden jeg har tenkt på det bandet. Satan, den EP'en har jeg ikke, skal dere bort i påsken ?

    Ah, nå ble jeg i godt humør.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Roberten skrev:
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
    Hva får jeg hvis jeg blir drittforbanna 38 ganger og bergtatt 63 ganger?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Roberten skrev:
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
    Gleder meg til å gå igjennom den!

    (Når jeg abonnerte på listen så kom det også opp på fjesboka mi uten videre. Håper det ikke gjør noe - en får i det minste spredt det glade budskap. Men jeg kan vel sletten den derfra, om det er ønskelig.)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Roberten skrev:
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
    Gleder meg til å gå igjennom den!

    (Når jeg abonnerte på listen så kom det også opp på fjesboka mi uten videre. Håper det ikke gjør noe - en får i det minste spredt det glade budskap. Men jeg kan vel sletten den derfra, om det er ønskelig.)
    Det skjedde ikjke hos meg, sjøl om eg har satt opp spotify mot facebook. Kjipt :( Med den fjåke tittelen på den playlista, hadde jo det vært glimrende om den kom
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Parelius skrev:
    Roberten skrev:
    Amputated Masturbation Cycles

    Tanken var at det skulle være 1000 sanger flesteparten ikke hadde hørt. Men så knakk jeg for presset(mitt eget,) og måtte inkludere noe Modest Mouse, Pavement, Guided By Voices osv. Og Frank Black. Fordi folk slenger Pixies rundt seg i tide og utide, men virker totalt uvitende om at Frank har gitt ut knallgode soloalbum.

    Jeg kom til 763 (stereotypisk genrebeskrivelse) sanger. Så langt.

    Townes, hva har jeg glemt ? + Spotify har ikke Eric's Trip ! Fy faen.

    Men utelukkende bra musikk, det er det. Jeg skal spandere en halvliter på den personen som har hørt gjennom hele denne spillelisten uten å ha blitt totalt bergtatt minst femtifire ganger.
    Gleder meg til å gå igjennom den!

    (Når jeg abonnerte på listen så kom det også opp på fjesboka mi uten videre. Håper det ikke gjør noe - en får i det minste spredt det glade budskap. Men jeg kan vel sletten den derfra, om det er ønskelig.)
    Gode ting, og takk for info, Parelius. Egentlig skulle den hete when indie mattered, men så fant jeg ut at det ville vært snedig om det dukket opp

    xxx subscribed to Amputated Masturbation Cycles på facebooksiden til folk. Så da måtte det bli slik.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten er en grisegutt, og hvis jeg abonnerer på denne listen kommer folk som er venner av den svært borgerlige baluba på Facebook til å få sjokk når de ser det. Ikke bra, ikke bra. Tsk tsk tsk tsk. Det var fire ganger tsk det. ;D :p
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    baluba skrev:
    Roberten er en grisegutt, og hvis jeg abonnerer på denne listen kommer folk som er venner av den svært borgerlige baluba på Facebook til å få sjokk når de ser det. Ikke bra, ikke bra. Tsk tsk tsk tsk. Det var fire ganger tsk det. ;D :p
    Kom igjen, gi meg den gleden, baluba. Som sagt tidligere i tråden, deri ligger jo hele poenget med tittelen på spillelisten.

    Forøvrig har vi nå kommet oss opp i 1500 sanger. I følge Brassebjørn er det plass til 3333 sanger offline i spotify, så da må det være målet for spillelisten.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Kjempespennende liste som jeg har abonert på, skal prøve og få skummet gjennom den i helga. Her er ihvertfall mye jeg ikke har hørt om, så for min del er det obskurt nok. :D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Drawbacket med å lage en slik gigantisk spilleliste er at det blir en drøss med forskjellige musikkstiler. Faren er derfor overhengende for at man ikke finner noe som fenger ved å klikke litt på måfå. Og min tese er jo at det er nødt til å være noe alle og enhver virkelig vil kicke på i den spillelisten. Problemet er bare å navigere seg frem til det. For det spenner fra det vi nesten kan kalle klassisk, til støyete rock, gjennom nesten country og sakrale stemninger.

    Jeg burde sannsynligvis skrevet en guide til den. Men om jeg orker å ta fatt på det prosjektet er en helt annen sak.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har laget en liste med litt jazz.

    http://open.spotify.com/user/townes/playlist/24jbqWcIxu0tazSP4tZR66

    Er fullstendig novise på jazz, men har prøvd å samle sentrale artister og utgivelser fra den type og tidsepoke eg foretrekker. Det vil si at det er mye Blue Note, Impulse, Atlantic osv primært fra ca 1950-1965. Har også prøvd å ha fokus på "album" og ikkje samlinger.

    Mulig det er et og annet duplikat i lista siden album-kollaborasjoner gjerne kan være listet under flere artister.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Avinnstalerte spotify her om dagen.Hadde ikke tid til dette,og det føkka opp lydkortet på pc'en.Dessuten syns jeg spotify var som epleslang.

    mvh. s,
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Avinnstalerte spotify her om dagen.Hadde ikke tid til dette,og det føkka opp lydkortet på pc'en.Dessuten syns jeg spotify var som epleslang.

    mvh. s,
    Betalte du for å gå på slang da?
    Nokså uenig i den sammenligningen. Artister/selskaper som ikke ønsker å være på spotify kan fint avstå fra dette. Så eg føler overhodet ikkje at eg gjør noe gale ved å bruke et premium abb.
    Synes spotify er aldeles glimrende på jobb, og en fin måte å sjekke ut plater før eg evt. kjøper.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Betalte ingenting for den spotifyen jeg hadde.Grunnen til at jeg surmuler er vel det at det brede lag av folket bruker spotify som sin hovedformidler av musikk.Kommer til å fortsette å handle plater slik jeg har gjort i tredve år.Blir lite aktuelt å bygge ut anlegget med i-ditt og i-datt.

    mvh. s,
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Betalte ingenting for den spotifyen jeg hadde.Grunnen til at jeg surmuler er vel det at det brede lag av folket bruker spotify som sin hovedformidler av musikk.Kommer til å fortsette å handle plater slik jeg har gjort i tredve år.Blir lite aktuelt å bygge ut anlegget med i-ditt og i-datt.

    mvh. s,
    OK.

    1. Eg bruker spotify på jobb - Det er litt styrete å sette opp platespiller og anlegg der ;) Eg har noen tusen titler i hyllene og skapene mine, eg og.
    2. At du irriterer deg over at andre bruker spotify som sin hovedformidler av musikk overgår sjøl mine American Splendor gener ;D

    Understreker at dette ikkje er for å krangle, men det virket som om rantinga di kom som en konsekvens av mitt inlegg om Morgenbladet topp 100, ettersom denne tråden hadde lagt dau i noen måneder.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Mitt innlegg her var malplassert.Jeg beklager dette.Faktisk overså jeg ditt innlegg om Morgenbladet i min iver etter å rakke ned på spotify.

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Mitt innlegg her var malplassert.Jeg beklager dette.Faktisk overså jeg ditt innlegg om Morgenbladet i min iver etter å rakke ned på spotify.

    mvh. s,
    Tsk tsk tsk. Du kan jo gjøre som meg, betale inn en liten seddel når jeg føler at det er behov for å sondere terrenget for gamle slagere og ny inspirasjon. Betaler kanskje i et par måneder, så et opphold i tilsvarende lang tid. Tenkte å kjøpe nye propper (finner ikke de halvbrukbare fra Sony som jeg har) til neste helg, og da bruker jeg en hundrelapp på en ny måneds abo. Sabla kjekt for oss som bruker iPhone, Android eller iPod/iPad. Det er bare å lage offline spillelister på pc-en, så synkes det med telefonen/padpodden. Musikkinteressen er på stigende etter sommeren som snart er over.

    At vår venn fisken har konfigurasjonsproblemer på grunn av Spotify skjønner jeg ikke. Ingen jeg kjenner har slike problemer, og det gjelder de fleste av mine voksne venner som ikke er passert middelalderen enda. Heller ikke de med Mac sliter. Det er nok noe mer grunnleggende som er problemet, for Spotify skal normalt ikke gjøre noe med konfigurasjonene som er destruktivt. Kanskje du skulle rengjort registrene? Funker fint med tannbørste og whisky.

    Beklager at jeg går OT uten å by på en spilleliste. Men jeg kan by på en annen persons spilleliste; Paul Wellers setlist fra konserten i fjor. Ser ut til at jeg har fått den fra Steinar Liadal fra "Guttemusikken (To menn og en liten rød tråd)" på Radio102. Spillelistene til guttene fra det programmet (Steinar + Hazard) er verdt å følge med på, i tillegg til å lytte til programmet. Finn dem på fjesboka og bli medlem i vennekretsen, så får du endel tips. De har en framifrå smak i det miljøet i Haugesund. Hazard er vokalisten i The Colors Turned Red.

    Enjoy enjoy, Weller er en flott artist. http://open.spotify.com/user/sliadal/playlist/3dcgsPuRItQeKqrfxVAjgr
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Vel,det er nok maskinen her som skranter.Mobiltelefonen min er kjøpt fra bladet 'vi over seksti',så den kan man ikke koble headset til heller.Jeg er nok "stuck in the nineties".

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Vel,det er nok maskinen her som skranter.Mobiltelefonen min er kjøpt fra bladet 'vi over seksti',så den kan man ikke koble headset til heller.Jeg er nok "stuck in the nineties".

    mvh. s,
    Doro er tøft! ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn