Stereo+ nr 8 - 2024

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Antall liker
918
Sted
Oslo
Kjære godtfolk,

Nytt magasin er publisert 🕺🎶
Tester, intervju, messereportasje, platetips, musikkanmeldelser. We got you covered!

Og ikke minst: En ny journalist med på laget 🥳

Som alltid: Enjoy!

Cover Stereopluss 2024-08.png

Sist redigert:

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Antall liker
918
Sted
Oslo
Blitt færre "hjemme hos" reportasjer i det siste.
Hvorfor?
Her kommer et litt langt svar.
I prinsippet er det er et kostnadsspørsmål. Å sette tæring etter næring.
Bladet har såpass mange sider som det har slik at vi får testet mange nok produkter per år, blant slik at vi overholder vår forpliktelse ved medlemskap i EISA hvor vår redaktør diskuterer produkter med resten av redaktørene i verden. Skal vi legge på ytterligere sider må vi ha dekning for den kostnaden.
I en tid med svak krone og høye kostnader på renter, strøm, mat, osv, så påvirker vareomsetningen i bransjen som igjen påvirker den ene inntektskilden vi har: Annonseinngangen.
Nå kan man si at det ikke selges flere produkter når det ikke annonseres. Det blir lite salg av å sitte med varene på hylla uten å vise dem frem. Men dessverre er det slik markedet ofte responderer på konjunkturene i samfunnet.

Sagt med et glimt i øyet, det er minst to løsninger på det:
1. Kjøpe flere produkter av våre annonsører slik at de har råd til å annonsere mer
2. Vippse oss betydelig flere bidrag til reportasjer

Men vi har ikke glemt hjemme-hos-reportasjene, så du kan være trygg på at det kommer flere.

vim

Innkjøpsansvarlig
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
9.946
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Artig med blad og ære være dere for jobben, men det kunne vel etter hvert døpes om til «siste nytt fra Mala»…
Herlig butikk og spennende sortiment da, for all del 😊

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.366
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Av ren nysgjerrighet, hva innebærer det å være medlem av EISA bortsett fra at det engang i året kommer en liste som viser årets «beste» i en haug av forskjellige kategorier?

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Antall liker
918
Sted
Oslo
Artig med blad og ære være dere for jobben, men det kunne vel etter hvert døpes om til «siste nytt fra Mala»…
Herlig butikk og spennende sortiment da, for all del 😊
Nå må jeg understreke at jeg hverken ble såret eller snurt av et slik utsagn, men jeg har lyst å kommentere det, ikke minst for litt kunnskapsdeling.
I denne utgaven har vi en artikkel om produkt fra Duet, en om produkt Njål Hanson, en om produkt fra Gjallarhorn, en trippelartikkel om produkter fra Moet Audio, og en artikkel om en høyttaler fra Ø Audio (les gjerne det som Mala) som fikk internasjonal oppmerksomhet på messen i Warszawa (noe som gjør at det er rimelig at vi også bryr oss, i tillegg er det et norskt produkt, noe vi alltid syns er moro) og et intervju av Mark Levinson som selger sine nye produkter igjennom Oslo HiFi Center. Av det får du ut at vi er et "Mala-blad"? Unnskyld, uten å mene å være frekk, men da tror jeg du bør "pusse brillene".

Generelt råd til bransjen: Hvordan får man produkter til tester i Stereo+? Ved å ta kontakt med redaksjonen og deretter handle ved å få levert produktene (og hente dem igjen, bør understreke det også). Vi kan ikke mase på i evighet på alle for å teste (vi maser egentlig skremmende mye skal sies), og vi kan heller ikke være budbil for hele bransjen.

Tilbake til vim01: Kan det tenkes at noen i bransjen er litt mer foroverlent enn andre og er litt flinkere til å legge to pinner i kors for at ting skal skje? Ja faktisk. Flere aktører er ganske flinke, (blant annet HiFi Klubben, Neby, Mono, Mala med flere), i den andre enden er det aktører vi aldri hører fra... Så undrer du over hvorfor det periodevis kan oppleves som en skjevhet, ja da har du fått svaret; produktlanseringer, hvor flinke importørene er osv. Ser man året under ett er jeg helt sikker på at vi er veldig flinke til å teste produkter fra så mange aktører vi kan sett i lys av de, tross alt begrensede, resursene vi har.
Håper du (og andre) ble litt klokere :)

Sist redigert:

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Antall liker
918
Sted
Oslo
Av ren nysgjerrighet, hva innebærer det å være medlem av EISA bortsett fra at det engang i året kommer en liste som viser årets «beste» i en haug av forskjellige kategorier?
Det betyr flere ting: Blant annet at vi får tilgang til produkter veldig tidlig. Noen ganger før de slippes i markedet. Redaksjonen har en temperaturmåler i verdensmarkedet og kan fange opp trender før de kommer til Norge via de andre redaksjonene. Vi får tilgang til fagstoff, måleresultater og annen nyttig kunnskap, for å nevne noe.

vim

Innkjøpsansvarlig
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
9.946
Sted
1346
Torget vurderinger
8
Nå må jeg understreke at jeg hverken ble såret eller snurt av et slik utsagn, men jeg har lyst å kommentere det, ikke minst for litt kunnskapsdeling.
I denne utgaven har vi en artikkel om produkt fra Duet, en om produkt Njål Hanson, en om produkt fra Gjallarhorn, en trippelartikkel om produkter fra Moet Audio, og en artikkel om en høyttaler fra Ø Audio (les gjerne det som Mala) som fikk internasjonal oppmerksomhet på messen i Warszawa (noe som gjør at det er rimelig at vi også bryr oss, i tillegg er det et norskt produkt, noe vi alltid syns er moro) og et intervju av Mark Levinson som selger sine nye produkter igjennom Oslo HiFi Center. Av det får du ut at vi er et "Mala-blad"? Unnskyld, uten å mene å være frekk, men da tror jeg du bør "pusse brillene".

Generelt råd til bransjen: Hvordan får man produkter til tester i Stereo+? Ved å ta kontakt med redaksjonen og deretter handle ved å få levert produktene (og hente dem igjen, bør understreke det også). Vi kan ikke mase på i evighet på alle for å teste (vi maser egentlig skremmende mye skal sies), og vi kan heller ikke være budbil for hele bransjen.

Tilbake til vim01: Kan det tenkes at noen i bransjen er litt mer foroverlent enn andre og er litt flinkere til å legge to pinner i kors for at ting skal skje? Ja faktisk. Flere aktører er ganske flinke, (blant annet HiFi Klubben, Neby, Mono, Mala med flere), i den andre enden er det aktører vi aldri hører fra... Så undrer du over hvorfor det periodevis kan oppleves som en skjevhet, ja da har du fått svaret; produktlanseringer, hvor flinke importørene er osv. Ser man året under ett er jeg helt sikker på at vi er veldig flinke til å teste produkter fra så mange aktører vi kan sett i lys av de, tross alt begrensede, resursene vi har.
Håper du (og andre) ble litt klokere :)
Stort sett slik det var de 15 årene jeg var hifiskribent da, med andre ord ;)
Brillene mine er rene og fine de Tom, men takk for at du tok deg tid til å svare.
Fortsatt flott at det finnes et blad og Mala er min favoritt godtebutikk, så verden består nok.

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Antall liker
918
Sted
Oslo
Hva er et blad some Stereo+ for leserne og bransjen?
Jeg syns en av våre leser beskrev det godt: "Stereo+ er nåtidens butikkvindu for meg. Der har jeg muligheten til å se hva bransjen har og kan tilby meg."
Det syns jeg var beskrivende.

Gemini_Image_hifi_store.jpeg

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
37.614
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Veldig interessant artikkel om Mark Levinson. Jeg har alltid synes merket mistet sin glans uten mannen selv. Men, sånn blir det som regel når kommersielle krefter overtar. Fyren har alltid laget produkter som (dessverre) ikke er for allmennheten . Streber man etter å lage det ypperste blir prisen deretter også.
Uansett , artig å lese at han fremdeles forøker å stadig legge lista litt høyere .

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Antall liker
16.985
Sted
Langesund
Ser dere har fått inn Lise Dahle Nedrekild på "lønningslista" :) Det er bra, for maken til entusiasme skal en lete lenge etter. Skriver meget underholdene og går Håkon Rognlien i næringen når det går på blomsterspråket.
Ble så nysgjerrig at jeg måtte ned for å se om jeg fant noe "The Cure" . Fant en gammel fra 1983 og kanskje kjøper jeg den nyeste :)

Sist redigert:
Topp Bunn