Vis vedlegget 889894
Har byttet til ny pickup de siste dagene. Fant ikke denne Pro-ject protractor i kjelleren. Må rydde etter vannskaden, så jeg bare lastet ned fra nettet. Måtte justere fram elementet i forhold til punkt A, for å få det til å gå opp med linjene. Det ble veldig bra. Kan ikke høre noen forvrengning
Vis vedlegget 889899
Var så uheldig å ''slite'' av rød og grønn tråd for R kanalen. Disse er svært tynne, og jeg måtte lodde med Mundorf sølv/gull lodding ved ca 200grader. Lederne er tynne som hår. Var en utfordring for en eldre elektriker
Men det ble tilslutt. Har vært greit med løst head shell isteden for en sammenhengende arm, hvor en ikke har muligheten for lett bytte av ''tråder''
Vis vedlegget 889902
Var greit å ha en digital vekt, selv om armen ble balansert og nullstilt. Men jeg har bestilt en ny kontravekt, da jeg måtte skru den helt inn få å oppnå riktig stift trykk. Den ligger i press i ''bunn'' nå. Vil heller ha ca + - 1g
Vis vedlegget 889904
Jeg byttet ut ortofon Jubilee til Hana ML. Hvis jeg skulle ha en tilsvarende erstatning , så måtte jeg gå for en ortofon Cadenza Black som er minst 3 ganger dyrere enn Hana ML. Tror neppe den har vært noe bedre. Hana ML har fått meget god omtale på nettet, hvor enkelte har revurdert sin referanse. Blir sammenlignet med pickuper 3-4 ganger prisen på Hana'n. I forhold til ortofon Jubilee, så blir det nesten utklassing. Har aldri hørt et så bredt lydbilde, og med så naturlig fin klang i instrumentene. Har hatt flere typer ortofon MC'er tidligere. Ser ikke til at jeg fortsetter med det. Det er mange mindre pickup produsenter i Japan som som lager fremragende pickup's