Det var de dessverre ikke og veldig langt ifra. Microdynamikken og oppløsning overhode ikke sammenlignbart og heller ikke bassen selv om Vienna har flere drivere. Og det flotte trevirket i Vienna da gitt..må si jeg savner de noen ganger på tross av alt. Men heldigvis at dyrere oppleves som bedre med ørene i dette tilfellet, sånn bør det jo være.
Nå sliter jeg på hytta i ferien fordi jeg vil at disse skal være bedre..
Enn disse..som er triste bygg i forhold.
Skulle ønske jeg lyttet enda mer med øynene. Ville vært langt enklere å falle til ro. Sonusene kanskje kneppet bedre på høyt volum. Antakelig her den langt høyere byggkvaliteten på kassene gjør seg gjeldende? Dali Rubicon best på lavt og normalt lyttenivå, egentlig best så lenge de ikke presses veldig hardt. Kanskje litt mere fremskutt mellomtone på Sonus men allikevel flere detaljer og tydeligere microdynamikk i Dali mellomtonen som er litt mere bakpå. Bedre elementer eller bare mindre farget i lyden? Litt mindre pukkel i mellombassen på Dali som gjør det kanskje? Ikke natt og dag mellom disse, men vanskelig å slå seg til ro med de feteste høyttalerne etter mitt syn når Daliene oppleves som kneppet hvassere alt i alt. Kjerringa er ikke i tvil om at hun heller vil ha Sonus på veggen, hun hører ikke forskjell. Dattera mi hører greit forskjell men klarer ikke velge ut hva som er best. Uansett imponert over at Dali til drøye 20K holder følge med og kanskje bedre enn Sonus til 44K.
Oppgradering av forsterker fra Hegel H160 til Audio Analogue Puccini Anniversary hadde mye mere å si for sluttresultatet her på hytta enn bytte mellom disse talere. Og det skulle jo ikke være slik da Hegelen har bedre spekk, men slik er det, ingen konkurranse. I dette tilfellet var dyrest klart best med mindre watt til rådighet, men dreimoment i orden.
Helt i bunn av frekvensspekteret er det av en eller annen grunn enklere å integrere Sonusene mot sub. Kanskje på grunn av pukkel i mellombass?
Det skal sies at både Vienna og Sonus har en lyd det er enkelt å like. Det er bare det at "de har en lyd". Smak og behag.
Dette oppsettet er jeg rolig på etter at Accuphase fikk temmet diskantene på Epicon uten at det ble for mykt og kjedelig.
Det rare er at når jeg prøvde Epicon i største stua fikk jeg de ikke til å fungere i det hele tatt. Låt rett og slett dølt. Skal sies at testen ble forholdsvis kort og det ble ikke arbeidet over lengre tid med plassering.
Irriterende at byggkvalitet og kvalitetsfølelse ikke altid er synonymt med den beste lyden selv om det klaffer i noen tilfeller.
Disse er best! Da blir feriestemningen god og høyttalere betyr mindre. Lurer fortsatt dattera med på tur med slike. Nå er det vel tid for å begynne med omeletten til frokost i stedet og få liv i syvsoverne som ikke har skjønt at morgentimene er de beste.
Denne har ligget i kjelleren ett halvt år.
Måtte prøve å få sette den opp.
Godt ingen var i nærheten når den skulle prøves. For trill rundt.. baklengs
Hun som er eier og har lovet overnatting sammen med meg,(fruen), vil enda ikke forsøke å komme seg opp i hengekøyen
Har jo selv "ticket to the moon" som er mye enklere å komme seg opp i, i hvert fall når en er edru
Jeg og min langt bedre halvdel har også kjøpt to slike, jeg tok den lange(xl) angrer ikke ett sekund på kjøpet. Pass på att madrassen er skikkelig blåst opp, klem inn så mye luft som mulig. Jeg går inn fra siden, med ansiktet ned. Kona møtte bakken i første forsøk :=) Mye latter. Men satan hvor gode disse er.
Stiv pris på de er det, men skal mann ligge ute er komfort viktig. Hunden vår på 15 kg lå sammen med mor. Blir utrolig god stol også.
Ja etter Tuddal sentrum, på vei opp mot Bitringsnatten. Vannet heter Toskjervannet. Rett før Tuddal høyfjellshotel. Med eget ølbryggeri også. Lokalkjent, har hytte i området. Gått mye turer oppe i disse traktene. Kommunen har rasert mye her oppe nå. Tvunget igjennom offentlig vann og kloakk.
Hyttene hadde tette tanker og god egen vannforsyning. Rasert fine områder med massiv graving i hyttefeltene der oppe.
Tette tanker fungerer helt fint, men slik er det når det bare trampes frem.
Ja så til de grader, har masse turmuligheter sommer som vinter.
Du får jo da 9 km kortere en meg:=)
Vår hytte ligger ved Fikstjønn. Midt i bilde.
Lille rød runding er vår hytte.
Den store er ett nytt felt som mann kan kjøpe tomter på nå, fortsatt 4 ledige borte hos oss.