Stereo på soverommet

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Jeg har et relativt stort soverom og trenger SELFØLGELIG hifi på soverommet. Jeg lurer litt på Klipsch RB61/81. Problemet mitt er at det er årevis siden jeg hørte en klipcsh, så det jeg lurer på er om toppen ennå er like hissig? Grunnen til jeg tenker på disse Klipschene er at de er relativt kraftige, fyller godt. Hadde egentlig tenkt på SA 505 eller 705 som jeg synes spiller helt nydelig, men rommet er for stort. Vil heller ikke bruke 20000 på elektronikk (Klipschene er jo lette å drive. Jeg hører på det meste av musikk men det går mest i folk som Lambchop, Bonnie "Prince" Billy, NIck Cave, Ellioth Smith. Jeg liker høyttalere med god mellomtone og stort lydbilde. Er jeg helt på trynet, eller kan Klipsch fungere greit til dette formålet??
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Tror nok det vil funke temmelig bra sammen med en billig rør amp, spesielt med rør som har en varm klang ala EL84, da kan du ikke oppleve Klipsch som "hissig" om det ikke er noe annet fryktelig galt..
Kjør på med en billig og grei CD spiller fra Cambridge eller Marantz, så har du et billig og greit anlegg som jeg tror du kommer til å nyte på soverommet..
Personlig så liker jeg å nyte annet på soverommet, men det er jo fritt valg ;)
 

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Innlegg
267
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hva med å nyte begge deler samtidig! :)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Måtte i såfall vært "love hurts" med gamle Nazareth da ;D
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Tror nok det vil funke temmelig bra sammen med en billig rør amp, spesielt med rør som har en varm klang ala EL84, da kan du ikke oppleve Klipsch som "hissig" om det ikke er noe annet fryktelig galt

Personlig så liker jeg å nyte annet på soverommet, men det er jo fritt valg ;)
Jeg er også glad i å sove ;D ;D ;D

En MAE Set 1 fra Motron til rundt 6k vil nok blåse bra liv i Klipch`ene.
Dessuten er det en fantastisk forsterker til prisen!

Mvh

Lars
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Noen som har erfaringer med plassering av RB-61? Hvor langt fra bakvegg etc.?
 
Topp Bunn