StandardAnlegg i bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    0
    Har akkurat kjøpt min første helt nye bil med "standard" lydanlegg.

Produsenten aner jeg ikke men det beskrives i brosjyren som følger:
    10 kanals forsterker, digital equalizer og 10 høytalere.

Forøvrig har anlegget :2 DIN (??) AM/FM radio med RDS og TP system (??) dualantenne ( i slekt med min gamle platespiller? ) for FM mottak, DVD/CD spiller - MP3 og WMA-CD kompatibel, tilkobling til CD skifter ( kjøpte jeg ikke ), Line-in tilkobling for eksterne apparater, integrert SD og MMC kortleser for spilling av MP3 og WMA filer, 6,5" TFT berøringsdisplay og harddisk på 30GB, hvorav 20Gb kan brukes til musikk.

Ser jo imponerende ut. ;D Henter vidunderet om 3-4 uker, skal komme tilbake med lyttetest når den blir levert.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    DIN er størrelsen. 2 DIN er dobbel størrelse av "vanlig" anlegg. Typisk for anlegg med navigasjon.

Luvaton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har en 2004 9-3 Som skal oppgraderes. Har rotet rundt på nettet og funnet ut at det er enda ikke mulig å ta ut fullfrekvens signal fra det originale anlegget i sabben. Signalet fra hovedenheten går med fiber til forsterkerne og dette er ikke mulig å tappe. Kan kun tappe høynivå.

Signalet som kan tappes fra AMP1 (som går til dørene og senter) er mellom 40-800Hz (endres til 80-800Hz om du har AMP2 tilkoblet).
    Høyttalerutgangene fra EHU (hovedenheten) går fra 150Hz og opp.
    AMP2 som det er lagt opp til bak har frekvensområde på 20-100Hz
    Hele anlegget har et frekvensområdet på: 40Hz - 11,000 kHz

Litt mer komplisert enn jeg hadde tenkt, men det går jo greit når man vet hvor man kan tappe hvilke frekvenser.

En annen mulighet er jo JL Audio Cleensweep, men det er ikke noe for meg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.072
    Torget vurderinger
    0
    Luvaton skrev:
    DIN er størrelsen. 2 DIN er dobbel størrelse av "vanlig" anlegg. Typisk for anlegg med navigasjon.

Takker og bukker. Så har man lært noe i dag også. Det blir kanskje en god dag? :D

Forøvrig har du helt rett når det gjelder navigasjon, for det er integrert.

Når det gjelder anlegget er de eneste "merkelappene" jeg har sett noe intetsigende der det står "Sound system". Jeg tolker det dithen at det er noe "run of the mill" som leverte laveste anbud til bilfabrikken. Hadde det vært noe ved anlegget ville nok bilfabrikken gjort et stort nummer ut av at "vi har lydsystem fra XX". :-\

Men som sagt, skal kjøre fra Oslo og til Finnmark i begynnelsen av desember så jeg kommer tilbake med lytteopplevelser fra de første 2500 km. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn