Stello DAC

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Sota skrev:
Sota skrev:
Har nokon erfaring med xxxhighEnd avspillingsprogramm i windows sp om det er
betre enn foobar.

mvh-
Hei, ingen svar på dette vist ?

mvh- :)
Hørte på xxxhigh end hos Andervik; det låt bedre!!
Men har ikke klart å laste det ned selv:-(

Wav format skal være uendret kvalitetsmessig.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Spiller forresten alltid med upsampling jeg da, da det låter mer detaljert.
Har også prøvd bypass på svært dårlige innspillinger.

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
yasman skrev:
Sota skrev:
Sota skrev:
Har nokon erfaring med xxxhighEnd avspillingsprogramm i windows sp om det er
betre enn foobar.

mvh-
Hei, ingen svar på dette vist ?

Hørte på xxxhigh end hos Andervik; det låt bedre!!
Men har ikke klart å laste det ned selv:-(

Wav format skal være uendret kvalitetsmessig.
Hei brukte han windows SP ?

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
yasman skrev:
Spiller forresten alltid med upsampling jeg da, da det låter mer detaljert.
Har også prøvd bypass på svært dårlige innspillinger.
Stemmer det att det spiller best med upsampling, er enig med deg i att det
gjere det , fekk meg tak i eitt driverk og synest att det blei enda meir detaljert enn
når eg spiller via hardisk kva erfaring har du der, no har eg ikkje Stello sitt driverk
fekk meg tak i eitt Sonic Frontiers driverk .

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.670
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Noen med Stello dac fra Stavanger området her.. Er på dac jakt, skulle likt å hørt Stello'n på mitt anlegg..

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
LydMekk skrev:
Direkte link til nedlastning av XXHighEnd avspiller nyeste versjon:

http://www.phasure.com/index.php?action=dlattach;topic=437.0;attach=429

Pakk ut filene til ønsket katalog (.zip) og start XXHighEnd.

For mere info etc.:

http://www.phasure.com

Forum med oppdateringer, info etc.

XXHighEnd virker på XP men er laget for best lyd på Vista 32. Er faktisk ganske stor forskjell i lydkvalitet opp til Vista Engine 3 varianten.
Hei
eg lasta ned og innstalerte dette programmet men vart ikkje serligt imponert god lyd men ellers ? er det ikkje samme
mann bak foobar , held vell på å utvikler det tenker eg.

mvh-

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Sota skrev:
LydMekk skrev:
Direkte link til nedlastning av XXHighEnd avspiller nyeste versjon:

http://www.phasure.com/index.php?action=dlattach;topic=437.0;attach=429

Pakk ut filene til ønsket katalog (.zip) og start XXHighEnd.

For mere info etc.:

http://www.phasure.com

Forum med oppdateringer, info etc.

XXHighEnd virker på XP men er laget for best lyd på Vista 32. Er faktisk ganske stor forskjell i lydkvalitet opp til Vista Engine 3 varianten.
Hei
eg lasta ned og innstalerte dette programmet men vart ikkje serligt imponert god lyd men ellers ? er det ikkje samme
man bak foobar , held vell på å utvikler det tenker eg.

mvh-
Får det ikkje til på ein ordentlig måte programmet henger seg heile tida , lurer på nokon har peiling på dette
brukar windows xp men som eg forstår så skal det virka med xp . ???

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
hei,

sleit med dette jeg og.
Har fått det til nå.
Har ikke vista, så jeg kjører engine ikke engine 3
Det låter mer dynamisk enn foobar og er mer oppløst enn med drivverk.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
vurderer stello dac/drivverk.....det skla erstatte vincent cd-6 dersom det spiller langt bedre? noen med stello på østlandet her?

Hva koster sakene dac/driv? Andervik? er det han som selger?

Espen(lest test i eldre fidelity,og her)

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Drivverket til stellomk2 er utgått har hørt det er mulig det kommer et nytt et,men vet ikke pris det er
derimot et nykommet allerede det er en god del dyrere en det gamle til 15.000.

J

Jurassic

Gjest
Det er ikke akkurat mye elektronikk i dages drivverk...

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Drivverket mitt hangler litt og selv om jeg bruker pc som drivverk kunne jeg tenke meg ett nytt ett til dacen.
Drivverket til stello mk2 er vist utgått er det anndre her som har erfaring om andre drivverk som passer til stello og er
det noen som vet om den er var eller kilen på drivverk.

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Antall liker
20
Jurassic skrev:
Dac og driv koster ca 15k pr stk.
Lillebroren koster det halve (DA 100 Signatur). Samme innmat bortsett fra strømforsyningen, har jeg latt meg fortelle. Et funn om du liker de små og sorte.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Hei Oldman har kjøpt stello mk2 alt,men trenger et forslag til nytt drivverk istedet for Denons10 som hangler, stellons eget drivverk til
15.000 synes jeg er litt dyrt,men er også gått ut, vet heller ikke om stellon er kilen på forskjellige drivverk, er det noen med noe
erfaring her ute vil være takknemlig for litt hjelp?

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
holger1 skrev:
Hei Oldman har kjøpt stello mk2 alt,men trenger et forslag til nytt drivverk istedet for Denons10 som hangler, stellons eget drivverk til
15.000 synes jeg er litt dyrt,men er også gått ut, vet heller ikke om stellon er kilen på forskjellige drivverk, er det noen med noe
Hei,
Stelloen er optimalisert for eget drivverk, men jeg testet DAC en sammen med Electrocompaniet sin EMCup, og det fungerte bra. Skal si EMC en fikk et løft med ny DAC....

Eller vet jo Andervik alt verdt å vite om Stello; ring ham1

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Takker så mye yasman skal ta en tlf, ble dermed litt overasket at den forbedret EMcup,men da må det jo være en bra dac står jo en
del bra om den rundt omkring, spennende å prøve og se om det blir forbedringer.

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Antall liker
20
holger1 skrev:
Alt jeg vet er at Stello har et nytt drivverk på gang (CDT 100 med I2S overføring - for de som vet hva det er). Det blir billigere, i stil med DA 100 Signatur.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Takker oldman, har hørt noen hint får bare høre meg fore.

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Antall liker
20
Forøvrig er det min mening at du ikke har hørt hva dacen din er god for før du har koplet den til en harddisk. Sjøl har jeg blitt et rippefantom på mine gamle dager.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Oldman akkurat det jeg holder på å teste ut, men med sqeeseboksen synes det ligger nesten likt med drivverk+dacen må prøve litt
forskjellige sammenkopplinger og kabler og spille litt for å danne meg et riktig bilde av det jeg hører.

J

Jurassic

Gjest
oldman skrev:
Forøvrig er det min mening at du ikke har hørt hva dacen din er god for før du har koplet den til en harddisk. Sjøl har jeg blitt et rippefantom på mine gamle dager.
Min DP200 har ikke USB men jeg sitter med inntrykket av at dac'en ikke er følsom for hverken drivverk eller kabling. (DP200 består av pre samt DA220mk1).

Gjetter jeg veldig feil hvis jeg gjetter på at du er kombinert lærer/bonde forresten?

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Det er ihvertfal flere her som ikke tar feil når det gjelder til hva de hører, hva de tror er noe annet. ;D ;D ;D

oldman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.07.2005
Antall liker
20
Jurassic skrev:
oldman skrev:
Gjetter jeg veldig feil hvis jeg gjetter på at du er kombinert lærer/bonde forresten?
Du gjetter ikke veldig feil, nei. Og da skjønner du vel også at jeg ikke har krefter igjen til å drive å skifte cd`er. Takke meg til en harddisk og ei trådløs mus. Vi har vel hatt transaksjoner sammen, antar jeg.

J

Jurassic

Gjest
Nå har jeg dannet meg et inntrykk ved å bruke ørene. Foretrekker å danne meg inntrykk ved hjelp av egne erfaringer for jeg nekter å ta alt jeg leser her på dette forumet for god fisk.

Har Stello sitt drivverk samt en rimelig Toshiba HD-DVD spiller og jeg har ikke klart å finne ut hva som skal være forskjellen mellom de to som drivverk selv om jeg innbiller meg at Stello'en må være bedre.

Så har jeg også testet en optisk kabel til hundrelappen samt en Supra digital XLR ut fra Stello drivverket uten å kunne sette fingeren på en forskjell.

Er enklere å høre forskjell på de ulike 48 og 96 kHz på upsamplingen (noe jeg synes er veldig vanskelig og sannsynligvis ville ha feilet i en blindtest) enn å høre forskjell mellom drivverk.

J

Jurassic

Gjest
Har en datamaskin som ikke er egnet til annet enn å surfe på nettet (Acer Aspire 5100, sannsynligvis verdens dårligste) så noen pc som musikkavspiller blir ikke aktuelt uansett før neste hjemme pc tilbud via jobben.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Jeg har bare prøvd pc som drivverk en liten stund og kun sammen med kanskje et midtklasse drivverk, men sammenligningen er med
sqeesebox og der synnes jeg det nesten er gjevnt, forskjellen er at pc-sqeesebox spiller mer nøytralt en drivverk dac kombo.
Det har sikkert noe å si hvor gode komponenter en ellers har i kjeden for å høre forskjeller også.
Skal prøve å gå utenom sqeesebox også for å høre om det er forskjell.
Det som også er inntresant er jo og prøve stellon med et bedre drivverk en min s10 siden jeg gjerne vil ha et vanlig brukbart drivverk i
tillegg til pc comboen.
Derfor ville jeg jo gjerne vite om det var noen som har et drivverkcombo sammen med stello mk2 som kunne passe bra, har fått tips
allerede om at det kanskje kommer et nytt drivverk til stellon og vil selfølgelig forhøre meg om de

Takker ihvertfall for svarene og hjelpen sålangt.

J

Jurassic

Gjest
holger1 skrev:
Jeg har bare prøvd pc som drivverk en liten stund og kun sammen med kanskje et midtklasse drivverk, men sammenligningen er med
sqeesebox og der synnes jeg det nesten er gjevnt, forskjellen er at pc-sqeesebox spiller mer nøytralt en drivverk dac kombo.
Det har sikkert noe å si hvor gode komponenter en ellers har i kjeden for å høre forskjeller også.
Skal prøve å gå utenom sqeesebox også for å høre om det er forskjell.
Det som også er inntresant er jo og prøve stellon med et bedre drivverk en min s10 siden jeg gjerne vil ha et vanlig brukbart drivverk i
tillegg til pc comboen.
Derfor ville jeg jo gjerne vite om det var noen som har et drivverkcombo sammen med stello mk2 som kunne passe bra, har fått tips
allerede om at det kanskje kommer et nytt drivverk til stellon og vil selfølgelig forhøre meg om de

Takker ihvertfall for svarene og hjelpen sålangt.
Hvis du ikke er redd for å kjøpe 110V utstyr går Stello sine eksisterende drivverk ganske billig på ebay.

Forøvrig synes jeg denne setningen "Det har sikkert noe å si hvor gode komponenter en ellers har i kjeden for å høre forskjeller også." er langt på vei en moderne klassiker. Er du ikke enig med meg er anlegget for dårlig ;D

På hvilken måte mener du frekvensgangen endrer seg med pc-squeezbox kontra drivverk-dac?

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Det som skjer og jeg greier å forklare er at de endringene jeg hører er et varmere lydbilde og mer trykk engasjemang i lydbilde med
dac-driv komboen,ved pc sqeesebox er hele alt nøytralere og jeg får fram detaljer tydligere og det er jo til det bedre,men en mister noe
av trykket og engasjemanget.
Om min uttalelse er klasikker vet jeg neimen ikke det inntreserer meg ikke det spor, alle er ikke experter å greier å ordlegge seg riktig
bestandig og kan kanskje ikke alle de fine ordene, men vi forsøker ihvertfall etter beste emne, og om annlegget er for dårlig vet jeg
ikke det er ihvertfall ikke det billigste som finnes selv om det ikke alltid har noen betydning.
Jeg har derimot lest en del andre uttalelser her ute hvor de sier at dac driv synes de låter bedre en pc+sqeesebox om det er riktig vet
jeg ikke,men det virker sånn i mitt annlegg kjede ihvertfall og det er det jeg prøver å finne ut av.

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
holger1 skrev:
Hei, kjøpte dette driverket Sonic fronters sft-1 som man kan få til ein billig penge
dette er ein veldigt godt kombo til Stello mk2.

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Takker så mye Sota, skal skjekke det ut og ta det med i betrakningen sammen med et par andre så får en se hvilken av de en ender
med. :D

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.886
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Hei dere Stello venner.Jeg har Cary 303/200,den har mye futt og klem.Har stello dette.

J

Jurassic

Gjest
Kommer an på hva du mener med futt og klem men det er mer fart i Stello'en min enn det var i min forrige spiller.
Men Stello'en er fortsatt ikke bedre på alle parametre.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.886
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
Kommer an på hva du mener med futt og klem men det er mer fart i Stello'en min enn det var i min forrige spiller.
Men Stello'en er fortsatt ikke bedre på alle parametre.
Og din forige spiller var?

J

Jurassic

Gjest
Arcam FMJ CD33, sannsynligvis den beste spilleren under 20k.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
steinost skrev:
Hei dere Stello venner.Jeg har Cary 303/200,den har mye futt og klem.Har stello dette.
Stello er nøytral, dynamisk og homogen.
Testet den opp mot Esoteric ux 1 i mitt forrige oppsett; var temmelig nære.

J

Jurassic

Gjest
Har prøvd ut hodetelefonutgangen på min Stello en stund nå, har ikke så veldig stort sammenligningsgrunnlag men det låter veldig bra med hodetelefoner også ;D

Topp Bunn