Springsteen med Pete Seeger-covers.

B

bamsemann

Gjest
Springsteen spille coverlåter ???
merkelig...............

Men det kan bli bra det, jeg liker Springsteen bra når han spiller viserock, ghost of tom Joad er en knallplate syns jeg.... :)

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Er ikke særlig fan av Boss, men....

F.Y.I

I salg fra 27/02

BRUCE SPRINGSTEEN - Hammersmith Odeon, London ´75 (2CD)

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Den samme konserten som ble utgitt før jul på DVD, boxen Born To Run, god lyd på DVD,en iallefald.

Liker Springsteen, men helst den lidt rockete The Boss.

Tom-Erik

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Blir spennende å se hvordan The Boss kommer fra det i en slik setting, har som enkelte andre en forsmak for det han har gjort sammen med E-S B. Uansett; nytt album fra Bruce er obligatorisk for min del.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Denne Hammersmith Odeon-gigen har nå funnet veien hit...og er det bare meg, men er ikke dette faktisk bra? ;D

Både lyd og nærvær som i et godt liveopptak - og helt klart beste lyden jeg har hørt på Thunderroad noensinne(tror jeg har en dårlig pressing av studioalbumet I TILLEGG til at den er underlig produsert). Eneste er at jeg får lyst til å skyte Clarence der han breker på til venstre, og den fulle engelskmannen(som roper stadig vekk) på utsiden av rommet til høyre ;D Men dette var hyggelig gjenhør med ungdoms somrer ;)

O.
Er ikke særlig fan av Boss, men....

F.Y.I

I salg fra 27/02

BRUCE SPRINGSTEEN - Hammersmith Odeon, London ´75 (2CD)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Fra linernotes:

Accordion, fiddle, banjo, upright bass, washboard, this was the sound I was looking for, for the project for Pete. I wanted the sound of a bunch of people just sitting around playing. After a few phone calls we set up next to one another in the living room of our farm house (horns in the hall). 'Till that moment we'd never played a note together.
...
This is a LIVE recording, everything cut in three one-day sessions ('97, '05, '06) with no rehearsals. All arrangements were conducted as we played, you can hear me shouting out the names and instruments of the players as we roll. This approach takes the listener along for the whole ride, as you hear the music not just being played but being made. So, turn it up, put on your dancin' and singin' shoes, and have fun. We did. Here's the Seeger Sessions. Pete thanks for the inspiration!

Jeg gleder meg stort.

B

bamsemann

Gjest
Tror dette kan bli veldig bra jeg Fosse, gleder meg til den kommer......

Bamsemann... :)

I

ijustpop

Gjest
Har 30 sekunders snutter av alle låtene liggende. Det låter veldig kult.

Her er en mulig turneliste, noen som har tenkt seg på tur?

May 5 Dublin
May 7 Manchester
May 8 London, Hammersmith
May 11 Paris, France Bercy
May 12 Milan, Italy Milan Forum
May 14 Barcelona, Spain Pavello Olimpic Badalona
May 17 Francfort Germany
May 18 ??? Germany
May 22 Stockholm, Sweden Globen

Steve

Medlem
Ble medlem
16.03.2006
Antall liker
0
Det er /var jobba med å få Bruce Springsteen til Bergen i vår /sommar.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Jeg blir med på tur Miami Steven.

Sender du meg forresten snutter per mail?

K

kbwh

Gjest
Han dirigerer ikke akkurat som salig Karajan, men tøft var det

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Har hørt igjennom og tror JEG står over dette kjøpet, var en sørgelig cøntry blanding ??? Hvor er det blidt av rockeren sprinsteen?

Mvh Tom-Erik

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Jeg synes faktisk dette høres ut som noe av det bedre på lang tid.
Dette har etter mitt skjønn lite med cøntri å gjøre. Er vel mer en blues-gras blanding med tilsnitt av jazz, folk og gospel så vidt jeg kan forstå.

Når det gjelder rockeren Springsteen, så har vel han tatt lange pauser før?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

er gammel springsteen-fan. da alle her på bygdene hørte på såkallt "jazz-funk" på åttitallet, var det befriede å oppdage ROCK ! vi ble utsatt for hets i venne-kretsen den gangen. "fyren har jo ikke sangstemme" var det en som sa den gangen. hehe nå er han blant de mest populære artistene i norge,og topper listene hver gan han gir ut plate. gleder meg til den nye "we shall overcome" .kan bli intresesant !

enig at "the ghost of tom joad" er en av hans aller beste!

mvh. s.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Pete Seeger sessions er i hus! Det låter nydelig på alle tenkelige måter.
Litt bluegrass, litt "old time mountain music", litt New Orleans ragtime, litt country og blues, og selvfølgelig masse Springsteen.
Det høres ut som mannen har levd både tre og fire liv, så troverdig høres disse klassiske/tradisjonelle amerikanske låtene ut!!!
Håper platen kan åpne dører for dere som gjerne ikke har noe spesielt forhold til denne type musikk:)
Hilsen Olav

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Pete Seeger sessions er i hus! Det låter nydelig på alle tenkelige måter.

Hilsen Olav
Har du fått plata fysisk?

Edit: Der passerte jeg jammen 1000-innlegg.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Har du fått plata fysisk?

Edit: Der passerte jeg jammen 1000-innlegg.
Jepp!
Fikk den på fredag:)
Den slippes vel på mandag tror jeg. Er du rask får du med en glimrende DVD!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Jobber du i bransjen siden du har klart dette?

Jeg har vinyl og CD+DVD i bestilling (badlands) så det ordner seg nok.

Kommer ikke alle med DVD? Den utgis jo som DualDisc i USA.

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Jobber du i bransjen siden du har klart dette?

Jeg har vinyl og CD+DVD i bestilling (badlands) så det ordner seg nok.

Kommer ikke alle med DVD? Den utgis jo som DualDisc i USA.
Ok, så dvd er med uansett. Det er jo bra. Meget bra lyd på denne også! Det er også en versjon av selve albumet i PCM Stereo på dvd'en.
Har hørt på platen hele helgen. Kanskje årets sterkeste??
Gled deg masse!
Nå blir målet mitt å prøve å få tak i en billett til konserten i Oslo spectrum!
PS: Hvis du liker den type musikk bør du lagre www.rootsy.nu som en favoritt side:)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

sitter for øyeblikket og varmer opp med live'en fra hammersmith odeon.

" remember all the movies Terry we go to see,
trying to learn to walk like the heroes,
we thought we had to be,
but after all this time,
to find we were just like all the rest,
stranded in the park,
and forced to confess,
to hiding in the backsteets,
we swore forever friends,
on the backsteets untill the end."

1975 bruce springsteen

takk for oppmerksomheten. sverre

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Må bare si meg enig med Skjeklesæther. Dette er det friskeste albumet Springsteen er kommet med på mange år og det gir litt av den samme følelsen som man fikk på syttitallet når man kom hjem med en ny Springsteenplate og satte den på for første gang.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
DVD-en er jo bare utrolig morsom og godt laget.

Lyden på cd-en kunne gjerne vært bedre, men det glemmer man fort og fokuserer på musikken som er like vakker som engasjerende (hvordan blir lyden på vinyl-utgaven mon tro). Ikke at lyden er dårlig, men jeg skulle gjerne hatt ei Springsteen-plate med Hans Thessink-lyd.

Lekker innpakking forresten. Bare noen gjennomspillinger nå, så er jeg klar for turné.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Ryktene går om nytt Springsteen-album. Pete Seeger coverlåter og påfølgende turné.

http://www.rollingstone.com/news/st...0719487820&has-player=true&version=6.0.8.1024
Jeg vil bare forsiktig påpeke at dette ikke er Pete Seeger coverlåter, faktisk er ingen av disse sangene blant Seegers egne.
Dette er derimot amerikanske folkesanger som har vært fremført av utallige artister opp gjennom tidene,bl.a Seeger :), og det er han som har gjort mange av disse sangene kjente.

De er heldige de som har biletter til Oslo-konserten!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Jeg vil bare forsiktig påpeke at dette ikke er Pete Seeger coverlåter, faktisk er ingen av disse sangene blant Seegers egne.
Dette er derimot amerikanske folkesanger som har vært fremført av utallige artister opp gjennom tidene,bl.a Seeger :), og det er han som har gjort mange av disse sangene kjente.

De er heldige de som har biletter til Oslo-konserten!
Du har helt rett, selvfølgelig. Har vært klar over det en stund, men på dette tidspunktet var ikke låtutvalget kjent tror jeg, så jeg antok det dreide seg om coverlåter.

Det er vel noen av sangene som har irsk historie også mener jeg å huske.

Nå gleder jeg meg bare til turnéen.

K

kbwh

Gjest
Har fått platen i bursdagspresang. Hyggelig at sjefen puster friskt igjen. Morsom og direkte.

Men lyden, er ikke den standard 2006-komprimert, ref. deLillos-gjenutgivelsene og den siste Stonesplata?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Har fått platen i bursdagspresang. Hyggelig at sjefen puster friskt igjen. Morsom og direkte.

Men lyden, er ikke den standard 2006-komprimert, ref. deLillos-gjenutgivelsene og den siste Stonesplata?
Jeg opplever faktisk at lyden er bedre på DVD'en.. ::)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Du Kjoenik, uten at jeg har sittet og nilyttet til lydmessige forskjeller var det mitt førsteinntrykk også.

Men, nå har jeg fått platen på 180g vinyl, så får vi se om det er noe bedre (har ikke rukket å rense den enda). Minnes i hvert fall at Devils & Dust er noe bedre på vinyl.

K

kbwh

Gjest
Skal lage meg en LydCD av PCMsporet på DVD-platen og sammenlikne. Noen ganger ligger godlyden gjemt der (men ikke alltid).

N

nb

Gjest
Dette er en av de beste platene jeg har hørt på temmelig lenge. Takk også til Fosse som solgte meg en billett til pålydende uken før konserten i Spektrum. Fikk lånt med meg en Seegers-plate fra Deichmanske her om dagen, det var også artig å høre, til tross for null overlapp i låtutvalget.

Lyden er kanskje ikke helt optimal, greit nok, men dette er for meg et strålende eksempel på at når musikken, musikerne, spillegleden og hele konseptet holder et slikt nivå, så blir diskusjoner om lydkvalitet for meg fullstendig skivebom. På samme måte som det blir å høre de legendariske live-innspillingene fra LaScala - operaen fra 50-tallet.

Om noen ikke gir denne platen en sjanse på grunn av lyden, så synes jeg veldig, veldig synd på vedkommende;)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Du Kjoenik, uten at jeg har sittet og nilyttet til lydmessige forskjeller var det mitt førsteinntrykk også.

Men, nå har jeg fått platen på 180g vinyl, så får vi se om det er noe bedre (har ikke rukket å rense den enda). Minnes i hvert fall at Devils & Dust er noe bedre på vinyl.
Fint hvis du gir en tilbakemelding. Har lånt cd'en av svigerfar, men hvis vinylutgaven er bedre kjøper jeg heller den.

Enig nb, dette er MUSIKK, og jaggu meg er det musikalsk også (kanskje til og med på ICE-forsterkeri ;))

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.844
Torget vurderinger
27
Ikke at jeg har sittet å nilyttet (besøk), men førsteinntrykket er klart: Kan du klare deg uten den medfølgende dvden så hopp over cd-utgaven og gå for 360 gram med Springsteen.

Den snurrer i dette øyeblikket første runde, og selv om volumet er farlig lavt her så vil jeg påstå at dette låter feitere, varmere, noe bedre dynamikk og muligens en noe bedre romlig formidling.

Dessuten er det klart at coveret er utviklet med tanke på tolv tommer, det er jo knapt synlig på cd-utgaven.

Løp og kjøp!!!

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Ja, får vel gjøre det da ;)

Topp Bunn