R
Roysen
Gjest
Etter å ha kjøpt siste Fidelity og lest testen av Response Grand Dimension må jeg si at KV har gjort fantastiske fremskritt i sine omtaler i de siste nummerne av Fidelity. Fra å beskrive Teac Esoteric riggen for noen nummer siden med en rekke metaforer som egentlig ikke sa meg så mye om lyden til en betydlig forbedret stil i sin omtale av Electrocompaniet i neste nummer, kommer nå testen av Response Grand Dimension. Når jeg leser denne testen kan jeg uten målinger og fast vokabular helt klart danne meg et tydelig bilde av hvordan denne høytaleren spiller. Jeg snakker da ikke bare om at jeg skjønner at den spiller bra, men at jeg klarer å danne meg an "følelse" av hvordan denne høytaleren faktisk spiller.
I andre magasiner synes jeg ofte at man er mest fokusert på om det man tester er bedre eller dårligere enn andre komponenter man testet for kort tid siden slik at man kan danne seg en slags kvalitetsskala og sammenligne i forhold til pris.
Denne testen gir meg imidlertid mye mer. Den forteller meg mye om hvordan høytaleren spiller og ikke bare at den er svært bra.
Jeg tar av meg hatten.
Mvh
Roysen
I andre magasiner synes jeg ofte at man er mest fokusert på om det man tester er bedre eller dårligere enn andre komponenter man testet for kort tid siden slik at man kan danne seg en slags kvalitetsskala og sammenligne i forhold til pris.
Denne testen gir meg imidlertid mye mer. Den forteller meg mye om hvordan høytaleren spiller og ikke bare at den er svært bra.
Jeg tar av meg hatten.
Mvh
Roysen