Dette medfører IMHO ikke riktighet (i forhold til andre tilsvarende stativhøyttalere i samme prisklasse).
Jeg har til nå hørt den sammen med 10-15 tilsvarende høyttalere i samme rom, og med et kobbel av forskjellige forsterkere.
Først av alt er det viktig å prege setningen til Destiny inn i hjernebarken
Noen vil oppleve de som mørke i målet, jeg velger å kalle det naturlig varme og kropp.
Det er DE høyttalerne jeg har hørt (selvfølgelig i prisklassen) som klarer å illudere en gulvstående høyttaler på flest måter. Der den taper er på det siste skyvet i bunn, der hvor for eksempel Usher CP-730 gir et kontant hardt smell i gulvet så er 140-ene klart mer behersket og det blir ikke en fysisk opplevelse, mer noe du hører.
De er MEGET oppløste og med sine førsteordens filtre og Dynaudioiske elementer tegner de opp et levende og stort lydbilde fullstendig frigjort fra høyttalerkassene.
Jeg synes synd på forhandlere og andre som har hastverk med å demonstrere disse, innspillingstiden er laaaaang. Det er IKKE å overdrive at de må 200-300 timer, og fortsatt skjer det saker og ting etter det.
Min anbefaling av disse er hugget i stein! (Helt til det kommer noe bedre..........
)
Det er rimelig å anta at Contour er mer av alt, og da............ ;D ;D ;D
Har også hørt ProAc 1SC (i eget anlegg) og det er DEN småhøyttaleren som har imponert mest! Femtommeren fra SEAS gjør noen kunststykker og dressert av delefilterkara hos ProAc er den forbannet god på å "illudere" bass! Sikkert noen triks, men så godt utført at det er bare å glede seg. Denne høyttaleren har STORT ROM og har en stemmegjengivelse og en topp som er helt glimrende. Attråverdig? Ja såvisst!
I triode kan sikkert kraften noen ganger oppleves litt lite, men i ultralineær bør du kunne drive det meste til "hyggelige" nivåer.
God jakt videre, ducati!
Mvh
Rolf