StereoJoe: fra før til nå

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Fin beskrivelse av C1b der StereoJoe, stemmer godt med mine inntrykk hjå deg.

Satt ellers også igjen med følelsen av at TVCen er litt snill ift C1b. Og snilt skal det ikkje vere.

Vil ellers gje mine komplimenter til dine vakre Euforia, som i grunnen gjer lite ut av seg (lydmessig, altså, dei ruvar solid på stovegulvet), men samtidig gir stor uttelling ved bytte av komponentar.

Mvh. Karl :)

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
I går kom denne i hus:

Godt innpakket var den også!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Ved å fjerne noen lag med skumplast kommer vi hit:

En del drar nok kjensel på denne: Dynavector 20X-M, laget for VPI.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Den har fått på seg hjelm, kanskje like greitt før møtet med Posten.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hey!
Grattis m ny PU :)

Det kaller vi seriøs transportsikring/pakking!

Hva er forskjellen på denne og "standard" 20x(L) (H), regner med at det er M output(1.00mV) som er vesens forskjell?
(Knotete spørsmål, men regner med at du har tråden i det...)
Har ikke sett denne med betegnelsen M før...ny?

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
emotikon skrev:
Hey!
Grattis m ny PU :)

Hva er forskjellen på denne og "standard" 20x(L) (H), er det at denne er M output(1.00mV)?
(Knotete spørsmål, men regner med at du har tråden i det...)
Takker!
Ja, slik jeg forstår det er det hovedsakelig utgangsnivå som er forskjellig fra H- og L-versjonene. Fra medfølgende papirer ser det ut til at de tekniske data ellers er ganske så like. Dynavector anbefaler >1K Ohm belastning for denne M-versjonen.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Pent!

Du var vel i tvil om det var pick-up sjøl når du såg sizen på den pakka der tenker eg hehe.

Ser fram til å høre gosaken ein kveld.

Du pøser sjølvsagt på med monteringsbilder også ;)

Gratulerer!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Oh yes, her pøses det på med bilder 8)

Portrett:

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
RB300 klar for ny passasjer:

Hjelpemidler må til:

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Litt bilder fra monteringen:

Protraktor kommer fra HFN & RR sin testplate.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Så er alt klart for lytting. Eagles og Hotel California ble første skive på spilleren.

Helt fritt for støv er det visst ikke:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ser bra ut det der :)

Da er det bare å la den godgjøre seg ca 40 timer..... ;)
Hos meg på på min tidligere Rega RB700/DV 20xh låt det supert rett fra boksen...så låt den "surrete" noen timer, før den sakte men sikkert "kom på plass igjen"

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.986
Torget vurderinger
27
Flotte bilder StereoJoe, det må da bli bra dette her. Vi mottar gjerne lytteinntrykk når du får gjort deg opp en mening.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Inntrykk, ja. Det er vel tidlig å komme med bastante uttalelser men det er nå et par sider ved den som skiller seg fra mine tidligere pickuper:

• økt kanalseparasjon
  • bedre romfølelse, særlig i dybdeplanet
  • bassdefinisjon og generell stramhet
  • fortsatt noe hardhet/kompresjon i toppen

En slags oppsummering må være at vinylavdelingen spiller mer i takt med digitalgjengen, der er en større homogenitet mellom kildene enn tidligere. Men for all del, vinylens særegenheter og det jeg oppfatter som dens sterke sider er lette å legge merke til. Jeg tenker da særlig på dette med driv, spilleglede og engasjement fremfor en pinlig nøyaktig presentasjon - slik er det i mitt oppsett, i alle fall.

Ser frem til gode vinylstunder og sene sommerkvelder, og etter hva emotikon og andre Rega+Dynavector eiere rapporterer kan det bli riktig hyggelig når alt er innspilt og lydmessig "på plass".

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.501
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Superlesbar tråd StereoJoe - med kvalitet i all tilnærming til hva du presenterer ...ja, selv skribleriene.

Har vært nære på ved å havne opp med disse Dynabel'ene mist et par ganger (i samme finish som dine). Synes de fremdeles er like estetiske som den dagen de ble presentert. Jeg måtta som kjent ta et taktisk valg i en annet retning for å "skaffe tillatelse" til å fylle opp karnappet.

Fortsatt god sommer med hilsen fra Tigerstaden. Jeg får lytte etter deg neste gang jeg vandrer i gågatene i Grimstad ;D

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.453
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ah, Dyna.
En liten ting: Jeg tror det er lurere å bruke Stevensongeometri på en Rega enn den (Baerwald) du har brukt nå. Målene kan overføres til universalprotraktoren du allerede har.
Se vedlagt PDF.

Vedlegg

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Grumpy skrev:
Superlesbar tråd StereoJoe - med kvalitet i all tilnærming til hva du presenterer ...ja, selv skribleriene.
Takk for det.
Har vært nære på ved å havne opp med disse Dynabel'ene mist et par ganger (i samme finish som dine). Synes de fremdeles er like estetiske som den dagen de ble presentert. Jeg måtta som kjent ta et taktisk valg i en annet retning for å "skaffe tillatelse" til å fylle opp karnappet.
Ja, jeg liker fremdeles form og proporsjoner på disse høyttalerne. Men de ruver altså godt i stua, med Holfi feet + originale "spikes" passerer høyden 125 cm. Fruen (og 4-5 av hennes venninner som tilfeldigvis var tilstede) var noe skeptisk den kvelden de kom i hus. Etter noen uker ble de imidlertid akseptable. Nå er det kun svigermor som kommenterer.
Fortsatt god sommer med hilsen fra Tigerstaden. Jeg får lytte etter deg neste gang jeg vandrer i gågatene i Grimstad ;D
Neste gang du er i Grimstads gågater får du ta kontakt - skulle det passe må du gjerne ta turen innom!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Valentino skrev:
Ah, Dyna.
En liten ting: Jeg tror det er lurere å bruke Stevensongeometri på en Rega enn den (Baerwald) du har brukt nå. Målene kan overføres til universalprotraktoren du allerede har.
Se vedlagt PDF.
Takk for tips og PDF! Det blir en ny runde med justeringer når DV-20XM har litt flere timer bak seg. Skal bli spennende å se hva som bor i denne avtasteren.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
hehehe.. Se der ja, der kom det ordet igjen! Kjempeflott tråd! Og gratulerer med en fantastisk god pickup. Ikke minst tror jeg den sitter som en kule i Rega-armen din!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
impulse skrev:
hehehe.. Se der ja, der kom det ordet igjen! Kjempeflott tråd! Og gratulerer med en fantastisk god pickup. Ikke minst tror jeg den sitter som en kule i Rega-armen din!
Takker. Jo, denne DV'en håper jeg kan passe godt til "mitt" nivå. Men tanker om ny riaa har allerede meldt seg så det går vel bare en vei, dette.

Vel, Danmark kaller!

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Herlig tråd dette, men filler'n...::)
Nå fikk jeg lyst på ny pickup til min egen Rega. Jeg fikk også lyst til å teste ny pre. Jeg har en BPC 7.3 foran min egen 6.4, men ble selvsagt nysgjerrig på C1B etter å ha lest dette. Nei, jeg får vente til strømprisen går ned, så inntil videre blir det passiv her i gården... ;D

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
DV 20 passer godt til RB300 - det er i alle fall mitt inntrykk!

Du får opprette en pickup + pre sparekonto, Hamram :)
Selv blir det vel ny riaa her etterhvert.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
StereoJoe skrev:

Jeg burde nok skiftet pickup, ikke fordi jeg har veldig veldig lyst, men min er litt gammel. Kanskje den spiller dårlig..?:eek: Den er ikke utslitt, for det har ikke gått mye i vinyl de siste årene. Samlingen har vokst, men det blir helst samling, og lite spilling. Likevel ser jeg for meg at en pickup ikke varer evig. Min nåværende AT-OC10 er vel omkring 12 år gammel... ::)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hamram skrev:
StereoJoe skrev:

Jeg burde nok skiftet pickup, ikke fordi jeg har veldig veldig lyst, men min er litt gammel. Kanskje den spiller dårlig..?:eek: Den er ikke utslitt, for det har ikke gått mye i vinyl de siste årene. Samlingen har vokst, men det blir helst samling, og lite spilling. Likevel ser jeg for meg at en pickup ikke varer evig. Min nåværende AT-OC10 er vel omkring 12 år gammel... ::)
Mitt inntrykk er at selve nåla slites lite (null?), men at selve opphenget er den kritiske delen. Alder ingen fordel for å si det sånn.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Ting skjer. Her like før Julaften ringte resepsjonen på jobb opp på kontoret, og fortalte at Tollpost hadde en pakke til meg. Vel, arbeidsdagen tok slutt og det var tid for å åpne pakken etter at man var kommet vel hjem:

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.564
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
stor eske. Nytt effekttrinn eller?

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Noen er flinke til å trekke bildetrådene sine ut i tid. Ikke denne karen. Fortellingen fortsetter derfor med en eneste gang!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.501
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det bildet var ikke til å ta feil av; GRATULERER! :D

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
2m holder koken en sen første fredag i 2009 - slik er det gjerne med Telemarkinger ;D
Følgende bilde skulle vel ikke levne noen tvil om hva som har troppet opp i gangen:

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Her er det visst flere som er våkne - artig!
Joda, det ble en dpA1b på meg også. Et aldeles strøkent eksemplar har funnet veien fra Karmøy, trygt transportert via AudioFoni AS sin fraktavtale. Mange takk til dere, gutter!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Her er den kommet ut på stuegulvet for å se seg litt rundt. Gode, gamle 6.4 stusser nok litt på denne blanke inntrengeren som brisker seg på teppet

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mykje, StereoJoe!

Virkeleg morro at du fekk ein A1b inn i heimen. Rått!!

Slenger skrotten innom ein kveld og sjekker stemninga.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.564
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye med nytt effektrinn. :)

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Gjør det, LydKarl!

Det begynner å bli sent, men et par bilder til rekker vi vel:

Gammel og ny, side om side:

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.564
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Vi må jo få et bilde av det nye oppsettet i racket før vi går til sengs... ;D

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
2m skrev:
Vi må jo få et bilde av det nye oppsettet i racket før vi går til sengs... ;D
He he, bilder av racket kommer i morgen. Vi avslutter kvelden med en stilistisk vri. Sov godt!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.986
Torget vurderinger
27
Gratulerer så mye StereoJoe, dette ser da unektelig spennende og vakkert ut. Jeg slenger innom ved første anledning, det ble ingen mulighet i julen dessverre, men vet jeg får ha det tilgode.

Topp Bunn