Stakkars eller ha ha

U

Utgatt11378

Gjest
Var innom Netthandelen bare for og myse...... :-\

Der hadde de noen stilige klokker......ganske dyrt da bud på over 500,- pluss sending og eksp. gebyr! 8)

Tenkte jeg får Google litt, og ja da, se der....... samme klokke til salgs for 15.00 USD...... ::)

Hvorfor sjekker ikke folk slikt!?

Ja ja, bare en liten ytring!

Vh

S

PS: fant samme klokke til 1000,- på et annet norsk nettsted, så da var det vel ikke så dyrt da..... ;D
kanskje moralen er: let så finner man!

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387
Har inntrykk av at mange tror Netthandelen er billigst på ALT, og tar seg derfor ikke bryet med å sjekke priser. Og ender opp med å betale 3 ganger så mye fordi de blir oppspilt i budrunden. Det er en grunn til at Netthandelen tjener gode penger, og det er nok ikke fordi de har så lave fortjenestemarginer...

Årsresultat:

2004: 1 377 000 kr
2005: 6 500 000 kr
2006: 12 766 000 kr
2007: 618 000 kr

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Auksjon er sjelden gunstig hvis varen er populær.

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Har liten tru på netthandelen selv, får man virkelig noe for noen usle kroner der? Når avgifter og porto er betalt blir det sjelden billig. Jeg innbiller meg at dem har egene computere som styrer opp prisen,
autobud av noen som egentlig ikke eksisterer. Synspunkter?

U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

Ja, er 99% sikker på at de har fiktive budgivere med autobud for å presse prisen opp, har bitt meg merke i at det ved enkelte anledninger har blitt budt fra samme kundenr. på samme vare opp til et visst punkt for så og hoppe av b.runden.

Klart de har det....!

Vh

S

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387
Jeg utelukker ikke akkurat muligheten nei...

Dessuten har jeg stusset litt på budrunder liknende denne:

Kunden fra Sandnes legger inn første bud, og byr deretter over seg selv. Så kommer det en kunde fra Aurland og legger inn et høyere bud, og også han byr over seg selv...

G

Gjestemedlem

Gjest
cathrine1 skrev:
Hei!

Ja, er 99% sikker på at de har fiktive budgivere med autobud for å presse prisen opp, har bitt meg merke i at det ved enkelte anledninger har blitt budt fra samme kundenr. på samme vare opp til et visst punkt for så og hoppe av b.runden.

Klart de har det....!

Vh

S
Det er vel ganske vanlig å legge inn lave bud på flere auksjoner i håp om at en eller flere av den slår til. Det er endel som har slik shopping som hobby.

epi skrev:
Jeg utelukker ikke akkurat muligheten nei...

Dessuten har jeg stusset litt på budrunder liknende denne:

Kunden fra Sandnes legger inn første bud, og byr deretter over seg selv. Så kommer det en kunde fra Aurland og legger inn et høyere bud, og også han byr over seg selv...
På bildet over der samme person ser ut til å by flere ganger vil man også se at dette er autobudfunksjonen som har skylden, og når noen byr det du allerer har bydd på autobud så får du tilslaget og ikke det nye budet før det evt er over. Eks. hvis budøkningene er på 50 kr og det gamle budet er på 150 kr og du legger inn 250 kr, så vil du først få tilslaget på 200kr. Hvis noen andre så legger inn et bud på 200kr sår du tilslaget en gang til, nå på 200kr, og den nye byderen som ikke har anledning til å se hvor høy grense du har lagt inn på autobud må gjerne prøve deg frem hakk for hakk hvis han ønsker å legge et bud like over den forige men ikke noe høyere enn det.

Så ingen av eksemplene er tegn på ugler i mosen. Men de to store ulempene med Netthandelen er at det er mange store gebyrer for håndtering, ekspedisjon, pakking, utsending, frakt etc. slik at hvis du bare kjøper 1 vare til 50 kr kan den fort koste deg 300kr når regningen kommer, den andre er at det store sett er skrot de selger, en slags stornille, ikke ulikt konkursutsalgene.

Topp Bunn