Stativhøyttaler til Cary SLI80.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Hei

Skal inn i mindre rom og får da ikkje nytte potensialet i B&W 803,en og vurderer og bytte til stativ høytalere.
Rommet er ca 20, kvm kvadratisk.
Pris ramme ca 10-15 000kr. Gjerne brukt.
Har fått tilbud på Dynaudio Countor s1,4,B&W805,Sonus Faber Conserto brukte.
Tips??

Mvh
T A Fonn

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.730
Torget vurderinger
24
ProAc 1SC bør jo absolutt stå på lista om du ser etter stativhøyttaler til en Cary.
Ellers har jo Merlin TSM som jeg ikke kjenner annet enn av omtale. Men 20 kvadrat er jo ikke så lite?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
20kvm er ikkje så lite,men rommet/stova skal deles med resten av familien så eg får ikkje plasert høyttalerne som eg vil./(Det blir ein mellombels løysning.) Eg treng høyttalere som er meir plaserings vennlige.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
20kvm er ikkje så lite,men rommet/stova skal deles med resten av familien så eg får ikkje plasert høyttalerne som eg vil./(Det blir ein mellombels løysning.) Eg treng høyttalere som er meir plaserings vennlige.
Jeg vil absolutt anbefale deg å lytte til Totem Rainmaker, selges av Best hifi:
http://www.besthifi.no/prod/view/V00729/vis.html

Om de er lette å plassere vil jeg ikke uttale meg om, men stativhøyttalere er vel generelt enklere å plassere.
De spiller stort og spesielt i toppen skiller de seg ut i forhold til andre konkurenter.

Hvis du derimot vil ha en mer varmtlydende høyttaler med fokus i mellomtonen så må du gå ned i pris for å velge deg en Krix Equinox, med en mellomtone som du må ganske mye opp i pris for å matche.
Selges av PMAudio og Stereolab:
http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=1&merke=5&produkt_id=50

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.669
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
refrence 3a mm decapo i.
trouncer hva det skal være i sin prisklasse, og et godt stykke oppover.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Flere som har tatt de små Triangle høyttalerene til sitt hjerte, det kan kanskje være noe å teste.?
Triangle

Audio Note lager jo noen små stativ høyttalere som kan være verdt å låne øret til.?
AN-E låter vel mest riktig i hjørne og AN-J er slike store monitorer, flere andre modeller å se på hos Audio Note også..
Audio Note

Hi-Fi Klubben fører en del gode Dali høyttalere i stativ utførelse også, husker godt gamle Dali Grand Coupè låt utrolig flott..
Hi-Fi Klubben

Klipsch RB-75 har vel allerede fått legendestatus.?
Absolutt noe å vurdere i denne prisklassen..
Klipsch

En annen som kommer til å bli legendarisk er Sonus Faber Cremona Auditor, ikke bare låter de bra, men de ser utrolig flotte ut også, spesielt med de originale stativene.!
En fryd for ører og øyne, garantert noe fruen i huset kommer til å sette pris på, bare pass på at hun ikke setter blomster på høyttalerene, da er det på tide å fortelle henne hvor skapet skal stå.!! ;D

Så har du jo Wilson Benesch som flere har fått til å spille utrolig bra, har aldri hatt muligheten til å høre de selv, men regner med at RoDa kan bekrefte mine mistanker om at dette spiller like bra som de ser ut, eller kanskje enda bedre.?
Wilson Benesch

Ser at B&W 803s koster 45k i dag, så du kan nesten velge fra øverste hylle om det er snakk om rent bytte, ikke så kjent med bruktpriser på slike høyttalere, men et sted mellom 25 og 30k bør du vel få ved et rent salg.?

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
270
Torget vurderinger
1
Dynaudio S1,4.....

Ellers som Fosse sier så er jo Proac 1sc pefekt til rør...

Destiny.. :)

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Montana Monitor, eller Mini Monitor f.eks. Ellers liker jeg også veldig godt B&W 805S og JM Lab Focal Electra 1007Be......Avalon Acoustics Monitor har jeg ikke hørt, vet heller ikke pris, men har lest at de skal være meget gode........

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Ellers som Fosse sier så er jo Proac 1sc pefekt til rør...

Enig med Destiny og Fosse om at ProAc 1sc er en god match til din Cary SLI80. Har hørt denne kombinasjonen flere ganger hos Lyric og blir hver gang like imponert over hvor musikalsk og åpent denne kombinasjonen spiller (god match).

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Hallo

Har fått tilbud på eit par utstillingns modeller av Proac 1 SC til 15k inkl stativer hos lyric.
Hvordan spiller dei rock,progrock og metal (feks Pink Floyd,Porcupine Tree,Dream Theater,Tool osv)?

B&W 805 til 10k inkl original stativer. Er det ein bra pris?
Kor stor er forskjelen mellom 805 og 805s?
Den eg har fått tilbud på er ca 5år gammel.

Eg ønsker ein høyttaler som har litt bass å fare med sjølv om det er ein stativhøyttaler,men den må også spille varmt,luftig og være grei å plasere.

U

utgatt60135

Gjest
Til den type musikk synes jeg ikke ProAc får utnytte sine aller beste sider. Dessuten tror jeg 1sc uten sub har for slank bass (ingen dybass i dem) til denne sjangeren. Da tror jeg spesielt Dynaudio Focus 140 hadde passet bedre. Også 805s. Ingen av disse har noen utpreget varm karakter etter hva jeg har hørt. Heller nøytralt. Kanskje har ProAc en smule mere varme enn i allefall B&W?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Tror ikke Dream Theater og ProAc er noe særlig match. I tillegg er den musikken du hører på rimelig basstung...sikker på at du ikke bør ha enten en sub eller gulvstående HT? Ellers blir vel denne type musikk rimelig kastrert IMHO.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Hei Lyngen

Tenker du da Proac sjenerelt eller 1sc?
D15 da? Passer den og er den grei å plasere?

Mvh

Til den type musikk synes jeg ikke ProAc får utnytte sine aller beste sider. Dessuten tror jeg 1sc uten sub har for slank bass (ingen dybass i dem) til denne sjangeren. Da tror jeg spesielt Dynaudio Focus 140 hadde passet bedre. Også 805s. Ingen av disse har noen utpreget varm karakter etter hva jeg har hørt. Heller nøytralt. Kanskje har ProAc en smule mere varme enn i allefall B&W?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Er littskeptisk til dette med sub og greier,men det er kansje ei løysning.
Kan godt hende eg skal gå for ein mindre gulvstående ja. Meiner du at Proac sjenerelt ikkje paser med basstung musikk?

Tror ikke Dream Theater og ProAc er noe særlig match. I tillegg er den musikken du hører på rimelig basstung...sikker på at du ikke bør ha enten en sub eller gulvstående HT? Ellers blir vel denne type musikk rimelig kastrert IMHO.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
151
1SC kan spille ikke spille den typen musikk slik som den skal spilles. Jeg har eid 1sc i mange år, og mener at med haugevis av kvalitetswatt så får man grei nok bass i et lite rom, men bassen bunner fort om du drar på litt. D15 har mer trøkk, absolutt.
Ellers vil jeg varmt anbefale 1sc. Det er en høytaler som det er lett å leve med. Du får den nok billigere på brukten enn tilbudet fra Lyric.

U

utgatt60135

Gjest
Hei Lyngen

Tenker du da Proac sjenerelt eller 1sc?
D15 da? Passer den og er den grei å plasere?

Mvh

Begge deler. D15 er mye mere basstung enn 1sc, men er begrenset av bare et 6,5" element. Den type musikk trenger et kraftig bassfundament etter min mening, også fordi det ofte er lite bass/dynamikk på disse innspillingene.

D15 gir mye god og dyp bass om den ligger der på plata, dessverre er det ikke slik på mange rockeplater. Dynamikk er det rent lite av. Komprimert alså. Da trengs det mye bass i høyttalerne. Med 1sc og sub ville du måtte sette delefrekvensen ganske høyt?

1SC og D15 er meget presise, høy oppløsning, naturtro klang og god romdefinisjon. Deres beste side er mellomtonen. Utrolig flott på vokal. Snill topp og en litt laidback og samtidig analytisk tilnærmelse (men de kan oppføre seg forskjellig avhengig av forsterker/spiller selvfølgelig).

Jeg ville valg et annet merke om du spiller hovedsaklig fra denne sjangeren. ProAc gjør seg aller best på vokaler, akustisk og jazz. Det betyr ikke at den spiller tyngre rock dårlig, men at du ikke får utnyttet dem fullt og helt.

Trur eg...

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Rotekroken:

"En annen som kommer til å bli legendarisk er Sonus Faber Cremona Auditor, ikke bare låter de bra, men de ser utrolig flotte ut også, spesielt med de originale stativene.!
En fryd for ører og øyne, garantert noe fruen i huset kommer til å sette pris på, bare pass på at hun ikke setter blomster på høyttalerene, da er det på tide å fortelle henne hvor skapet skal stå.!! "

Hear hear!

En annen fordel er at den bakoverlente posituren og den glatte finishen vil få en hver blomsterpotte til å prelle av ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Kan godt hende eg skal gå for ein mindre gulvstående ja. Meiner du at Proac sjenerelt ikkje paser med basstung musikk?
Ja. Bedre på Jazz, klassisk, akustiske instrumenter osv.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Ring til BestHifi og få på prøve en Totem, da får du bass i mengder og en vannvittig morsom høyttaler.

O

OldBoy

Gjest
ProAc 1 SC trenger en sub. Jeg har hørt den sammen med ProAc's egen sub, ER One, og det er en løsning som jeg tror vil være midt i blinken for din type musikk. Det finnes sikkert bedre sub'er på markedet, men ProAc's egen sub passer klangmessig utrolig godt til 1 SC.

Fordelen med en sub er at du kan skru den av når musikken og humøret tilsier at det er best uten sub, og samtidig har du muligheten til å få det trøkket man enkelte ganger "bare må ha".

Ellers har jeg hørt ganske mange ProAc-modeller, og min vurdering er at: ja, de går dypt, men uten en skikkelig forsterker som kan holde dem i ørene, blir det mest buldring og lite punch.

U

utgatt60135

Gjest
De er vel på den analytiske og litt lyse siden. Caryen din er nokså analytisk den også tror jeg.
Totem Mani 2 tror jeg hadde vært veldig bra men de er dyre og tungdrevne.
Nye stativhøyttalere til prisen du oppgir hadde jeg prøvd Dynaudio Focus 140. Liker du B&W er sikkert den 805s´en et godt valg. Jeg skal ikke avvise ProAc helt alså selv om sjangeren ikke er helt skreddersydd til dem.

Men hvor bor du? Kan du ikke stikke innom Lyric, NAT, Hifi klubben, Best HiFi, Fryd mm?

Men alså..  D15 spiller helt sikkert mere bass og dypere enn alle stativhøyttalere, men jeg vil tro 2 basselemter og en gulvstående hadde passet bass-svake rock-metal plater best.

Jeg har aldri hørt ProAc spille med buldrende bass uten kontroll som antydet over. Tvert i mot. Da må forsterkeren være veldig dårlig og strømsvak ja...

Denne Spendoren med en sub da? Hørte dem på messa og de imponerte! Mange mente det samme tror jeg. Flott klang! Spør Vidar P om dette om du vil. Den er bare på 84db men Caryen er strømsterk nok?
http://www.norskhificenter.no/

K

kbwh

Gjest
Trenger ikke strøm for lav spenningsfølsomhet, men spenning.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Rotekroken:

"En annen som kommer til å bli legendarisk er Sonus Faber Cremona Auditor, ikke bare låter de bra, men de ser utrolig flotte ut også, spesielt med de originale stativene.!
En fryd for ører og øyne, garantert noe fruen i huset kommer til å sette pris på, bare pass på at hun ikke setter blomster på høyttalerene, da er det på tide å fortelle henne hvor skapet skal stå.!! "

Hear hear!

En annen fordel er at den bakoverlente posituren og den glatte finishen vil få en hver blomsterpotte til å prelle av ;D
Den var egentlig til alle modeller, om det er stativer eller gulvstående ;)
Ble kanskje litt feil å sette den "sammen" med noe :-[

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.659
Nå er jeg eventuell selger av Dynaudio Contour s1.4 så du får ta min erfaring med en klype salt;)

Proac 1sc: liten stativhøyttaler, lite bass, veldig god mellomtone og grei diskant. Problemet er at mellomtonen stikker seg veldig frem, noe jeg virkelig ikke liker.

Focus 140: God og stram bass, men ruller av relativt fort. Ellers god lyd, naturlig lydbilde.

Contour 1.4s: God, dyp bass, men ikke dynamikken fra en gulvstående. Om man får litt hjelp av rommet er det rikelig bass. God holografi og stort lydbilde. Kan være vanskelig å drive men jeg tror ikke 2x80w rørwatt er noe problem.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Andre som har meininger rundt Dynaudio Contour 1,4s??

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
433
Torget vurderinger
14
Hei

Holder til midt mellom Bergen og Haugesund. Kom heim fra jobb i går(vekependler) og har brukt dagen i dag til å lytte musikk.
Trur ikkje eg klarer å skille meg fra høyttalerne mine.
Oppsettet spiller så bra nå at eg trur eg må revurdere heile byttet og finne på andre løysninger på plaseringer.
Å kjøpe uhørt og bli skuffa står eg over.

De er vel på den analytiske og litt lyse siden. Caryen din er nokså analytisk den også tror jeg.
Totem Mani 2 tror jeg hadde vært veldig bra men de er dyre og tungdrevne.
Nye stativhøyttalere til prisen du oppgir hadde jeg prøvd Dynaudio Focus 140. Liker du B&W er sikkert den 805s´en et godt valg. Jeg skal ikke avvise ProAc helt alså selv om sjangeren ikke er helt skreddersydd til dem.

Men hvor bor du? Kan du ikke stikke innom Lyric, NAT, Hifi klubben, Best HiFi, Fryd mm?

Men alså..  D15 spiller helt sikkert mere bass og dypere enn alle stativhøyttalere, men jeg vil tro 2 basselemter og en gulvstående hadde passet bass-svake rock-metal plater best.

Jeg har aldri hørt ProAc spille med buldrende bass uten kontroll som antydet over. Tvert i mot. Da må forsterkeren være veldig dårlig og strømsvak ja...

Denne Spendoren med en sub da? Hørte dem på messa og de imponerte! Mange mente det samme tror jeg. Flott klang! Spør Vidar P om dette om du vil. Den er bare på 84db men Caryen er strømsterk nok?
http://www.norskhificenter.no/

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.162
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Proac 1sc: liten stativhøyttaler, lite bass, veldig god mellomtone og grei diskant. Problemet er at mellomtonen stikker seg veldig frem, noe jeg virkelig ikke liker.
Tror ikke vi har hørt samme høyttaler.

Håvard

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.162
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Proac respons 1 vil jeg aldri si at framstår som slank, at den ikke har dypbass er nok riktig, men jammen har jeg hørt de spiller bass også. Ser heller ikke behovet for en sub sammen med dem.

Problemet med Respons 1, eller kanskje fordelen, er den lave følsomheten. Proac har senket følsomheten på denne høyttaleren for å utnytte 4,5 " maksimalt. Proac oppgir 86 db/1w/1m som følsomhet, det riktige er sansynligvis 82,5. Det var iallefall det High Fidelity målte en gang i tiden. Ved å senke følsomheten, med hjelp av et notch filter?, spiller dette elementet mer bass en det normalt bør gjøre. Dette er iallefall min forklaring på at de spiller bass, i tillegg er vel bassen tunet med porten også, de har vel en pukkel i bassområdet som gjør at denne høyttaleren lar oss tro at den spiller bass, enda mer bass en den egentlig gjør.

Håvard

R

Rojoh

Gjest
Hei

Holder til midt mellom Bergen og Haugesund. Kom heim fra jobb i går(vekependler) og har brukt dagen i dag til å lytte musikk.
Oppsettet spiller så bra nå at eg trur eg må revurdere heile byttet og finne på andre løysninger på plaseringer.
Det mest nærliggende er vel B&W 805 (siste versjon som skal være mer lettdrevet enn de tidligere versjonene) hvis du virkelig må gå ned i størrelse. Ellers holder jo både Audiofoni (Xavian-høyttalere) og Audiofil (Amphion og Response-høyttalere) til på Karmøy - ikke så veldig langt unna der du bor.

Mvh. Johan

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
270
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt Dynaudio s1,4... en veldig god høyttaler..

Jeg opplevde den som ganske nøytral, husk at Dynaudio ikke er noen imponator høyttalere, men kryper under skinnet ditt over tid...

De er delikate....

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.659
Skriver under på det, destiny.

U

utgatt60135

Gjest
Proac respons 1 vil jeg aldri si at framstår som slank, at den ikke har dypbass er nok riktig, men jammen har jeg hørt de spiller bass også. Ser heller ikke behovet for en sub sammen med dem.
Jeg opplevde dem slanke direkte sammenlignet med D15 på samme elktronikk og samme musikk. Og det var stor forskjell. I den musikksjangeren trengs et godt bassfundament synes jeg.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Focus 140: God og stram bass, men ruller av relativt fort. Ellers god lyd, naturlig lydbilde.
Dette medfører IMHO ikke riktighet (i forhold til andre tilsvarende stativhøyttalere i samme prisklasse).

Jeg har til nå hørt den sammen med 10-15 tilsvarende høyttalere i samme rom, og med et kobbel av forskjellige forsterkere.

Først av alt er det viktig å prege setningen til Destiny inn i hjernebarken
.....husk at Dynaudio ikke er noen imponator høyttalere, men kryper under skinnet ditt over tid....
Noen vil oppleve de som mørke i målet, jeg velger å kalle det naturlig varme og kropp.
Det er DE høyttalerne jeg har hørt (selvfølgelig i prisklassen) som klarer å illudere en gulvstående høyttaler på flest måter. Der den taper er på det siste skyvet i bunn, der hvor for eksempel Usher CP-730 gir et kontant hardt smell i gulvet så er 140-ene klart mer behersket og det blir ikke en fysisk opplevelse, mer noe du hører.

De er MEGET oppløste og med sine førsteordens filtre og Dynaudioiske elementer tegner de opp et levende og stort lydbilde fullstendig frigjort fra høyttalerkassene.

Jeg synes synd på forhandlere og andre som har hastverk med å demonstrere disse, innspillingstiden er laaaaang. Det er IKKE å overdrive at de må 200-300 timer, og fortsatt skjer det saker og ting etter det.

Min anbefaling av disse er hugget i stein! (Helt til det kommer noe bedre.......... ;) :D )

Det er rimelig å anta at Contour er mer av alt, og da............ ;D ;D ;D

Har også hørt ProAc 1SC (i eget anlegg) og det er DEN småhøyttaleren som har imponert mest! Femtommeren fra SEAS gjør noen kunststykker og dressert av delefilterkara hos ProAc er den forbannet god på å "illudere" bass! Sikkert noen triks, men så godt utført at det er bare å glede seg. Denne høyttaleren har STORT ROM og har en stemmegjengivelse og en topp som er helt glimrende. Attråverdig? Ja såvisst!

I triode kan sikkert kraften noen ganger oppleves litt lite, men i ultralineær bør du kunne drive det meste til "hyggelige" nivåer.

God jakt videre, ducati! :)

Mvh
Rolf

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei

Å kjøpe uhørt må du ikke gjøre, men det vet du jo ! ;)
Med andre ord; du er nødt til å få hjemsendt noen på prøve.
Og da (sier det igjen) få hjemsendt et par Totem, Totem Model-1 Sig til en pris på 17000 kroner (din prisklasse).
Alternativ to som enn annen nevner, Amphion til rundt 11000 som Audiofil selger.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Dette medfører IMHO ikke riktighet (i forhold til andre tilsvarende stativhøyttalere i samme prisklasse).

Jeg har til nå hørt den sammen med 10-15 tilsvarende høyttalere i samme rom, og med et kobbel av forskjellige forsterkere.

Først av alt er det viktig å prege setningen til Destiny inn i hjernebarken

Noen vil oppleve de som mørke i målet, jeg velger å kalle det naturlig varme og kropp.
Det er DE høyttalerne jeg har hørt (selvfølgelig i prisklassen) som klarer å illudere en gulvstående høyttaler på flest måter. Der den taper er på det siste skyvet i bunn, der hvor for eksempel Usher CP-730 gir et kontant hardt smell i gulvet så er 140-ene klart mer behersket og det blir ikke en fysisk opplevelse, mer noe du hører.

De er MEGET oppløste og med sine førsteordens filtre og Dynaudioiske elementer tegner de opp et levende og stort lydbilde fullstendig frigjort fra høyttalerkassene.

Jeg synes synd på forhandlere og andre som har hastverk med å demonstrere disse, innspillingstiden er laaaaang. Det er IKKE å overdrive at de må 200-300 timer, og fortsatt skjer det saker og ting etter det.

Min anbefaling av disse er hugget i stein! (Helt til det kommer noe bedre.......... ;) :D )

Det er rimelig å anta at Contour er mer av alt, og da............ ;D ;D ;D

Har også hørt ProAc 1SC (i eget anlegg) og det er DEN småhøyttaleren som har imponert mest! Femtommeren fra SEAS gjør noen kunststykker og dressert av delefilterkara hos ProAc er den forbannet god på å "illudere" bass! Sikkert noen triks, men så godt utført at det er bare å glede seg. Denne høyttaleren har STORT ROM og har en stemmegjengivelse og en topp som er helt glimrende. Attråverdig? Ja såvisst!

I triode kan sikkert kraften noen ganger oppleves litt lite, men i ultralineær bør du kunne drive det meste til "hyggelige" nivåer.

God jakt videre, ducati! :)

Mvh
Rolf

Hei Rolf!
Skal du teste Krix Equinox?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hallo

Tror Amundsen gjorde en så god jobb i Audio nr 60, at det ikke er nødvendig.

Mvh
Rolf
Ja, du er inne på noe der. :D
Jeg bare tenkte på alle som ikke har lest den testen. ;)

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Antall liker
0
råd fra en gammel ræv: prøv- vienna acoustic hayn grand, dynaudio focus 140, B&W805S, nævnt eft. rækkefølge i pris. alle 3 er spiller fletten a det meste, selv i langt højre prisklasser

Topp Bunn