Høyttalere Støv kappen i mellomtoneelementet trykket inn. Hva har det å si for lyden?

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Noen barn som selvfølgelig ikke har klart å motstå fristelsen å trykke inn støvkappen på den ene høyttaleren min. Dette er et papp element. Hva har det å si for styrken til elementet og lyden?
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Nei den er ikke det dessverre. Det er marginalt men irriterende. Hører det best når mannskor drar på.... Sikkert ikke billig med nytt element, får høre med forsikringen.
 

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.715
Antall liker
5.908
Du trenger ikke bytte hele elementet, bytt kun støvkappen. Personlig har jeg aldri hørt degradering i lyden med mine defekte støvkapper, men klart det er irriterende.
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nei den er ikke det dessverre. Det er marginalt men irriterende. Hører det best når mannskor drar på.... Sikkert ikke billig med nytt element, får høre med forsikringen.
Tror du skal ha god forsikring dersom det dekker at unga trykker inn et høyttalerelement.
Vil tro at det er på Wilson HT og at det er relativt standard SB acoustics Satori 6,5" elementer. (skru de opp og sjekk). Er ikke avskrekkende dyre dersom du skal bytte dem.
 
Topp Bunn