Stereomøbel

rupa

Medlem
Ble medlem
17.02.2009
Antall liker
21
Sted
hjemme
Torget vurderinger
1
Hei!

Har flere rørforsterkere og ønsker et bra møbbel der jeg får plass til alle + CD-spiller + RIAA + platespilleren og noe til. Gjerne 3 høyder, men maks 60 cm opp til øverste hylle. Lengde (bredde kaller andre det) er 160 cm.

Viktig med god demping og at møbler tåler en del kg.

Noen som har noen gode tips til DIY eller kjøpbart? Noen hifi møbler koster skjorta, det er ikke interessant...

På forhånd takk!

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.774
Torget vurderinger
1
Det er en del flotte DIY stereobenker rundt om, og mange gamle tråder om dette. Her er et utvalg tråder :

Foruten et søk på stereobenk: https://www.hifisentralen.no/forumet/search/457593/?q=stereobenk&o=relevance

mvh
KJ

M

MarkusH

Gjest
En mellomting av det jeg har på stua og i kjellerstua hadde kanskje funka?
IMG_20211130_172217.jpg

IMG_20211214_233817.jpg

Liker separat løsning for hovedstereo mtp monoblokker, men tv-benken er solid og har plass til mye. Den er 160*55*55cm omtrent. De enkeltstående er 55*55*50cm.

U

utgatt25555

Gjest
Quadraspire fra AudioAktøren har fleksible og betalbare løsninger...

mvh

Sist redigert av en moderator:

Håkonlj

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.02.2013
Antall liker
102
Sted
Toten
Driver selv og forbereder ny hjemmelaget tv-benk. Har kjøpt inn tre ikea platsa-skrog og heltre benkeplater i eik på biltema. Disse er 55 cm dype, og ergo fine selv for dype forsterkere, ledninger osv. Ikke verdens mest solide saker, men med heltre benkeplate på topp og sider blir benken hardfør og tung. skrogene er et slags system som kan forankres sammen både i høyde og ved siden av hverandre, og skrus på mange ulike bein som selges på Ikea.

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.171
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Her er min, Biltema eik, rustfrie 1 1/2" rør og gjengestenger inni, mutterene på toppen er skjult av nedfreste rustfrie plater. Behandlet med Osmo hvitvoks.
18CD5162-2553-4F94-8940-36D79F4A2E82.jpeg

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
152
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
kontakt MOET Audio - de forhandler CustomDesign - har det selv, meget bra kvalitet, finish og et hav av muligheter

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.886
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Quadraspire fra AudioAktøren har fleksible og betalbare løsninger...

mvh
Jeg har Quadraspire både i kjellerstua og i stua, men direkte billig er det ikke.
Det ser bra ut, ganske fleksibelt og det er solid så det holder.

Både kjærringa og jeg er fornøyd :)

U

utgatt25555

Gjest
Jeg har Quadraspire både i kjellerstua og i stua, men direkte billig er det ikke.
Det ser bra ut, ganske fleksibelt og det er solid så det holder.

Både kjærringa og jeg er fornøyd :)
Holder med ang nytt, men det finnes til tider noen på div bruktbörser...ikke minst om man tar seg en prat med AudioAktören så vanker det ofte en bra pris!
Har brukt Quadraspire gjennom 20 år nå og er veldig fornøyd! :)

mvh

Topp Bunn