Springsteen med Pete Seeger-covers.

K

kbwh

Gjest
Om noen ikke gir denne platen en sjanse på grunn av lyden, så synes jeg veldig, veldig synd på vedkommende;)
Enig! Veldig kjekk plate. Det musiseres på direkten.

En absolutt siste kommentar om lyden. Lydkvaliteten på DVDens albumspor er den samme som på CDen. Forbannet være ørepropp- og FMradiotilpasningen! Filmen låter bedre via min 400kroners DVD-spiller enn CDen låter fra min Micromega Stage 6.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
2.965
Torget vurderinger
4
Springsteen sier følgende på DVD'en, angående denne måten å spille inn et album på, altså innspilt direkte, med alt det innebærer...:
It's when opportunity and disaster are close at hand...if you can push it towards opportunity, that's when real music is made!
Tror det var slik han sa det. Og de har definitivt lykkes med å skyve musikken mot "opportunity"! :D

T

theStig

Gjest
DVD'en kunne jeg nok tenkt meg, dette er musikk som tåler å ses! Dessuten er lyden klart best på 5.1 sporet på DVD'en. CD'en er helt jævlig dårlig dessverre... en totalt meningsløs komprimering av dynamikken. Why why why??? Jeg skal begynne som Seeger, og synge protestsanger - MOT overdreven komprimering!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Veldig bra plate, men. Etter en del spillinger blir man liksom ferdig med den. Og da blir den ikke spilt så mye.
Kanskje den ikke er så bra allikevel ? En veldig bra plate har man vel lyst til å høre ? Altså, plata er kjedelig.

T

theStig

Gjest
Veldig bra plate, men. Etter en del spillinger blir man liksom ferdig med den. Og da blir den ikke spilt så mye.
Kanskje den ikke er så bra allikevel ? En veldig bra plate har man vel lyst til å høre ? Altså, plata er kjedelig.
Kan har med produksjonen å gjøre tror jeg, plata låter veldig masete. Slik blir i hvertfall jeg dritlei av.

K

kbwh

Gjest
2 oppfordringer:

Spill den i bilen, øreproppene eller slepebrøleren.

Kos deg med filmen.

T

Thomas1

Gjest
Fikk cden i dag. Puttet den inn i spilleren, men når den hadde spilt litt, begynte drivverket å lage rare lyder....tsik tsik tsik. Tror faktisk at dual disken ble for tung ??? :-/

I

ijustpop

Gjest
Ny Seeger-sessions turne:

1 OTTOBRE BOLOGNA - PALAMALAGUTI
2 OTTOBRE TORINO - PALAISOZAKI
4 OTTOBRE UDINE - VILLA MANIN
5 OTTOBRE VERONA - ARENA
7 OTTOBRE PERUGIA - ARENA SANTA GIULIANA
8 OTTOBRE CASERTA - GIARDINI DELLA REGGIA
10 OTTOBRE ROMA PALALOTTOMATICA

12 Oct Hamburg
13 Oct Rotterdam
19 Oct Madrid
21 Oct Valencia
22 Oct Granada
24 Oct Barcelona
25 Oct Santander
28 Oct Copenhagen - on sale Monday!!!
29 Oct Oslo
30 Oct Stockholm

6 Nov Cologne
7 Nov Antwerp

17 Nov Dublin
18 Nov Dublin
19 Nov Dublin - on sale now
21 Nov Belfast

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Etter å ha lest mye positivt om denne plata, og hørt mye positivt fra et par kolleger, dro jeg rett til butikken og kjøpte Springsteen, for første gang i mitt liv (har aldri hatt sans for mannen - respekt for den han er og hva han har gjort, ja, men ikke min smak).

Da jeg kom hjem og satte den på måtte jeg slå den av etter tre spor. Jeg synes denne skiva er helt forferdelig! Greit med spilleglede, tradisjonelle akustiske instrumenter spilt av skikkelige fagfolk, rootsmusikk og alt dette der. Alt slikt setter jeg som regel stor pris på. Men dette var over the top. For meg ble det bare mas!

Jeg pleier vanligvis ikke å blande meg inn i tråder som omhandler artister som er utenfor mitt interessefelt, men siden jeg har kjøpt skiva ville jeg bare si hva jeg mente. Jeg ble skikkelig skuffa. Kanskje lyden er med på å gi meg dette inntrykket, som noen nevner her. Men stemningen er generelt påtrengende. Tjo hei, har vi det ikke gøy a, dere! Liksom. :-/

N

nb

Gjest
Etter å ha lest mye positivt om denne plata, og hørt mye positivt fra et par kolleger, dro jeg rett til butikken og kjøpte Springsteen, for første gang i mitt liv (har aldri hatt sans for mannen - respekt for den han er og hva han har gjort, ja, men ikke min smak).

Da jeg kom hjem og satte den på måtte jeg slå den av etter tre spor. Jeg synes denne skiva er helt forferdelig! Greit med spilleglede, tradisjonelle akustiske instrumenter spilt av skikkelige fagfolk, rootsmusikk og alt dette der. Alt slikt setter jeg som regel stor pris på. Men dette var over the top. For meg ble det bare mas!

Jeg pleier vanligvis ikke å blande meg inn i tråder som omhandler artister som er utenfor mitt interessefelt, men siden jeg har kjøpt skiva ville jeg bare si hva jeg mente. Jeg ble skikkelig skuffa. Kanskje lyden er med på å gi meg dette inntrykket, som noen nevner her. Men stemningen er generelt påtrengende. Tjo hei, har vi det ikke gøy a, dere! Liksom.  :-/
Hehe, smaken er jo som baken osv. Snakket også med enkelte på konserten i Spektrum som var ganske skuffet, de hadde sett for seg (og betalt temmelig mye) en temmelig tradisjonell Springsteen-konsert med de gamle schlägerene.

Dette er jo noe sær musikk, så har full forståelse for at noen ikke liker dette, sånn vil det jo alltid være.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Hehe, smaken er jo som baken osv. Snakket også med enkelte på konserten i Spektrum som var ganske skuffet, de hadde sett for seg (og betalt temmelig mye) en temmelig tradisjonell Springsteen-konsert med de gamle schlägerene.

Dette er jo noe sær musikk, så har full forståelse for at noen ikke liker dette, sånn vil det jo alltid være.
Jeg visste jo at det var snakk om en annerledes Springsteen-skive, det var derfor jeg synes den var interessant. Skuffelsen min kom ikke av at jeg ikke fant noen ny Born In The USA der - som jeg forøvrig aldri har hatt noe spesielt forhold til. ;)

Vedlegg

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Fikk tak i 4 ståplasser etter 3 timer ved pc og telefon. Internett bestillingssystemet brøt jo helt sammen!

Sist klarte de jo å selge ut alle billetter på under 1 time men nå hadde de igjen billetter etter 3t? Det var bare det at vi ikke klarte og komme inn på serveren.....helt horribelt...svenskene får jo dette til?

B

bamsemann

Gjest
Denne Springsteen platen hører til i alle seriøse platesamlinger, en kjempegod plate, men desverre ikke allverdens lyd...

bamsemann.. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Står mye i samlingen som aldri blir spilt. Noe bra og noe dårlig. Får kanskje prøve å selge unna de værste. Så blir det plass til nye ting, som heller aldri blir spilt. ;D

Topp Bunn