Stan Getz Voyage

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Endelig !

Har vært på jakt etter CD-utgaven av "Voyage" med Stan Getz i flere år.
Nå er den i produksjon igjen. Kan anbefales på det varmeste ! :D
 

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Innlegg
530
Antall liker
464
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hei, jeg er selvsagt Getz fan, så kan du vennligst gi meg litt mere info om denne plata som jeg ikke kjenner.

Ollie
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg ser ingen kan hjelpe deg ollie, så jeg har tatt meg den frihet å sakse litt fra amazon:

"This is vintage Getz, along with Barron,Mraz,Lewis,four outstanding musicians sharing pure lyrical jazz soulfulness.Recorded in 1986 this studio acoustic set is of the highest order and includes "I wanted to say"(9.25)"I thought about you"(5.26)"Yesterdays"(9.18)Dreams(10.22) "Falling in love"(8.22)"Voyage"(7.04).Absolutely hypnotic and enchanting,Getz is in top form.Drift away on this "Voyage" to a better place, through many moods from tranquility to total inspiration.Very rare cd now-find it if you can! "

Høres jammen ikke værst ut :D

Asbjørn
 

olllie

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2006
Innlegg
530
Antall liker
464
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Takker for godt svar.Jeg får lete litt på nettet etter den. Håper jeg finner LP utgaven.

Olllie
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
For de som liker gammel Getz, og har hørt ihjel Getz/Gilberto og Jazz Samba, sjekk denne nydelige gjenutgivelsen av Prestige PRLP102. Ung Stan Getz. 10-tommers vinyl. Den er helt fantastisk for de som liker slik, meg inklusive selvsagt.



Mvh Vidar P
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg var på Platemesse i Oslo i dag....og dro med ei Stan Getz plate...den er fra 1979 , og heter Children of the world..Jeg har ikke funnet bilde av den på nett , men coveret er grønt , med snoopy med sax på forsiden og bilde av Stan Getz i høyre hjørnet.

Jeg syntes plata er veldig fin...og lurer på om Getz kjennere kan si noe om hvor denne befinner seg i betegnelse noe av det bedre , dårligere etc artisten har utgitt.

Dette var spennede.

ES
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
..ssm; om du ikke sovnet av geriatrisk Getz (zzzzz...) så vil du bli henrykt over skivene han laget da han enda kunne lage gode skiver. Alt imo selvsagt.

Mvh Vidar P
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vidar P : ;D ;Dzzzzzz ;D

Joa litt slow var det , men allikevel meget ørevennlig....

Får prøve meg på ett par getz skiver til da Vidar... ;)

Blir det for rolig smekker jeg bare på ei Ytre suløens jassesemble skive , de har jeg jo 3 av nå , da våkner man fort... ;)

Mvh Espen S
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.885
Antall liker
10.717
Torget vurderinger
10
Ikke til å kimse av dette. En jeg snakket med var nybakt mor og lege. Hun brukte Stan Getz for å få babyen til å sovne (og det funka) :)

Selv har vi brukt Norah Jones (come away with me) på lavt volum for lillegutten når han var 5-6 år og oppover og han ble trøtt, rolig og fornøyd.

Konklusjonen blir at god, behagelig kvalitetsmusikk er medisinsk! 8)
 
Topp Bunn