Stereo i midnattsol

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Det har kommet inn littegrann annet i huset, blant annet en ny forforsterker:

Rør, selvsagt, delvis diy, det vil si at jeg har montert herligheten i et meget solid aluminiumskabinett og innstallert fjernkontroll til kildevalg og volum.

Selve forsterkeren er en Music Angel "Marantz 7", med tre rør i signalveien (noen utgaver har fire ::) ). Den spiller veldig bra, men den opprinnelige byggekvaliteten var nå så som så :-\

Som riaa går det i Musical Fidelity X-LPS og en sak som har vært brukt i BBC en gang. Inntil videre ;D Jeg har noen planer, diy må vite ;)

B

break_out

Gjest
Mange fine platespillere her gitt, hvilken får mest spilletid?

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
break_out skrev:
Mange fine platespillere her gitt, hvilken får mest spilletid?
For tiden er det nok diy-spilleren som snurrer mest, men TD-124 med OC9 er nok den som har fått mest spilletid totalt sett. TD 121 med SPU bruker jeg på gamle jazzplater og sånt noe :D

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Når sola endelig fant det for godt å lyssette anlegget, måtte jeg jo bare slå til. Så her er racket med diy-spilleren på toppen, Thorens TD224 til venstre, og en Thorens TD126 nede på benken.

(Ser at jeg må skifte ut glasset på det ene bildet, det har vært på utstilling og måtte ha plexi :-\)

mvh
Trond Kjetil

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
En aldri så liten oppgradering etter som nattsola fant det opportunt å trenge gjennom skydekket og inn i min nye casa. Et bilde av et foreløbig oppsett:

mvh
Trond Kjetil

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Veldig bra tråd. Liker slike bilde tråder jeg.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Godt å se de Snell'ene på solide sokler, blir en annen verden da......

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ja, de Snellene der er saker...Forløperen til alle AN klonene som diverse sitter på her inne. Hvordan har du lagd den sokkelen ?? Og hvilke matrialer er brukt..?

Kjempetråd som gjør at en smiler som en sol etter å ha lest den! :)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
Ja, de Snellene der er saker...Forløperen til alle AN klonene som diverse sitter på her inne. Hvordan har du lagd den sokkelen ?? Og hvilke matrialer er brukt..?

Kjempetråd som gjør at en smiler som en sol etter å ha lest den! :)
Lagde selv sokler til mine E3 en gang i tiden. E3 er smart utformet med dobbel bunn hvor den nederste bunnplaten er mindre enn selve kassen som da lager en fin "gesims" til å få soklen til å flukte med kassen. Mener jeg bygde dem 25cm høye i MDF og fylte dem med sand slik at bunnplaten hvilte sånn akkurat i sanden samtidig som det var fullt trykk på kantene. Var som å få ny høyttaler i forhold til at dem sto direkte på gulvet og romlet. Snell lagde også egne sokler men disse var spinkle og litt dyre minnes jeg.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
HCS skrev:
Soklene er laget av hyller/hobbyplater av heltre bjørk, skrudd fast i bunnen av høyttalerne og fylt med sand før foten ble skrudd på. Så de er blitt noen tunge beist, men de lar seg ennå flytte på.

mvh
Trond Kjetil

Topp Bunn