Supert at du kan tilordne ulike funksjoner til det store rattet. Bruker mitt til blenderinnstilling.Har hatt min rx i mange år, utrolig fornøyd med den.
Me2, helt genialt.Supert at du kan tilordne ulike funksjoner til det store rattet. Bruker mitt til blenderinnstilling.
Joho.. har vel ikke AIS den der.. hvor er dette ?Liten lokal fiskebåt på tur mellom to skip. Gjerne 8-10 mann i hver båt med hver sin bambusstang. Ute flere dager på havet før de går inn med fangsten.
Det utfor kysten av Angola. Ca 80 nautiske mil til land og ca midt mellom Luanda og Cabinda.Joho.. har vel ikke AIS den der.. hvor er dette ?
Fantastisk til allle årstider !!!!
Ja, det er noe eget med å være på hytta
Grattis med nytt kamera. Mobilen imponerer med softwaren og evnen til å balansere lyset i "umulige" situasjoner. Men mobilbilder faller gjennom hvis man blåser de opp på en stor skjerm . Da ser man fordelene med et bedre objektiv som man har på et kamera.Bare litt lek med det nyanskaffede kameraet (Sony RX100 kompaktkamera) og Adobe Lightroom. Dette er noe annet enn mobilkamera, for å si det sånn. (@soundscape)
Vis vedlegget 859104
Ja, mobilen holder i massevis til småbilder, men så fort du skal begynne å redigere og særlig forstørre litt, så blir det for dårlig, selv om det hjelper med RAW-filer. Av og til hender det jo en tar et brukbart bilde, men så er en låst på grunn av kvaliteten. OG – mobilen er klønete å bruke som kamera. Er så godt med fysiske knapper.Grattis med nytt kamera. Mobilen imponerer med softwaren og evnen til å balansere lyset i "umulige" situasjoner. Men mobilbilder faller gjennom hvis man blåser de opp på en stor skjerm . Da ser man fordelene med et bedre objektiv som man har på et kamera.
Godt og interessant bilde, likte at det ikke er i fokus
Takk for det.Godt og interessant bilde, likte at det ikke er i fokus
Hvilen mk har du kjøpt?Supert at du kan tilordne ulike funksjoner til det store rattet. Bruker mitt til blenderinnstilling.
Kjøpte mk1. Den begynner å bli noen år nå, men jeg hadde lyst til å teste den før jeg eventuelt skaffer en nyere versjon. Ellers bruker jeg nå det store rattet til å stille brennvidden (eller zoome). Jeg liker å vite nøyaktig hvilken brennvidde jeg bruker, og det er raskere å stille enn med zoomsjalteren på utløserknappen. Bruker stort sett bare 28 og 50 mm. Jeg «zoomer» bare i nødstilfeller. Bruker beina der jeg kan.Hvilen mk har du kjøpt?
Har også mk1 kjøpte den i 2013, den holder fremdeles godt kontra nye kompaktkameraer. Så er den ikke så dyr lenger så jeg tørr å bruke kamera i forskjellige typer vær og på turer som krever litt.Kjøpte mk1. Den begynner å bli noen år nå, men jeg hadde lyst til å teste den før jeg eventuelt skaffer en nyere versjon. Ellers bruker jeg nå det store rattet til å stille brennvidden (eller zoome). Jeg liker å vite nøyaktig hvilken brennvidde jeg bruker, og det er raskere å stille enn med zoomsjalteren på utløserknappen. Bruker stort sett bare 28 og 50 mm. Jeg «zoomer» bare i nødstilfeller. Bruker beina der jeg kan.
Jeg har ikke giddet å sette meg veldig inn i hva de nyere utgavene tilbyr. På MkII og MkIII begynte de vel med popup-søker, og akkurat det kunne vært kjekt på solfylte dager. De nyere har vel bedre ytelse på høy ISO, men jeg tar mest bilder i dagslys uansett. Jeg bruker kameraet veldig manuelt, så har ikke bruk for en haug av «intelligente» funksjoner.Har også mk1 kjøpte den i 2013, den holder fremdeles godt kontra nye kompaktkameraer. Så er den ikke så dyr lenger så jeg tørr å bruke kamera i forskjellige typer vær og på turer som krever litt.
Jeg synes helt ærlig en del av Adams' bilder blir for ekstreme. Ikke fullt så ille som nåtidens HDR-misbruk og «vann-som-ser-ut-som-melk»-klisjeer, men dog. Det hadde vært artig å prøve et fysisk rødfilter på et digitalkamera (har et gammelt Olympus OM-1, men det er begynt å fuske).På de områdene briljerer fremdeles film over digitalt. Rødfilteret på de røde pikslene i bildebrikken er mye svakere enn det den godeste Ansel brukte, så han fikk mer ekstreme effekter enn du kan få i Lightroom. Grav frem et gammelt kamera med svart/hvitt-film og et bra rødfilter