Hvilket må bety at det er et godt budsjett.Etter overskriftene å dømme så blir ikke dette budsjettet tatt godt imot.
Jeg morer meg kongelig over at de velger å øke matmomsen.Tragisk at bevilgningene til universitetene reduseres. Men slik må det vel gå når kunskapsministeren er tilnærmet analfabet.
Det burde da ikke forbause, såfremt du har bodd i dette fjøslandet noen år, og spesielt ikke med fotformsdanderte byråkrater ved rattet. De kan først som sist legge skolepolitikken under AETAT.Jeg synes det er veldig merkelig at skole og da spesielt universitet/høyskole kommer så dårlig ut.
Toppskatt...Bare ordet gjør meg kvalm. Det er vel janteloven i praksis. Hvorfor skal man bli straffet for å tjene litt over snittet. Hvorfor opplever jeg dette som en straff! Hvorfor ikke øke satsene hvert år, som de har gjort tidligere.
Barnehageplass til alle som sto på venteliste i FJOR?
Det er greit nok at noen slutter og andre begynner, men når de fjerner kontantstøtten...hva skjer, jo mange tusen fler unger som trenger barnehageplass.
På toppen av dette, stiger prisen når den skulle bli mindre. Forpu......kommunister
Dei er pure rapi, og du kan måka dei holen i vold, som de sier 1 times kjøretur unna her.
Ja, hva venter du når Pølse-Hansen reiser til Pakistan for å hente arbeidskraft. Et segment som erfaringsmessig kun inneholder 35% arbeidsføre. Resten går å trygd.Hva kan vente? I år blir trygde utbetalingene 188 milliarder blanke kroner. Neste år estimeres det til å øke til hele 207 milliarder, en økning på nesten 20 milliarder. Fortsetter det slik vil trygde utbetalingene på 2 år økt mer enn forsvarsbudsjettet som er økt fra i overkant av 30 milliarder til 31 milliarder.
Hallo folkens. Problemet at vi har et lite trygdemonster i dette landet. 20 milliarder?
Sytepave. Flytt til Monaco da vel. Det er dyrt å være fattig i Norge, ;DToppskatt...Bare ordet gjør meg kvalm. Det er vel janteloven i praksis. Hvorfor skal man bli straffet for å tjene litt over snittet. Hvorfor opplever jeg dette som en straff! Hvorfor ikke øke satsene hvert år, som de har gjort tidligere.
Barnehageplass til alle som sto på venteliste i FJOR?
Det er greit nok at noen slutter og andre begynner, men når de fjerner kontantstøtten...hva skjer, jo mange tusen fler unger som trenger barnehageplass.
På toppen av dette, stiger prisen når den skulle bli mindre. Forpu......kommunister
Dei er pure rapi, og du kan måka dei holen i vold, som de sier 1 times kjøretur unna her.
Finst det ikkje sjøfolk der vest som kan runde Stadten på ein skikkeleg måte. Båt i tunnell. Kva med oss som har mast då??(Om det derimot tenkjast på eit Stadt-budsjett, burde det iallfall vore sett av nokre kroner til ein Stadt-tunnell..)
Hva i alle dager er galt med vindmøller?Om det blir som de så langt har foreslått at de ikke støtter vindmølleprosjekter med mer enn halvparten av det som var ønsket skal jeg tilgi de alt annet. Om dette fører til at mange av de planlagte vindmølleparkene langs kysten ikke kommer til å bli bygget er det verdt tusenvis for de som bor i områder som ville blitt berørt av disse gigantprosjektene.
Helt enig. Det er alt for lett å få uføretrygd.Vel.
Hva kan vente? I år blir trygde utbetalingene 188 milliarder blanke kroner. Neste år estimeres det til å øke til hele 207 milliarder, en økning på nesten 20 milliarder. Fortsetter det slik vil trygde utbetalingene på 2 år økt mer enn forsvarsbudsjettet som er økt fra i overkant av 30 milliarder til 31 milliarder.
Hallo folkens. Problemet at vi har et lite trygdemonster i dette landet. 20 milliarder?
Vanskelige å kjempe mot.Hva i alle dager er galt med vindmøller?
Smak på ordene: "en bedre utdanning".Øke bevilgningene til høyere utdanning? Når omtrent halvparten av folket tar høyere utdanning så må vel det rekke? Eller må alle ta høyere utdanning? Skal alt praktisk arbeid dermed utføres av innvandrere?
Skjønner ikke de som klager på dette. Klage må vi visst uansett, vi som er blandt de rikeste i verden.
Jeg vil ihvertfall klage på bevilgningene til barnehager, skoletilbud (generelt), helsesektoren(særlig psykiatrisk) og eldreomsorgen.Skjønner ikke de som klager på dette. Klage må vi visst uansett, vi som er blandt de rikeste i verden.
Før vi roper ulv får vi vel se på en del andre ting tror jegHelt enig. Det er alt for lett å få uføretrygd.
Den skal fjernes innen utgangen av 07 da vi har "full" barnehagedekning. Søskenmoderasjon....Det finnes ikke lengre.De har ikke fjernet kontantstøtten. Da mine unger gikk i barnehagen var prisen oppe i nesten 4000 pr unge, med litt søskenmoderasjon ble det vel rundt 7000 for 2 stykker
Tror du virkelig at all trygd er uføretrygd? Har du hørt om alderstrygd?Helt enig. Det er alt for lett å få uføretrygd.
Du skal være jævlig glad du har høy mast ! Båtdiselen stiger med nesten 4,- liter.Finst det ikkje sjøfolk der vest som kan runde Stadten på ein skikkeleg måte. Båt i tunnell. Kva med oss som har mast då??
Splitte mine bramseil.Du skal være jævlig glad du har høy mast ! Båtdiselen stiger med nesten 4,- liter.:-[ :'( :'(
Splitte mine bramseil.
Jeg har ikke et problem med å se at noen blir pensjonister, at noen syketrygdes osv, men det som provoserer meg mest er at det er litt for "enkelt" å få førtidspensjon og omskolering.Helt enig. Det er alt for lett å få uføretrygd.
Er det alt for lett å få alderstrygd? Trass alt er det langt fleire som har dette enn uføretrygd....Tror du virkelig at all trygd er uføretrygd? Har du hørt om alderstrygd?
Det er akkurat det jeg mener. Det er visst noen som tror hele sosialbudsjettet går til uføretrygd.Trass alt er det langt fleire som har dette enn uføretrygd....
De er dyre og den strømmen de bidrar med er i forhold lite, de bråker og er skjemmende for nærmiljøet, hele kysten står i fare for å bli pepret med dette, men nå ser det ut som det kanskje er håp om litt moderasjon..Hva i alle dager er galt med vindmøller?
Syns det er altfor lett få alderstrygd. Her kan man liksom bare ligge å dra seg på soffan og vente på at trygda kommer..og vente..og vente litt lengre...og VIPS!plutselig en dag kommer utbetalingsblanketten i posten. Nei, jeg er motstanstander av slike trygder man automatisk pr. definisjon er berettiget til å motta. Man er ikke eldre enn det man føler seg, så denne trygda burde absolutt vært behovsprøvd.Er det alt for lett å få alderstrygd? Trass alt er det langt fleire som har dette enn uføretrygd....
Tja, jeg er ansatt i en statlig bedrift. Ser egentlig ikke så stor forskjell på "nuleget" og slik du beskriver pensjonisttilværelsen. :-/Syns det er altfor lett få alderstrygd. Her kan man liksom bare ligge å dra seg på soffan og vente på at trygda kommer..og vente..og vente litt lengre...og VIPS!plutselig en dag kommer utbetalingsblanketten i posten.