MakkinTosken
Who, me?
Joa, men fenomenet kan jo forsterkers av de fjærende settekassene som mange gamlinger her inne elsker og uheldig armvekt/compliance.Skal vel litt til å forstyrre den tanksen der
Joa, men fenomenet kan jo forsterkers av de fjærende settekassene som mange gamlinger her inne elsker og uheldig armvekt/compliance.Skal vel litt til å forstyrre den tanksen der
Bør jeg prøve lettere chell?Joa, men fenomenet kan jo forsterkers av de fjærende settekassene som mange gamlinger her inne elsker og uheldig armvekt/compliance.
Men det er ikke rumble. Det er feedback.Ikke her heller, kan fyre så høyt jeg vil med basstårna. Nada problemius. Var verre med Rega og vegghylle
Sannsynligvis har du en uheldig resonanse. Lettere eller tyngre headshell kan være noe å prøve ja. Ikke dermed sagt den blir helt borte.Bør jeg prøve lettere chell?
Ah, er ikke det det samme?Men det er ikke rumble. Det er feedback.
Nope. Men er litt usikker på alle de mekaniske fenomenene som går under rumble. Blaffringen er ihvertfall et resonansefenomen, men klart om armen feks resonerer ved 10Hz og høyttaler reagerer og klare overfør litt av den energien tilbake til spiller blir det ikke bedre, gasser du på da så riskerer du nesten selvsving.Ah, er ikke det det samme?
Skal teste litt. Tar ikke lange tiden det. Har noe liggende i skuffen.Sannsynligvis har du en uheldig resonanse. Lettere eller tyngre headshell kan være noe å prøve ja. Ikke dermed sagt den blir helt borte.
Ikke et problem jeg trenger oppsøkeNope. Men er litt usikker på alle de mekaniske fenomenene som går under rumble. Blaffringen er ihvertfall et resonansefenomen, men klart om armen feks resonerer ved 10Hz og høyttaler reagerer og klare overfør litt av den energien tilbake til spiller blir det ikke bedre, gasser du på da så riskerer du nesten selvsving.
Sannsynligvis fordi du ikke brukte den riktig. Er jo på mange måter ikke helt ulikt RIAA korreksjon. Er jo vesentlig at tapen er spilt inn med dolby og ikke minst riktig dolby.Jeg er mer skeptisk Dobly A B C støyreduksjon som fjernet hele diskanten , den gang da jeg hørte den…
Du har da 27db og 30.5db kanal separasjon og 0.1db balanse mellom kanalene, du kan være godt fornøyd med det, ikke no mer å mase med da. Hvilken PU har du?Nå har jeg skaffa meg et multimeter og målt* på utgang fra RIAA. Ved 1000 Hz testtone kun i venstre kanal måler jeg 680 mV i venstre kanal og 30 mV i høyre kanal. Ved 1000 Hz testtone kun i høyre kanal måler jeg 670 mV i høyre kanal og 20 mV i venstre kanal. Det er da en liten forskjell mellom kanalene, men dette er kanskje så lite at det ikke er noe å bry seg om?
* Jeg har målt flere ganger, og det var vanskelig å få helt stabile verdier. Likevel var differansen den samme. Det kunne for eksempel variere mellom 680 mV og 690 mV og mellom 30 mV og 40 mV ved testtone kun i venstre kanal. Men dette er kanskje normalt for så små verdier?
En veldig god arm som det er lett å justere presist. Motvekt kan bestilles enkelt på eBay. Både lette ekstra vekter, og tyngre vekter som skal erstatte den du har.Prøvde å sette opp spilleren nå, men det ser ut som om headshellet som jeg fikk med er for tung, da motvektet ikke klarer å balansere armen.
Opplagt løsning er ja å skaffe et headshell som veier 3-4g mindre, men jeg lurer på om det hadde vært en fordel å beholde headshellet og øke motvektet?
Der finns tyngre motvekter, men de er kanskje litt mere vanskelig å skaffe.
Armen er en Micro Seiki MA505 og PUn er en Benz Ruby 2 o.a.
Montere en liten kost i bunnen av armhodet - så gjør den nytte for seg...Kan være vinkelen som lurer meg, men det ser ut som at du har veldig liten klaring mellom det nye armhodet og platen, i grenseland om platen er bare litt bulkete?
Armen står i vater.Kan være vinkelen som lurer meg, men det ser ut som at du har veldig liten klaring mellom det nye armhodet og platen, i grenseland om platen er bare litt bulkete?
Det ser ut som laget under vinylen er for tykt......Kan være vinkelen som lurer meg, men det ser ut som at du har veldig liten klaring mellom det nye armhodet og platen, i grenseland om platen er bare litt bulkete?
Men når du først nevnte det så ser jeg at chellet har en litt svak «stuk» opp i framkant som gjør at egentlig så burde armen løftes litt opp i bakkant. Det er jo vinkelen på pu som skal være i vater. Må egentlig drite litt i armen her ser jeg. Det andre chellet som stod på er helt rett. Nå har jeg det originale sansui chellet på. Men veldig enkelt å justere.Ja, det ser ser absolutt slik ut. Jeg kan bli lurt av at vi ser underkanten av armhodet litt ovenifra.
Uansett er det ikke for lavt om det aldri er borti plata.
Det justerer jeg bare på armen i bakkantDet ser ut som laget under vinylen er for tykt......
Nema problema. Men du må fjerne håret etter blondinen altså.
Sitter å pirker med en liten fille. Sminke børste var jo lurt.Flott spiller, Gundersen.
Blondinehåret som forsvant minner meg om at jeg bruker en sminkebørste til støvtørking av de følsomme delene, rundt arm og pickup. Det trengs spesielt siden jeg ikke har lokk på den største spilleren. Og filtmatta støvsuges og børstes regelmessig.
Hva bruker folket ellers til renhold av denslags?
En blondinehårbørste.Hva bruker folket ellers til renhold av denslags?
Har vært vurdert, men jeg har ikke plass til henglser bak. Da må hele lokket løftes av og settes til side hver gang. Bare å glemme det....Støvlokk er kjekt til Technicsen din også, @ottone. Generisk hette i passende dimensjoner finnes det vel lokale produsenter av?