Etter mye lesing rundt dette med SSD så er det tydelig at i "utvidet daglig bruk" er det ganske FÅ SSD disker som faktisk
er stabile i drift og holder på hastigheten sin.
Det ser ut til å være en samlet sum med egenskaper som må være tilstede.
- Å få kontrolleren (typisk idag samsung eller indilix) til å fungere i sammens med resten av "firmware'n".
- Å ha brukbar med buffer på disken, slik at ikke skriveytelsen synker når filene blir veldig små!
- Å ha en brukbar autorotasjon på blokkmonteringen slik at dataene faktisk ikke blir korrumpert.
- Å ha en form for foryngelsesmetode ved da denne blokk rotajonen.
- Å ha lav nok latency, men ikke for lav, for da får kontrolleren problem med små filer, om da bufferen ikke er sto nok..
+ mye mer...
To produsenter utmerker seg synes JEG... Det er Mtron (dyrest... no doub!!) og Patriot (nermer seg Mtron i bruk... og er billigere)
Når jeg velger disk, blir det fra en av disse! Patriot Torqx 128Gigs med 64mb BUFFER synes jeg ser veldig interessant ut synes jeg!
10 års garanti er også det beste i industrien til nå!!! 10 års garanti fra Patriot!!!
Og, etter å ha lest igjennom MASSE tester ser det ut til at da Patriot Torqx 128 er den raskeste OS SSD som nå er mulig å bruke akkurat nå, hvem vet hva som skjer om noen uker, for ting går lynkjapt nå om dagen!!! Vi snakker om fra hver mnd til hver mnd her altså!!!
mvh