niels
Hi-Fi freak
Der kommer nålefane og motor inn, hvorfor kjøpe en BMW 330 når en 316 er mye billigere? Skjønner ikke helt denne diskusjon. Om man ikke liker AT er der mange andre alternativer derute.
Hyggelig å høre. Jeg blir forventningsfull her.Nu har jeg spillet ca 20 timer på min ATWM740ML, og der er blevet bedre...faktisk meget bedre. Det er som om den har løsnet sig og sådan noget som perspektivet, er åbnet meget op. Den er dejlig behagelig at lytte til. Jeg synes stadig en en ART-9 er en bedre pick up. Men for 2000 dkr, er 740ML en rigtig god pick up.
Det er ikke bare grove slipinger som kan ha få behov for å glatte over de høyeste frekvensene på siste indre. Dersom siste indre på plata er f.eks. 60 mm i radius, så er en halv bølgelengde ved 20k Hz & 33 1/3 på ca 5,2 µm, og den lille radien på nåla bør være noe mindre for å komme helt inn i de krokene. Her er et bilde på siste indre med 0 dB 20k Hz (EDIT Jim Lesurf har ikke oppgitt radiusen eller diameteren på siste indre for dette bildet så det kan være noe annet en 60 mm)Det er vel mest at skjærenåla gjør høyfrekvenser innerst som en sfærisk/grovelliptisk avspillingsnål ikke klarer å nå. Så da har man prøvd å lage avspillingsnåler som klarer å lese uten å skjære.
Ser ut som varetellingen stopper påHvor mange ulike har du av I’m your man nå, @Flageborg ?
Mange takk.....gjenstår noen hundre timer med innspilling.......så den kan vise seg fra sin beste sideMen gratla med XML altså! Jeg synes nok at du skal spandere på den et AT-LH13H (tror ikke du trenger noe tyngre) sånn etterhvert.
Vis vedlegget 900311
Noen hundre timer med innspilling? Hvorfor ikke nyte lyden som den er fra første plateside? Kanskje noen plater som skal til for at det løsner men "noen hundre timer" virker jo helt avsindig. I så fall må du seriøst begynne å bekymre deg for utgangsdato for pickupenMange takk.....gjenstår noen hundre timer med innspilling.......så den kan vise seg fra sin beste side
Kjører igang en Replay på spilleren mens vi er på messe i helgen så spares det mye venting....
Tipsene dine funker veldig bra her i heimen så plutselig ble det lagt noen hodeskall i handlekurven......
90% av den innspillingstiden tiden er å akseptere og ha gjort nok et bomkjøp og lære seg å leve med det..Noen hundre timer med innspilling? Hvorfor ikke nyte lyden som den er fra første plateside? Kanskje noen plater som skal til for at det løsner men "noen hundre timer" virker jo helt avsindig. I så fall må du seriøst begynne å bekymre deg for utgangsdato for pickupen
Fa.., hvorfor kom ikke jeg på den....90% av den innspillingstiden tiden er å akseptere og ha gjort nok et bomkjøp og lære seg å leve med det..
...for ikke å snakke om forringelsen av LPene......Noen hundre timer med innspilling? Hvorfor ikke nyte lyden som den er fra første plateside? Kanskje noen plater som skal til for at det løsner men "noen hundre timer" virker jo helt avsindig. I så fall må du seriøst begynne å bekymre deg for utgangsdato for pickupen
Når jeg tenker meg om så var det 198330 år er jo ingenting. Desse to er 40. Speler som bare det.
Vis vedlegget 900395 Vis vedlegget 900396
IkkesånøyebaredetblirakkurattHiFi-klubben har laget innføringsveiledning. Jeg liker spesielt godt presisjonsjusteringen av stifttrykk.
Er det ikke 200 - 300 timer innspilling som er standarden i Hai-Fai verden...... ?Noen hundre timer med innspilling? Hvorfor ikke nyte lyden som den er fra første plateside? Kanskje noen plater som skal til for at det løsner men "noen hundre timer" virker jo helt avsindig. I så fall må du seriøst begynne å bekymre deg for utgangsdato for pickupen
Det er vel en av grunnene til at vi har 3-4 skiver av hvert album.........for ikke å snakke om forringelsen av LPene......
(noe som nevnes lite - sett i lys av mange uvesentligheter innen vinylsnurring )
Dumt…fin sakKona liker ikke når jeg spiller Paranoid!
Mht. pickupper, er dette en myte, som er vanskelig å drepe.Er det ikke 200 - 300 timer innspilling som er standarden i Hai-Fai verden...... ?
Tenker å gjøre det etter boka med slike dyre produkter.......og etter innspilling blir det
å legge den til side slik at den er trygt plassert fram til spilling på Søndager........eller ved helt spesielle anledninger
Kona liker ikke når jeg spiller Paranoid!
Tror den til Niels var veldig dobbelttydigDumt…fin sak
Ikkje lett å ver paranoid i dag - alle er jo ute etter deg...Kona liker ikke når jeg spiller Paranoid!
Noen av oss har vel en slags diagnose....Det er vel en av grunnene til at vi har 3-4 skiver av hvert album......
Noen hundre timer med innspilling? Hvorfor ikke nyte lyden som den er fra første plateside? Kanskje noen plater som skal til for at det løsner men "noen hundre timer" virker jo helt avsindig. I så fall må du seriøst begynne å bekymre deg for utgangsdato for pickupen
Jeg har ingen plater med Cohen, det er mer Gace Jones det går i her.....men du kan jo opplyse om beste pressings nummer med Cohen, da kan jeg se om den lokale bruktbutikk har den.Postmannen dukket plutselig opp med et par skiver fra Discogs så hvis alt stemmer
skal det nå være mulig å sammenligne med flere skiver av den samme pressingen......
Vis vedlegget 900300
Her er min favoritt-versjon/pressing....Jeg har ingen plater med Cohen, det er mer Gace Jones det går i her.....men du kan jo opplyse om beste pressings nummer med Cohen, da kan jeg se om den lokale bruktbutikk har den.