Du kan det du Kalle! Nyte livet!Trekker torsken i saltet vann med litt eddik, hel pepper og sitron. Alternativt en mørk øl i vannet.
Vis vedlegget 1084645
Blåskjellene lot jeg få kose seg i passata tomater med sjalottløk, stangselleri, litt paprika, chili, hvitløk og hvitvin:
Vis vedlegget 1084647
Servert sammen med pasta, persille og gressløk. I glasset en deilig riesling.
Ja dette var frokosten sin.I dag er en dag uten plikter..
God frokostblanding med konas hjemmelagde sild.
Vis vedlegget 1084981
Edit: tror faktisk Årets Gilde juleakevitt må være en av de beste årgangene! , jeg tar en til av både akevitt og sild..
PerlemorskyerVar noen spesielle skyer over Lillehammer i dag
Bildene gir ikke helt riktig inntrykk men men.
Vis vedlegget 1085517
Vis vedlegget 1085518
Forsiktig. En av mine gutter sprengte basshøyttalerne (OK, opphenget var begynt å gå) og fikk angst for høye lyder lenge etter den opplevelsen.
Et lite tips: Du bør ta av UV-filter og lignende når du tar nordlysbilder. De ringformede mønsterne i midten av to av bildene kommer av interferens mellom to parallelle glassflater.Bra med nordlys i Innlandet ja! Litt lenger vestover i fylket for en liten stund siden. Fra hytta i Nord-Aurdal, Valdres. Vis vedlegget 1086106
Vis vedlegget 1086108 Vis vedlegget 1086113 Vis vedlegget 1086110
Ok! Tok bare opp min iPhone 13 fra bukselomma og knipset i -16 kalde.Et lite tips: Du bør ta av UV-filter og lignende når du tar nordlysbilder. De ringformede mønsterne i midten av to av bildene kommer av interferens mellom to parallelle glassflater.
I så fall er dessverre beskyttelsesglasset plant. Særlig grønt nordlys er såpass monokromatisk at du får sånne effekter. Du ser at de bildene som har flere farger blir mindre påvirket.Ok! Tok bare opp min iPhone 13 fra bukselomma og knipset i -16 kalde.