Funksjonen er mye den samme. Men en SB kan enten være koblet til en PC eller en til en nettverksenhet som er spesielt tilpasset slik at man unngår at PCen må stå på. Dette muliggjør også betydelig mer lagringsplass enn de 300GB som er innebygget i MS300en. Det er også mulig å ha flere SBer i nettverket i forskjellige rom. F.eks. med en god DAC i stuen og en rein SB på soverommet. SBen kan også fjernstyres med diverse enheter som en Wlan telefon, PsP, PDA etc.Har ikke satt meg ordentlig inn i dette, men er kanskje på tide
Blir ikke en Slim..løsning som beskrevet av trådstarter noenlunde det samme som en cd/harddisk-kombo fra McIntosh (http://www.6moons.com/audioreviews/mcintosh/ms300.html) med den forskjellen at disken i stedet er på din PC?
Kan noen opplyse meg?
Hva er det egentlig du mener å si om Welborne her?Har lest litt varierende meninger om Welborne f.eks., noen siger det er støyen den originale strømforsyningen sender i retur der kontaminerer de andre apparater, ikke at den leverer "dårlig" strøm til SB3 egentlig, vet ikke hvad jeg tro.
Foreslår du tar en titt innom "3rd party hardware" avsnittet av forumet på slimdevices: http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18....
2. Noen som har forslag til en NAS disk med raid-system som sikrer lagring på min 2 disker og som kan brukes uten PC påslått (ønsker sikkerhet for at jeg ikke må rippe cd-samlingen på nytt ved disk-havari...) Vil nødvendig firmware (Slimserver?) være inkludert eller må dette skaffes i tillegg?
Det er forsåvidt ingen forforsterker i SB3, derimot en DAC. Det går dog å kjøre den direkte mot en poweramp; dersom du går på slimdevices' forum finner du løsningen. Jeg har nå hatt min i snaut en måned; oppsettet ble en gammel pc med 2 400 GB HDDer i RAID 1 og én liggende på jobben som off-site backup i tilfelle. Det ble plass til ca 1400 cd-er i en blanding av FLAC og lossless WMA ( WMP 10 ripper så utrolig mye fortere). Kunne sikkert ha presset inn mer musikk, men hadde ikke tålmod til å velge en saktere ripping med sterkere komprimering. Holder på å telle på alle knappene om jeg skal selge vekk ca 1000 cd-er, men det er en tung avgjørelse...Er forforsterkeren i denne god nok til å høres på en stund?
http://www.welbornelabs.com/squeeze.htmDet høres veldig interessant ut, men jeg synes det ser litt småskummelt ut for en som knapt har satt sine ben i en loddebolt: http://www.lcaudio.dk/index.php?page=43
Du kan jo prøve SB3- en uten mod som start; DACen er av ganske høy kvalitet, selv om jeg er på jakt etter noe med rør (billig!). Strømforsyninga/ veggvorta, dog, er en annen historie, og dersom noen har et tips tar jeg det gjerne i mot.
Bernt K
Takk; bestilt, så får vi håpe at loddebolten min funker.
Minner om at du også kan få den ferdig montert.Takk; bestilt, så får vi håpe at loddebolten min funker.
Bernt K
Jeg har forstått at det er det samme power jeg har bestilt som Ludo her omtaler.Jeg kjører også med et annet powersupply, dette gir markant bedring av lyden både på analog og digitalutgangen.
Jada, men jeg er gjerrig på sånne småting, også er det noe med å kunne si at jeg har satt den sammen selv 8)Minner om at du også kan få den ferdig montert.
Min kommer ferdig montert, neste uke
Mine erfaringer etter nærmere 1 år med SB:1. Det som ikke er så bra er at den henger seg ganske ofte ved at den ikke reagerer når jeg bruker fjernkontrollen.
2. Jeg opplever også ofte hakking i musikken men dette kan skyldes at det trådløse nettverket mitt er ustabilt eller at musikkserveren har for dårlig ytelse (Synology Diskstation DS-106 NAS).
3. En tredje ting som irriterer meg er at det ofte står feil meloditittel i displayet.
Er det andre som opplever noen av disse problemene?
mvh,
OS
Mine erfaringer etter nærmere 1 år med SB:
1. Av og til når jeg blar fort nedover i listen, hender det at ting stopper opp. Hvis jeg venter noen sekunder, fungerer det normalt igjen.
2. Hakking har jeg enda ikke opplevd.
3. SB'en viser tittlene slik de er laget når platene ble rippet. Er dette feil, viser den selvsagt feil.
Frode
Kjører dere trådløst? Hvilken hardware kjører dere SlimServer på?Har ennå ikke opplevd at spilleren har hengt seg. Min har virket helt prikkfritt from the get-go. Eneste hakkingen er fra dårlige rip'er. Den viser også titlene som jeg selv har angitt dem.
1. Jeg har ikke hatt anledning til å kjøre trådløst enda. Skal sette opp et AP når jeg kommer hjem til helga, men trådløst burde ikke volde noen slike problemer, tror jeg. Det er nok bandbredde.1. Kjører dere trådløst?
2. Hvilken hardware kjører dere SlimServer på?
mvh,
OS
Har ikke forsøkt det enda men det står på listen over ting jeg skal prøve. Har også kablet nettverk i rommet hvor jeg har SB3 og skal prøve det først.2. Kjører Slimserver på PC'en. Har du prøvd å kjøre fra PC i stedet for NAS? Har du samme problemer da?