Elva renner rett på utsiden her så jeg kan tilby både motstrøms-svømming og motlyds-test......hvis du en gang er på disse kanterMed mindre man absolutt må svømme motstrøms bare på pur faen da.
Elva renner rett på utsiden her så jeg kan tilby både motstrøms-svømming og motlyds-test......hvis du en gang er på disse kanterMed mindre man absolutt må svømme motstrøms bare på pur faen da.
Det er mange veier som fører til Rom og jeg trives greit på de "kronglete" da svært mange tolker kart og terreng forskjellig OG har forskjellig utgangspunkt.
Det er vel på det punktet jeg finner nye spor som vinkler ting litt annerledes....selv om det til tider kan være veldig utfordendeDette her er nemlig ikke ting som fremdeles ikke er opplest og vedtatt...
Pas på det ikke blir likt dette:Det er vel på det punktet jeg finner nye spor som vinkler ting litt annerledes....selv om det til tider kan være veldig utfordende
Så du spurte om lydkvalitet på et album i en annen tråd.Det er vel på det punktet jeg finner nye spor som vinkler ting litt annerledes....selv om det til tider kan være veldig utfordende
That said, here are your guidelines:
Under 18 minutes, I could cut almost anything. As loud as wanted up to the groove distorting. Full bass, metal, rock—it’s all good.
Between 18-22 minutes, I’m going to depend on a ballad or acoustic song to help with the length. If not, I’ll have to lower the level 2 or 3 db at 22 mins compared to 18 min.
From 22-26 minutes, I might have to lower the level more, or roll off a little bass. This depends on the client’s preference for bass/full/warm sounds vs level.
Over 25 minutes, it’s very likely—even for jazz—that i’ll have to lower the level, maybe clean up the low bass, and maybe more.
Fant denne teksten i et svar fra "sni" post #146Pas på det ikke blir likt dette:
https://www.hificentralen.dk/forumet/threads/forstå-måleresultater-bedre.58/
Legg spesielt merke til brukeren "Membranole"... Tidlige "Kortvarig" her på Sentralen".
Han har postuleret det samme i 15 år +, og er ikke kommet et hakk videre
Problemet som jeg ser er, at noen få påberoper seg å kunne høre noe ingen andre kan. Å lete etter måleutstyr vil for dem nokk væreFant denne teksten i et svar fra "sni" post #146
"Jeg tror ikke på, at der findes noget, som man kun kan høre men ikke måle."
Det er noen faktorer som kan høres forskjellig uten at det finnes måledata, men hvis måleren ikke forstår hva som skal måles.......eller hører forskjellen med egne ører.......er det en vanskelig oppgave
Ja...Road to Hell er utgitt på både hovedalbum og "Best Of...." så derfor mitt spørsmål...Så du spurte om lydkvalitet på et album i en annen tråd.
Ok...det fine er at jeg kan avspille det andre "ikke hører" i forskjellige graderinger så her blir det bare å åpne døren og droddle utfordringen med andre som er litt hektet på lyd...Problemet som jeg ser er, at noen få påberoper seg å kunne høre noe ingen andre kan...
Samlealbum er ofte lange og låter ikke så bra - er min erfaring.Ja...Road to Hell er utgitt på både hovedalbum og "Best Of...." så derfor mitt spørsmål...
Ta endelig ikke feil. Er veldig "hektet på lyd" jeg, men "The Best Kept Secret" er jeg altså vokset fra for runntOk...det fine er at jeg kan avspille det andre "ikke hører" i forskjellige graderinger så her blir det bare å åpne døren og droddle utfordringen med andre som er litt hektet på lyd...
Klart.... mindre kan gjøre det, men nå var det hva som lå på hyllen .Man trenger ærlig talt ikke å bevege seg i denslags pris-sfærer for å oppnå innsikt og opplevelse av gromlyd, men nei: en AT-3600 holder bare ikke. Det er en grunn til at den stort sett kun følger med på kjøpet av røkla-spillere.
En korrekt oppsatt 33PTG-II gir deg noe av det beste perspektivet, det er å få fra vinyl. Den er bare
litt mindre dynamisk, "trøkk" om du vil, men nokk det, jeg ville kalde ett "bargain-kjøp"
Eller Denon dl-103 en klassiker and for a reason
Takk for tipsEn korrekt oppsatt 33PTG-II gir deg noe av det beste perspektivet, det er å få fra vinyl...
Uansett.Vi snakker ikke smelter, men en anelse mykere,
Jeg føler meg temmelig sikker i min synsing.Er du sikker, eller synser bare?
Det finnes jo plater som slutter i en «locked groove”. Har aldri hørt at de selvdestruerer.Er du sikker, eller synser bare?
Forøvrig klarte ikke Korf å myrde en acetat (?) med 100 avspillinger, så….
Da kan jeg gi deg en selvopplevt .......Det finnes jo plater som slutter i en «locked groove”. Har aldri hørt at de selvdestruerer.
Takk for tips....Prøv en JJ Cale plate, som f.eks. Grasshopper eller Okie, det er helt enormt de detaljer der kommer frem, hver sang har forskjellig lyd, miksingen er ofte gjort av John selv og han bare lekte seg frem til det han ville ha og man blir sittende helt stiv, lyttende, og høyre fot bare svinger vilt frem og tilbake! Det er nytelse det.....
Hva er ditt inntrykk?
Godt poeng, Valentino. Jeg har hatt denne platen av det obskure bandet i 50+ år og den rillen høres fremdeles ok ut til tross for at jeg nesten aldri har hoppet ut av stolen ved ferdig spilt plate...Å, du må prøve en modulert rille. Platen Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, med det obskure poporkesteret jeg aldri klarer å huske navnet på, har en slik mener jeg å huske.
Forøvrig klarte ikke Korf å myrde en acetat (?) med 100 avspillinger, så….
OK da.... Når ferdigstillte meninger skal trumfe erfaring, da er det vel bare å legge seg
Det, du siterte var til "ch" btw