En liten krabat på vei over bordet på jobb i dag. Den ble samlet opp i hånden og båret ut i friluft. Vi dreper vel ikke edderkopper, gjør vi vel ? Men med det været vi hadde i Bergen i dag, er det stor fare for at den druknet.
|
fin stortings pennEn liten krabat på vei over bordet på jobb i dag. Den ble samlet opp i hånden og båret ut i friluft. Vi dreper vel ikke edderkopper, gjør vi vel ? Men med det været vi hadde i Bergen i dag, er det stor fare for at den druknet.
Vis vedlegget 393143
Eller krabber inn igjenEn liten krabat på vei over bordet på jobb i dag. Den ble samlet opp i hånden og båret ut i friluft. Vi dreper vel ikke edderkopper, gjør vi vel ? Men med det været vi hadde i Bergen i dag, er det stor fare for at den druknet.
Vis vedlegget 393143
Fy flate det er flott i Lofoten. Er så heldig å ha vært der en liten uke om våren for noen år siden. Vi hadde 3 årstider på samme dag. Var på havfiske, havrafting til Trollfjorden, god mat og Mackøl på bryggen i Svolvær - og ikke minst : Nordlendingene - det folkeslaget er ikke vanskelig å bli betatt av. Maken til gjestfrihet finnes ikkeEn ny dag som bloody tourist, numera på Flakstadøy og Moskenesøy. True to form forsøkte vi å komme oss litt utenfor allfarvei etter å ha tråkket i hælene til opptil flere busslaster med franskmenn i Å:
Det meste i Å var rødt og hvitt:
Vis vedlegget 393309
Vis vedlegget 393308
Vis vedlegget 393307
Vis vedlegget 393305
Sørover mot Lodotodden:
Vis vedlegget 393306
Nordover mot Madammen og Reine:
Vis vedlegget 393304
mvh
Bare for å sitere meg selv fra litt tidligere i denne tråden:Mmmmm -- Lofoten er noe oppskrytt! Vesterålen, derimot er en litt for ukjent perle...
For å være litt mer seriøs - Lofoten er flott, men de er i ferd med å prise seg hinsides..... Vesterålen har det meste av det Lofoten har, men også en større variasjon i naturen. Rettnok er Vesterålen som turistdestinasjon ennå ikke ordentlig utviklet, og relativt dårlig markedsført ennå, men det kommer.....massevis av destinasjoner her også, og flotte tilbud....
( sier en som bor i Vesterålen og irriterer seg litt over Lofot-hysteriet..)
Har i grunn alltid lurt på hvorfor Lofoten er overfylt av turister, mens det er nesten fritt for dem i Vesterålen, på Senja og på Hamarøy....Minst like flotte områder, IMO.[/QUOTE]
Jeg er 100% enig med deg, og i neste uke går det videre til Vesterålen og Senja.
mvh
Bare for å sitere meg selv fra litt tidligere i denne tråden:Mmmmm -- Lofoten er noe oppskrytt! Vesterålen, derimot er en litt for ukjent perle...
For å være litt mer seriøs - Lofoten er flott, men de er i ferd med å prise seg hinsides..... Vesterålen har det meste av det Lofoten har, men også en større variasjon i naturen. Rettnok er Vesterålen som turistdestinasjon ennå ikke ordentlig utviklet, og relativt dårlig markedsført ennå, men det kommer.....massevis av destinasjoner her også, og flotte tilbud....
( sier en som bor i Vesterålen og irriterer seg litt over Lofot-hysteriet..)
Har i grunn alltid lurt på hvorfor Lofoten er overfylt av turister, mens det er nesten fritt for dem i Vesterålen, på Senja og på Hamarøy....Minst like flotte områder, IMO.[/QUOTE]
Jeg er 100% enig med deg, og i neste uke går det videre til Vesterålen og Senja.
mvh
Hamarøy området byr på lite campingmuligheter... rotet meg utover til tranøy med huset på hjul bak... var ikke mye plass der desverre.. men vakkert og idyllisk. Vesterålen kommer nok mer å mer for lofoten priser seg høyt nå for å "presse bort" litt turister.. det er litt ille når fastboende rømmer pga turister.. hadde en kunde innom fra lofoten som måtte ty til politi når en tysk bobilturist stoppet midt i oppkjørselen og slo leir.. han kunne ikke skjønne hvorfor han måtte flytte seg fra den flotte grusplassen han hadde funnet
Senja er også flott
En annen liten pærle er skjomen, et lite fjordhøl noen mil sør for Narvik.. byr på spektakulære fjell og vakker natur..![]()
Det var vel på slutten av 70-tallet jeg ble forelsket i Nord-Norge også. BrigN på Heggelia som radiotelegrafist og vognfører. Det var "så som så" når tjenesten pågikk, men i ettertid går tankene tilbake til en fantastisk tid.Jeg har bodd og arbeidet noen år i Nordnorge på åttitallet, og etter det har jeg vært håpløst forelsket i hele landsdelen. Men seks års fartstid her oppe (pluss 9 måneder på FABN / Brig N på Setermoen på søttitallet ) har lært meg at jobb i Nordnorge er et hardt brød å tjene, og at mørketiden kan være knallhard. For det det er verdt, er jeg fullstendig betatt av landsdelen, men jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ønsker en overvintring til her oppe.
Som jeg skrev over, vi kom oss etter hvert bort fra E 10 og inn på smale grusveier. Veien endte her:
Vis vedlegget 393335
Vis vedlegget 393332
Vis vedlegget 393334
Det fine var at alle bær ser ut til å modnes samtidig her etter en kort og hektisk vekstsesong:
Vis vedlegget 393333
Vis vedlegget 393336
Å plukke blåbær i veikanten i Lofoten er en alvorlig undervurdert aktivitet. I grunn burde vi innse at vi er født med gullhår i ræva alle sammen her, som får lov til å gjøre slikt.
mvh
Problemet var bare at det kun var en homøopatisk dose med kvinnenkjønn der.......Husker noen våte lørdagskvelder på en nattklubb i Andselv. Tror stedet het Ands-inn.
Uer fra Efjorden e kjempegodt, var i alle fall for ca. 35 år siaSkjomen og spesielt Efjord er pent ja.
Salangen er ikke feil nei.. ei heller Lavangen. Der har vi hjemgården til min mormor
Artig Vintage! Var rek.vogn fører i telekompaniet i 2003/2004. Hadde rom i den hvite 3etg. bygningen litt til høyre på bildet. Når jeg var der hadde vi Svingen Pub rett utenfor leiren. Var noen runder til Andselv også, mener det ene discoteket hette Artic Pub eller noe sånt den gangDet var vel på slutten av 70-tallet jeg ble forelsket i Nord-Norge også. BrigN på Heggelia som radiotelegrafist og vognfører. Det var "så som så" når tjenesten pågikk, men i ettertid går tankene tilbake til en fantastisk tid.Jeg har bodd og arbeidet noen år i Nordnorge på åttitallet, og etter det har jeg vært håpløst forelsket i hele landsdelen. Men seks års fartstid her oppe (pluss 9 måneder på FABN / Brig N på Setermoen på søttitallet ) har lært meg at jobb i Nordnorge er et hardt brød å tjene, og at mørketiden kan være knallhard. For det det er verdt, er jeg fullstendig betatt av landsdelen, men jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ønsker en overvintring til her oppe.
Som jeg skrev over, vi kom oss etter hvert bort fra E 10 og inn på smale grusveier. Veien endte her:
Vis vedlegget 393335
Vis vedlegget 393332
Vis vedlegget 393334
Det fine var at alle bær ser ut til å modnes samtidig her etter en kort og hektisk vekstsesong:
Vis vedlegget 393333
Vis vedlegget 393336
Å plukke blåbær i veikanten i Lofoten er en alvorlig undervurdert aktivitet. I grunn burde vi innse at vi er født med gullhår i ræva alle sammen her, som får lov til å gjøre slikt.
mvh![]()
Hadde rom i samme bygning. 2.etg ca midt på bygningen, med utsikt mot elvenArtig Vintage! Var rek.vogn fører i telekompaniet i 2003/2004. Hadde rom i den hvite 3etg. bygningen litt til høyre på bildet. Når jeg var der hadde vi Svingen Pub rett utenfor leiren. Var noen runder til Andselv også, mener det ene discoteket hette Artic Pub eller noe sånt den gangDet var vel på slutten av 70-tallet jeg ble forelsket i Nord-Norge også. BrigN på Heggelia som radiotelegrafist og vognfører. Det var "så som så" når tjenesten pågikk, men i ettertid går tankene tilbake til en fantastisk tid.Jeg har bodd og arbeidet noen år i Nordnorge på åttitallet, og etter det har jeg vært håpløst forelsket i hele landsdelen. Men seks års fartstid her oppe (pluss 9 måneder på FABN / Brig N på Setermoen på søttitallet ) har lært meg at jobb i Nordnorge er et hardt brød å tjene, og at mørketiden kan være knallhard. For det det er verdt, er jeg fullstendig betatt av landsdelen, men jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ønsker en overvintring til her oppe.
Vis vedlegget 393335
Vis vedlegget 393332
Vis vedlegget 393334
Vis vedlegget 393333
Vis vedlegget 393336
mvh![]()
![]()
Samme etg, midt på, men mot plassen, og bare 25 år senereHadde rom i samme bygning. 2.etg ca midt på bygningen, med utsikt mot elven![]()