Stereo+ nr 8 - 2024

Cato G.

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2008
Antall liker
88
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
4
Stavanger er periferien ? Ok, jeg trodde helt ærlig oljehovedstaden var et sentrum for hifi-markedet ;):D
Tester blir utslagsgivende ? Jeg gjør det samme. Har høyttalere som er kjøpt nesten bare på omtale i hifi-media. Sikkert ikke det lureste, men har aldri angret.
Og i forhold til Stereo+ så stoler jeg 100% på R.E.S. sine anmeldelser. Ekte entusiast ! Men ikke sikkert det passer med min musikk eller rom :)
Hei Calmati,

Folk i Stavanger er nokså "trege" og forsiktige med penger, bortsett fra til hus og biler. Mitt inntrykk er at det ikke selges så mye High End Hi-Fi her. Mange (og til dels dyktige) bransjeaktører har måtte legge ned butikkene sine p.g.a. lav omsetning. Da selges det betydelig mer i nordfylket (Karmøy og Haugesund) og fra Sandnes og sørover (Jæren). I det siste har vi fått Moet Audio, men deres produktportefølje har foreløpig ikke vært så interessant i forhold til mine preferanser.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
22.642
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Hei Calmati,

Folk i Stavanger er nokså "trege" og forsiktige med penger, bortsett fra til hus og biler. Mitt inntrykk er at det ikke selges så mye High End Hi-Fi her. Mange (og til dels dyktige) bransjeaktører har måtte legge ned butikkene sine p.g.a. lav omsetning. Da selges det betydelig mer i nordfylket (Karmøy og Haugesund) og fra Sandnes og sørover (Jæren). I det siste har vi fått Moet Audio, men deres produktportefølje har foreløpig ikke vært så interessant i forhold til mine preferanser.
Moet Audio "gjenoppstår" snart og kommer nok til å bli interessant for de aller fleste.
Resten av dine tanker er til dels riktig.
I mitt yrke har vi EN butikk i distriktet som selger piano og flygel, betyr det at det selges lite instrumenter til Rogaland.. nei. Denne butikken har stor konkurranse mot butikker i både Oslo og Bergen som selger de samme merkene. Rogalendinger synes det er stas å kjøpe pianoer og flygler "utenifra" så selv om det pianoet de ønsker å kjøpe finnes i en butikk på Ganddal så velger de å kjøpe en prikk lik fra Oslo eller Bergen.

Kan fort være at dette gjelder hifi også.

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.529
Sted
Østfold
Omtalene av Norsk utstyr varmer mitt hifi-hjerte, og spesielt Ø-Audio med SEAS elementer gjør meg litt stolt, tusen takk for artiklene.

Topp Bunn