Stereoforsterker med digital inngang?

D

dtddiver

Gjest
Hvilke stereoforsterkere med digital inngang finnes på markedet? Tenker på samme opplegg som Naim Supernait, men i en noe rimeligere prisklasse.

Pioneer A-A9-J har USB inn, men aner ikke hva slags DAC som sitter i den. Skjønner ikke hvorfor de ikke har f.eks coax inn også hvis man først bygger en konverter inn i forsterkeren.

Noen som kan anbefale en til en overkommelig pris?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.371
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Overkommelig og overkommelig...

Lyngdorf TDAI 2200.

D

dtddiver

Gjest
Hehe, ikke akkurat "overkommelig" den - for min del i alle fall. Koster jo det samme som Supernait'en.

Finnes det noen forforsterkere med digital inngang?

O

OldBoy

Gjest
En brukt surroundprosessor koster nesten "ingenting". De mangler litt av siste skrik i hjemmekinoen, og faller derfor fort i pris, men som stereoforforsterkere med innebygget DAC, kan de fortsatt gjøre nytte for seg. Spørs hvor høyt du sikter. Jeg mener å ha sett for eksempel gamle Primare P30 avertert på bruktbørsen til rundt 4-5k, men jeg vet jo ikke hva de faktisk blir solgt for. Den er ikke så verst som rent stereoforforsterker, såvidt jeg vet kan den også kjøre balansert. Det ligger forøvrig en Rotelprosessor på AV-Forums bruktbørs akkurat nå, vet ingenting om den, men prismessig kan det fortone seg som et kupp.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.371
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
dtddiver skrev:
Finnes det noen forforsterkere med digital inngang?
Ja! Logitech Transporter kan brukes som standalone preamp med tre digitale innganger og balansert eller single ended utgang. Beste preamp jeg har hatt i mitt anlegg iallefall. 10,5 kkr i nettbutikker nå. At den i tillegg er nettverksspiller er jo et pluss.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
6
Man skal ikke avfeie surroundprodukter i den integrerte klassen for raskt heller. Mange av disse har jo kraftige, strømsterke strømforsyninger (de skal forsyne 5-7kanaler samtidig). Mange av dem kan bruke 4 av effekttrinnene for bi-amping.
Jeg er selv en lykkelig eier av en Arcam AVR300 som definitivt gjør en glitrende jobb som stereoforsterker også.

Topp Bunn