JMM
Slava Ukraini!
?knallet når PU bunner i innerrillen
?knallet når PU bunner i innerrillen
Lurer litt på hvordan platespiller er satt opp hvis "knall" er lyden som oppstår....Det blir bra å slippe knallet når PU bunner i innerrillen
Spiller baklengs og starter fra senter.....Lurer litt på hvordan platespiller er satt opp hvis "knall" er lyden som oppstår..
Hos Cdon får du 100 hvite eller svarte.Innercover må handles, men hvor bør kjøpet plasseres?
RIAA en klipper ikke på musikk , men på enderillens KLIKK gjør den det, så det er nok årsaken . Noen plater er værre enn andre. Magic funksjonen til Puffin demper «Kadangen», men platene mine er så rene at jeg sjelden har behov for å kjøre med Magic Click Remover.^Er du nær klippegrensen noe sted i vinylavspillingskjeden, @Balle Clorin ? De er gjerne høyere enn den høyeste musikken disse innerrilletreffene.
Det er ikke så lett som noen tror, dette å digitalisere signalet fra en platespiller. Mye som tyder på at gutta som står bak Puffin ikke har lest hele boka dessverre. At de i tillegg har implementert en Magic funksjon er enda en indikator på det. For den beste kuren mot KLIKK er å gi det plass, ikke å filtrere.RIAA en klipper ikke på musikk , men på enderillens KLIKK gjør den det, så det er nok årsaken . Noen plater er værre enn andre. Magic funksjonen til Puffin demper «Kadangen», men platene mine er så rene at jeg sjelden har behov for å kjøre med Magic Click Remover.
Problemet er hva som skjer før korreksjonen, ikke hvilken spenning den takler på utgang. Om AD mottar et rått signal fra PU via det første gainstaget har man alt en liten utfordring. RIAA korreksjonen undertrykker jo disse ultrasoniske støyproduktene som genereres. Mao når man bruker en digital flatbanker må man sikre at AD trinnet har nok bits på toppen for å gi plass til støyen.Sikkert mulig at andre RIAA enn Puffin gjør det bedre ved å tillate 10-20 VAC ut
Actually he gave a podcast to Chris at AmpHour a few months back. It is there that I remembered him saying he was challenged with dynamic range of the ADC and such. It is a longwinded and disorganized chat though:
Nei, og det kommer jeg nok ikke til å gidde. Er veldig fornøyd med mitt old school trinn med noen moderne tvister og er overhode ikke nysgjerrig.@MakkinTosken Aha, selvfølgelig når du du sier det sånn,
Har du sjekket lyden med Trinnov RIAAen, må ha Step up trafo siden den kun er MM, det er litt svakt, men hele RIAA på Amethyst er vel en ettertanke uansett .
Hmm, litt derfor jeg skrev "eller noe annet". Ikke bruk WD40 til noe som helst....Hvor mye elektronikk er det i et kulelager egentlig?
WD40 er fint å sause inn motorsykkelen med når du kjører om vinteren.Hmm, litt derfor jeg skrev "eller noe annet". Ikke bruk WD40 til noe som helst....
Det har du nok helt rett i, den er faktisk meget godEnten er Denon DL-301II en særdeles god pickup eller så hører jeg feil.
Enten er Denon DL-301II en særdeles god pickup eller så hører jeg feil.
Skal jeg sette opp en meningsmåling?
Tror du det er en realistisk mulighet for at den kan fungere noenlunde optimalt i en Dual 1219? Effektiv armmasse er visstnok et sted mellom 6.5 og 7 gram, etter hva jeg googler meg til.Enten er Denon DL-301II en særdeles god pickup eller så hører jeg feil.
Skal jeg sette opp en meningsmåling?
Da er dingsen kommet og utprøvd før endelig montering. Fungerer helt fint, må bare passe på å få riktig høyde , dvs en løfteren må tilpasses også den manuelle armløften så den ikke løfter for høyt. Den gikk fint inn på SME armringen på min Gyro SE. Måtte bruke en av 2 medfølgende "høydesylindre". Etter montering kan høyden og kompassretning justeres med skruen, sitter godt fast når foten er montert med dobbeltsidig tape på spilleren, men kan løsnes om man er bommer med posisjon. Prøv ut før du fester med tape.Ser frem til en 'review'...
jeg har lyst på å fleske til med SME-base (evt. få bekreftet at den plopper nedi et armbord drillet til Jelco 750D/850S), og det er dyrt det også.