tkr
Æresmedlem
- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 30.413
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Vår i ytre strok :
Mvh
Mvh
Har noe liknende - mitt minne består av to bilder av operahuset i Sydney. Tok dem dagen etter jeg hadde flyttet dit i 2003, og jeg innså at fargen er lett gulnet og ikke hvit. Jeg bodde i Annandale og gikk i fire timer før jeg kom rundt en sving langs vannkanten og så Sydney Harbour Bridge, og rett etter så jeg operahuset. Hoppet så på en ferge til Manly, knipset bildene når vi gikk fra kai…Merkelig stemningsbilde å legge ut, kanskje. Men jeg sitter i stua og jobber på PC og kikker ut gangen på dette bildet og føler litt nostalgi. Bildet er tatt i South Beach, Miami, i november 1997. Hadde brukt studielån på flybillett og Greyhound-pass og fartet rundt alene på østkysten og i sørstatene en måneds tid. Husker jeg kom på stranda på formiddagen, så motivet og tenkte at her blir lyset og skyggene mer spennende når sola går ned. Og det ble det. Tatt med et Olympus OM-1, 35mm og Tri-X svart/hvitt-film. Fremkalt egenhendig på mørkerommet på Høgskolen i Agder. Det vinner kanskje ingen fotopriser, men det vekker gode minner. Det var tiden man var student og gjorde alt annet enn å studere.
Vis vedlegget 804827
Små seiere skal feires. God bedringVis vedlegget 807066
Den 23 mars var jeg ute å staket på rulleski når jeg klarte å tre venstre stav ned i et lite firkantet kumlokk. Den hektet seg fast med det resultat at triceps rykket ut albuen. Jeg ble rotert rundt og deiset i asfalten med albuen først. Den knakk og jeg kjente umiddelbart at her kunne jeg trenge litt hjelp. Ble hentet og kjørt til legevakta som raskt sendte meg til røntgen. Bilder ble tatt og en time senere satt jeg fortsatt med skiskoa hos ortopedisk avdeling og så på resultatet av min udugelighet. 2 store biter, 2 små og 3 cm lengre arm. Senene til 3 av fingrene var avrevet. Siden operasjonsstuene var fulle ble jeg sendt hjem med helgipset hånd for å stabilisere den. Neste morgen ble jeg ringt opp like etter morgenmøtet til legene og bedt om å komme meg til sengeposten på fastende mage samme ettermiddag. Operasjonen tok litt over 3 timer i full narkose og dagen etter ble jeg sendt hjem med store mengder smertestillende. Pillene tok jeg frem til 1 april og da kuttet jeg dem helt da jeg heller kunne leve med smertene fremfor bivirkningene. Nå er det 8 uker med minimal belastning, sårkontroll, nye bilder, suturfjerning og hjemmesitting.
Dagen i dag er første gang jeg klarer å heve kaffekoppen med den skadde armen og det velger jeg å dele med dere. Man skal feire de små seierne også.
Mvh
-BB-
Tusen takk M8!God bedring kompis!
Agia Marine - og Geitøya i bakgrunnen??Solnedgang på Kreta
Vis vedlegget 807770
Ops!Kom oss til fjells i dag. Har nå litt å kose meg med i morra…
Johan-Kr
Nope, vi er på sørkysten. Har bodd ved Agia Marina også en del ganger. "Geitøya" heter Agia Theodori.Agia Marine - og Geitøya i bakgrunnen??
Håfjellet?
Takker.God tur
God tur, fly forsiktigTakker.
Må nok bite tennene sammen i noen dager til, men det skal bli godt å få litt sol og varme på skrotten.
mvh