Den som smører godt kjører godt! gammelt jungelordtak.Verkstedstemning eller fjøsstell som jeg kaller det. Et Yamaha kassettdeck som står klart for renovering akkurat nå. Smøring står bak. Vis vedlegget 318307 Vis vedlegget 318308
Den som smører godt kjører godt! gammelt jungelordtak.Verkstedstemning eller fjøsstell som jeg kaller det. Et Yamaha kassettdeck som står klart for renovering akkurat nå. Smøring står bak. Vis vedlegget 318307 Vis vedlegget 318308
Sikkert fortjent!
Helt sikkert riktig i teorien. Likevel, jeg har forsøkt å tappe mitt brygg på brune, grønne og klare glassflasker. For ikke å snakke om klare plastflasker. Forskjell kjenner jeg ikke. Men mine står lagret relativt mørkt.Hmmm - Torolan:
Som en med smaksløker innrettet på å foretrekke øl og mjød fremfor annen drikke vil jeg si at dette ser lite bra ut. Blanke flasker er verre for ølet enn kabler fra Clas er for kvaliteten på lyden. Ta en tur innom nærmeste bryggeri, få deg korkemaskin og ta vare på dette fantastiske brygget på en "ærbar" måte!. Min svigersønn brygger og tapper selv og er 100% enig i at dette ikke er bra for et godt brygg!
Skål
Så veldig, koselig, lunt, og forseg gjort ut, summer det til trivelig bosituasjon. God arbeidshelg.Enhver feirer 1. mai på sin egen måte. Jeg har kløyvd ved. Fin mosjon.
Vis vedlegget 318320
Jobb for i morgen har jeg også:
Vis vedlegget 318319
Rakk til og med et strøk maling på "drevsio".
Vis vedlegget 318318
mvh
Nei ikke airplay, bruker wimp/tidal hifi via sonos, (coaxial) til nad m51 dac/pre og balanserte xlr til 2 stk. dynamic precision a1s ebw som er koblet i parralell mono. Disse (biamp) driver hver sin epicon 8Sikkert fortjent!Hva slags avspillingsløsning har du? Airplay?
Helt sikkert riktig i teorien. Likevel, jeg har forsøkt å tappe mitt brygg på brune, grønne og klare glassflasker. For ikke å snakke om klare plastflasker. Forskjell kjenner jeg ikke. Men mine står lagret relativt mørkt.Hmmm - Torolan:
Som en med smaksløker innrettet på å foretrekke øl og mjød fremfor annen drikke vil jeg si at dette ser lite bra ut. Blanke flasker er verre for ølet enn kabler fra Clas er for kvaliteten på lyden. Ta en tur innom nærmeste bryggeri, få deg korkemaskin og ta vare på dette fantastiske brygget på en "ærbar" måte!. Min svigersønn brygger og tapper selv og er 100% enig i at dette ikke er bra for et godt brygg!
Skål
Så lei av den flaskevasken og tappingen at jeg nå nesten utelukkende bruker 1,5l plastflasker.
Hehe , du har helt sikkert rett i dette , og jeg har også hørt det før.Hmmm - Torolan:
Skål
Nja noen mil lengre nord, på Myking, men eg har slekt på Hjelmås.Ja, du er fra området?![]()
Har tidligere lest igjennom tråden din til du ble ferdig med kupplene i taket, har du nå startet med kupler på gulvet?Mit stemningsbillede
Hvis man interesserer sig for akustik er der en tråd om dette rum:
http://www.hifisentralen.no/forumet/akustikk-og-rom/71711-sven_palvigs-lytterum.html
Takker!Så veldig, koselig, lunt, og forseg gjort ut, summer det til trivelig bosituasjon. God arbeidshelg.Enhver feirer 1. mai på sin egen måte. Jeg har kløyvd ved. Fin mosjon.
Vis vedlegget 318320
Jobb for i morgen har jeg også:
Vis vedlegget 318319
Rakk til og med et strøk maling på "drevsio".
Vis vedlegget 318318
mvh
Hva med teppe og eventuelt noen tykke gardiner som forhindrer refleksjoner, man vil jo helst høre det som kommer ut av ht bare en gang pr. gangNej. Der skal ikke være kupler på gulvet. Jeg har bare flyttet to, som jeg har lagt på gulvet som et lille forsøg. De skal op i loftet, eller på endevæggen, lidt mere tilbage. Jeg lægger nogle gange Pap-wings på gulvet med godt resultat.
Jeg har i øvrigt bestil lidt flere V-wings som jeg er spændt på. Mere vil have mere...
Grønnfargen kan du nok takke Apple for da det er blått herForstår ikke hvorfor alt som er på død og liv skal leveres med blått lys. Ofte så skarpt at man etter mørkets frembrudd helst bør bruke solbriller.
Nå ser riktignok lyset i SIT blokkene dine grønt ut for meg.
Myking ja.. ikke langt unna det nei, artigNja noen mil lengre nord, på Myking, men eg har slekt på Hjelmås.Ja, du er fra området?![]()
SRM noen synspunkter så spøtt utNei ikke airplay, bruker wimp/tidal hifi via sonos, (coaxial) til nad m51 dac/pre og balanserte xlr til 2 stk. dynamic precision a1s ebw som er koblet i parralell mono. Disse (biamp) driver hver sin epicon 8Sikkert fortjent!Hva slags avspillingsløsning har du? Airplay?
Skål
Så lei av den flaskevasken og tappingen at jeg nå nesten utelukkende bruker 1,5l plastflasker.
...Og stilig teppe.Stilige bilder![]()
Som nevnt over leste jeg ang. vinyl om endel problemer med støy. Ser du har vinylSiden sist har det blitt grillet på terrassen, drukket øl, stadig påfyll av kaffe og nå Creedence Clearwater Revival.
Ren kosedag!
Vis vedlegget 318356 Vis vedlegget 318357 Vis vedlegget 318358
Jasså, får vel prøve meg fram daCD er selvsagt mer tyst enn vinyl, men det er ikke det det handler om for meg. Jeg er opptatt av god lyd, morro, noe å holde på med og noe å slite med. Men med en del MC-pickuper kan det kreve litt jobbing.
Blir litt som når Tesla-gutta er opptatt av hvor lite støy de har i bilen mens jeg gjerne sveiver ned vinduene og trår gassen i bånn når jeg kjører inn i en tunnel. Hva som måler best er sikkert lett å finne ut, hva som er mest morro får bli opp til den enkelte å avgjøre.
Ja dette trur jeg er riktig audio physic 25 er oppgitt til 4 ohm , til mindre ohm en høyttaler har til mer vil den kreve av forsterker , nydelig di mcintosh 1,2 kw trur du har mye og gå på for og si det slik , trur du blir tung hørt før du greier og ta knekken på mcintosh 1,2 kw