Hei,paviola skrev:Er det mulig å koble til en sub uten subwoofer utgang på forsterkeren ?
Hørte noen si at tape out kunne brukes ?
Har selv en XA6950 fra Xindak, er det mulig og ettermotere noe f.eks. ?
Mvh
Hei og takk for hjelpen men, tror du at begge utgangene kan være aktive samtidig? vil ikke eksperimentere siden spilleren er rørbasert så det kunne ødelegge de (uhyre) dyre rørene jeg har i den. Nå kjører jeg fra balanserte utgangene til effektrinene som jeg bruker som monoblokk ( en McIntosh Mc 275 per kanal). Håper noen her kan mer enn jeg iallefall. Om det hjelper, spilleren min er Opera Consonance Droplet 5.0 USA utgaven med volumkontrolen. Takk på forhånd...Ulf-B skrev:Har spilleren din balanserte og ubalanserte variable utganger, kan du bruke ett sett utganger til effekttrinnet - f.eks. de balanserte. Den andre utgangen - RCA - kobler du da til sub. Forutsetter at begge de variable utgangene er aktive samtidig. Jeg kobler det slik på min Primare surroundprosessor. Alternativt kan du bruke et Y-ledd - d.v.s at du splitter signalet fra spilleren slik at en del går til effekttrin og en del går til sub. Går helt fint det også - for tiden har jeg koblet det slik fra Benchmarks variable RCA-utganger i et midlertidig oppsett i mitt anlegg nr. 3.
Dette vet jeg ikke nok om til å kunne svare deg på - kjenner ikke spilleren din. Det bør jo stå noe om dette i brukermanualen. Hvis ikke begge utgangene er aktive samtidig, eller det frarådes å bruke begge samtidig, kan du alltids ty til Y-ledd-løsningen. Slike Y-ledd finnes i forskjellige varianter og forskjellige prisklasser - både til RCA og til XLR. Men siden du har en rørbasert spiller, burde du kanskje forhøre deg litt nærmere om dette blant rørekspertisen her på Hifisentralen. Vi transistorfolk har det ofte noe greiere - og godt er det - hehe.MusikkGal skrev:Hei og takk for hjelpen men, tror du at begge utgangene kan være aktive samtidig? vil ikke eksperimentere siden spilleren er rørbasert så det kunne ødelegge de (uhyre) dyre rørene jeg har i den. Nå kjører jeg fra balanserte utgangene til effektrinene som jeg bruker som monoblokk ( en McIntosh Mc 275 per kanal). Håper noen her kan mer enn jeg iallefall. Om det hjelper, spilleren min er Opera Consonance Droplet 5.0 USA utgaven med volumkontrolen. Takk på forhånd...Ulf-B skrev:Har spilleren din balanserte og ubalanserte variable utganger, kan du bruke ett sett utganger til effekttrinnet - f.eks. de balanserte. Den andre utgangen - RCA - kobler du da til sub. Forutsetter at begge de variable utgangene er aktive samtidig. Jeg kobler det slik på min Primare surroundprosessor. Alternativt kan du bruke et Y-ledd - d.v.s at du splitter signalet fra spilleren slik at en del går til effekttrin og en del går til sub. Går helt fint det også - for tiden har jeg koblet det slik fra Benchmarks variable RCA-utganger i et midlertidig oppsett i mitt anlegg nr. 3.
Hei,Ulf-B skrev:Til MusikkGal:
Du kan for øvrig alltid bruke Wergelands løsning - den med å koble sub til høyttalerterminalene. Du kobler bare suben til høyttalerterminalene på effekttrinnet - ja, du kan t.o.m. koble direkte på høyttalerne. Det kan hende at det blir litt sære kabelstrekk av dette - men rent lydmessig er det helt uproblematisk. Forutsetter at du har en sub som tar høynivå signaler.